Beste frietkameraden en frietkameraderinnen! Ik heb de tijd nog niet gevonden om mijn main quest van afgelopen zondag hier te delen, want zoals jullie ondertussen wel al weten is de zevende dag van de week dé dag bij uitstek waarop ik zondig alsof ik maandag niet zal halen.
s' Morgens gaan zwemmen, over de middag naar McDonalds met de kinderen waar ik enkel een koffie genomen heb ter voorbereiding op 'frietjesavond'. In de late namiddag bij vrienden gearriveerd voor een stevig aperitief. Eens thuis kinderen in bed, vrouw in de zetel gesmeten en ik kon eindelijk starten aan mijn main quest van de avond: FRIETEN HALEN!
Ik sprong in mijne luchtballon en vertrok richting mijn vaste frituur. Ze kennen me daar ondertussen al goed waardoor de wandeling van 30 seconden vanaf de parking naar de frituur aanvoelt alsof ik Brad Pitt ben die de rode loper over moet. 'Pilske Anderson?' zegt den baas met een smile op z'n lelijke gevel terwijl ik denk 'sidequest ofwa?' ZEKER DADDE.
Ik zeg tegen de beste man: vandaag wil ik nog eens een Julientje, maar dan zodanig naar de kloten getuned dat het een Andersonneke wordt. Enkel had ik 0,0 inspiratie op dat moment wanneer hij zelf met een voorstel afkwam. Voorstel stond me redelijk aan, maar ik deed toch hier en daar wat nodige wijzigingen en gaf groen licht. TREK MA DOOR MOATEKE.
Omdat ik dacht dat ik misschien heel mijn frietavontuur om zeep besteld had, nam ik me nog een wachtpint. 'Ik neem er ene op uw kosten hé makker' vertelde ik hem. 'Ok' antwoordde hij. Boven mijne kop popte de tekst SPEECH +1.
Na een hartelijk afscheid vlamde ik met mijne luchtballon terug naar huis waar de vrouw van mijn leven me zat op te wachten. Haard aan, TV aan, drankjes uithalen en dan le moment supreme! Voorzichtig ontdeed ik mijn Andersonneke van het papier en mijn bak viel open.
Ziet dat af! In het Andersonneke: frieten bedolven onder stoofvleessaus, satékruiden, 2 verschillende oranje BBQ sauzen waarvan eentje lichtjes pikant, enkele druppels bruine BBQ saus, een in stukken gebakken Mexicano, gedroogde uitjes en gebakken spek! On the side een Bicky Cheese, 1 potje extra saus en last but not least: een ijskoude pint!
Ik heb dat spel geattaqueerd en 't heeft mij zo hard gesmaakt, niet normaal. Ik kan het iedereen aanraden.
QUEST COMPLETE. Met de exp die ik verdiend heb troggel ik hem volgende week 3 pinten af op zijn kosten.