De frituur

Geen julia maar wel een julientje om de dag van de liefde te vieren.

7TGlEC6.jpeg

Gelukkige verjaardag @Beffer! Was ik in de buurt van Brussel smeet ik een groot pak frieten binnen met enkele kaarsen erop, ne ijskoude sixpack en ne klets op 't gat van uw bazin!*

*indien de bazin niet aanwezig is, ook ne klets maar dan in 't gezicht van Maarten de melkmulle.

@Beffer Ik vertoef vanavond in Brussel. Niet dat ik u ken, noch dat ik dat wil, maar ik geef het maar gewoon mee. Alvast geen gelukkige verjaardag, het tegendeel zou niet gemeend zijn. Vanavond wel frieten gaan knallen bij de Stief aan Pannenhuis, als je daar een lekkere gast ziet aanschuiven dan ben ik dat niet.

Veel frietplezier.

@Beffer Ik vertoef vanavond in Brussel. Niet dat ik u ken, noch dat ik dat wil, maar ik geef het maar gewoon mee. Alvast geen gelukkige verjaardag, het tegendeel zou niet gemeend zijn. Vanavond wel frieten gaan knallen bij de Stief aan Pannenhuis, als je daar een lekkere gast ziet aanschuiven dan ben ik dat niet.

Veel frietplezier.
Doe de groeten aan den Steve, zegt em mo da zijn vra weer nie van m'n cervela kon afbloave

En nu tijd voor iets heel anders (maar wel een serieuze vraag).

Stel nu dat wij een paar dagen in Belgie zijn, met Brussel als verst gelegen plek (of iets eronder) en wij willen eens echte Belgische frieten eten en dan wel in een frituur hè… Beetje omrijden geen probleem. Wij (gezin) houden allemaal van frieten maar een deel houdt wel van frikandel/viandel etc en een deel zou dan liever niets hebben.. Maar ja .. ook niet echt leuk. Met andere woorden: is er iets dat van beide werelden thuis is?

Wij zoeken een goede frituur die naast het gangbare ook wat anders heeft, bijvoorbeeld.
Wie heeft iets aan te raden of juist af te raden?

Graag jullie $0,02 ajb.

Stel nu dat wij een paar dagen in Belgie zijn, met Brussel als verst gelegen plek (of iets eronder) en wij willen eens echte Belgische frieten eten en dan wel in een frituur hè… Beetje omrijden geen probleem. Wij (gezin) houden allemaal van frieten maar een deel houdt wel van frikandel/viandel etc en een deel zou dan liever niets hebben.. Maar ja .. ook niet echt leuk. Met andere woorden: is er iets dat van beide werelden thuis is?

Wij zoeken een goede frituur die naast het gangbare ook wat anders heeft, bijvoorbeeld.

Graag jullie $0,02 ajb.
Mijn vrouw eet ook niet zo graag frikandellen enz, die pakt altijd een kaaskroket of kaasballetjes en een brochette. Sommige frituren hebben ook een uitgebreider gamma hamburgers. In Brussel ken ik nu wel de goeie niet.

Happy one Beffer ik hoop binnen elf jaar ook op het niveau van jou friet kwaliteiten te zitten al is de kans klein, niemand is vettiger dan jij op frietvlak (en vermoedelijk erbuiten), proficiat!

Mijn vrouw eet ook niet zo graag frikandellen enz, die pakt altijd een kaaskroket of kaasballetjes en een brochette. Sommige frituren hebben ook een uitgebreider gamma hamburgers. In Brussel ken ik nu wel de goeie niet.
Brussel, in de omgeving van Brussel, onder Brussel, op weg naar Brussel.. een end omrijden van Brussel.. Staar je niet blind op Brussel! 😂. Als het ver onder Brussel is, wat kan, moet het wel godsgruwelijk lekker zijn.. maar ik vertrouw jullie oordeel!

Kaas daar doe we dat andere deel ook geen plezier mee (voor de rest zijn die niet zo moeilijk, gelukkig).. Hamburger kan, is er een die bekend staat om z’n frieten én hamburgers, bijv?

Graag jullie $0,02 ajb.
Elke Belgische frituur heeft 1000x meer dan frikandellen. Niet vergelijken met een Hollandse snackbar graag.

Nee, dat geloof ik ook wel. Trouwens niet alle nlse snackbarren zijn vergeljkbaar, weet ik uit ervaring.
Ps @Beffer gefeliciteerd!
Je zoekt dus een soort frituur/brasserie combinatie? Waar je dus naast gewoon een pak friet en de gekende snacks, ook een gerecht van de kaart kan kiezen?
Tussen de Nederlandse grens en Brussel?

Je zoekt dus een soort frituur/brasserie combinatie? Waar je dus naast gewoon een pak friet en de gekende snacks, ook een gerecht van de kaart kan kiezen?
Tussen de Nederlandse grens en Brussel?
Niet perse hoor.. de kinderen willen wel een echte friterie/frietkot … hoe je het ook noemt.. ervaring, als dat kan.. en eerlijk gezegd vond ik dat nu juist wel een leuk idee.

Niet perse hoor.. de kinderen willen wel een echte friterie/frietkot … hoe je het ook noemt.. ervaring, als dat kan.. en eerlijk gezegd vond ik dat nu juist wel een leuk idee.
In Belgisch Limburg: de Frietboetiek, heeft alles wat een goed frietkot heeft, en goei kwaliteit + ander Vlaams culinair lekkers.

Terug
Bovenaan