De frituur

IMG_4635.jpeg

Heb na er hierover wat positieve berichten gelezen te hebben de spicy viandel eens gepakt. Zeer lekker! Wel iets minder crunchy als de normale? Kan ook aan de frituur liggen. Is een nieuwe, misschien nog niet al te ervaren

Bekijk bijlage 37096

De gast die hier de twijfelaar heeft gelanceerd, verdient een standbeeld! Wat een uitvinding! Bijna zo goed al nen boiler! En een maxi pak is wel redelijk groot voor 3. 😅
Is dat nu een Bicky Friq? Ziet er wel goed uit :drool:.

Nog kijkers van De Dag Van Vandaag hier? Het was maandag of dinsdag en toen moesten men adhv de beschrijving de frituursnacks raden. Een julientje moest ook worden geraden.

Twijfelaar kan top zijn! Bij de ene al betere combinatie dan bij de andere (ook qua bakwijze)
Vind dat nu meestal een van de slechtere snacks. Vaak overschotten of inderdaad samen gebakken terwijl eigenlijk het ene wat langer zou moeten als het andere. En geeft zo meer snacks voor op café bij het pinten drinken gevoel, de bruine fruitmand.

Gisteren was t ook weer van da, helaas te veel honger om een foto te nemen deze keer.
Middel, bicky, frikandel special, mexicano, grizzly en een paar sausjes. Vond de grizzly wat minder tbh.

Vanmiddag ook eens zo'n twijfelaar besteld, maar hier is dat blijkbaar een grillbrochette.
Daarnaast een bicky rib, chix fingers, crizzly, koude lookworst en een groot pak.
Wel gedeeld met mijn opvolger.

Nostalgie op zondag... Nog eens afgezakt naar de Chiro van vroeger voor een namiddag "Oud-leiding in de leiding".
Uiteraard met erna heerlijke frietjes en pintjes zoals het een goeie chirozondag betaamt.
Kleintje special, Crizly en bicky cheese (uit beeld)
Ik word er zowaar emotioneel van als ik terug denk aan al die schone zondagen :shy:

IMG_20250112_172542900.jpg

Vrouw let wat op de voeding. Er stonden gisteren biefstukken met pastinaakfrieten op het programma. Kameraad belt mij: 'EI ANDERSON, KOMDE ENE APERITIEVEN MET UW KROOST?'

Daar zeg ik uiteraard geen neen tegen op een zondagavond. De gezelligheid deed m'n vrouw al snel van gedacht veranderen. Naar huis gereden, kindjes in bed en aangezet naar de frituur. Het was al rond 20u30. Geen kat in de frituur. Op 't gemak een klappeke geslaan met de uitbaters terwijl ik 3 wachtpînten tegen m'n tanden goot. Zalig!

Mijn bestelling was top. Voor de allereerste keer een witte pens in het vet gebakken gegeten. Niet mis, maar ik zou dat nu niet opnieuw nemen. Hoort thuis op een BBQ imo.

Andere frituur dan vorige week = ander vet. En ik ben het godverdomme ferm gewarig. Krampen, veel lucht, heel de nacht grote dorst,... op naar volgende zondag! 🫡

Vrouw let wat op de voeding. Er stonden gisteren biefstukken met pastinaakfrieten op het programma. Kameraad belt mij: 'EI ANDERSON, KOMDE ENE APERITIEVEN MET UW KROOST?'

Daar zeg ik uiteraard geen neen tegen op een zondagavond. De gezelligheid deed m'n vrouw al snel van gedacht veranderen. Naar huis gereden, kindjes in bed en aangezet naar de frituur. Het was al rond 20u30. Geen kat in de frituur. Op 't gemak een klappeke geslaan met de uitbaters terwijl ik 3 wachtpînten tegen m'n tanden goot. Zalig!

Mijn bestelling was top. Voor de allereerste keer een witte pens in het vet gebakken gegeten. Niet mis, maar ik zou dat nu niet opnieuw nemen. Hoort thuis op een BBQ imo.

Andere frituur dan vorige week = ander vet. En ik ben het godverdomme ferm gewarig. Krampen, veel lucht, heel de nacht grote dorst,... op naar volgende zondag! 🫡
@mods maakt die pée hier eens erelid of geeft die extra trophy points!!

Dus jij bent uwen auto ingestapt na het nuttigen van 3 alchohol houdende dranken zonder iets te eten vooraf . …zie maar dat ze dat niet lezen in dat dronken rijden topic . ;)

(Denk niet dat gij daar 3 uur gestaan hebt . ;) )

Dus jij bent uwen auto ingestapt na het nuttigen van 3 alchohol houdende dranken zonder iets te eten vooraf . …zie maar dat ze dat niet lezen in dat dronken rijden topic . ;)

(Denk niet dat gij daar 3 uur gestaan hebt . ;) )
1. Waar staat dat ik met den auto was?
2. Waar haal jij uit dat ik niets gegeten heb vooraf?
3.. Wat is dat hier toch dat er om de zoveel tijd één of andere moraalridder passeert die oftewel begint te zagen over alcohol, oftewel begint over BMI en hoe ongezond het allemaal wel niet is. Daarvoor heb je Pol&Actua, daar zorgen zo'n opmerkingen voor verandering!

Bedankt om mijn rekening te maken. Mag ik met de kaart betalen?

Aha, barbecuesaus!
Dompel daar maar eens een g'ackie in. Al is jammer genoeg die van Manna lang niet de beste, ik zal de volgende keer in mijn vaste frituur vragen van welk merk die is.

Aha, barbecuesaus!
Dompel daar maar eens een g'ackie in. Al is jammer genoeg die van Manna lang niet de beste, ik zal de volgende keer in mijn vaste frituur vragen van welk merk die is.
Awel, volgende keer neem ik eens g'ackie in een zwembad van BBQ saus. Heb dat nog nooit genomen eigenlijk. Spannend zeg.

Edit: en graag! Een goede BBQ saus is moeilijk te vinden en die van Manna is de enige die wat in de buurt komt van die in de frituur.

Laatst bewerkt:
1 ) naar huis “gereden “ en dan aangezet naar de frituur ….geeft indruk van ik ben terug in mijne auto of je bent met de fiets gegaan wat ook nog altijd niet mag ….indien je te voet bent geweest , tja kan dat er niet echt uithalen .
2) omdat ge om frieten gaat maar is inderdaad een aanname van mij geweest …uw middagmaal telt wel niet héé .
3 ) ben gene moraalridder maar het viel gewoon op en dit gebeurt meermaals dat ze dat hier vermelden …dat ze eerst een paar wachtlijsten of wachtduvels naar binnen kappen en dan met de fritten naar huis gaan (heb nu expres het woord rijden vermeden voor u . ;) )

Maar soit , terug naar de frituur dus .

Terug
Bovenaan