De frituur

Dat is idd met momenten, ik kom er nog maar weinig aangezien wij meestal op woensdag frietjes eten en hem dan gesloten is.

In't weekend is daar ook enorm veel volk omdat hij alles alleen doet, wel altijd vriendelijk en bij grote bestellingen krijgt ge pintje gratis.

Die zijn zelf gemaakte garnaalkroketten zijn ook top maar ook soms veel te hard gebakken.
Welk is uw vaste frituur?

Welk is uw vaste frituur?

Bavo van vroeger op de Miksebaan, wordt nu al jaren uitgebaat door Chinezen. :unsure:
Vriendelijke mensen en eigenlijk 9 keren van de 10 goei frieten.
Al ben ik niet de grootste friet eter en eet vooral vleesjes.

Frituur op de Lage Kaart (De Joker) en aan de kerk van Driehoek (Histoires De Frites) worden hoog aangeschreven door reviews maar zijn echt zeer onvriendelijke uitbaters, dan mogen ze nog zo goed kunnen bakken maar als ze niet vriendelijk zijn kunnen ze hun frieten steken waar het frietvet niet kan schijnen.

Mijn vrouw stuurde gisteren overdag ineens: "Het voelt alsof we straks frieten eten".
Your wish is my command m'lady!

Frieten (voor de 37ste keer, ja ik heb nog bijgepakt!)
G'ackie met VEEL BBQ-saus
Berepoot (hard gebakken, zou de standaard moeten zijn)
Roze saus

Dat het godverdomme lekker was :drool:

IMG_7105.jpeg

Mijn vrouw stuurde gisteren overdag ineens: "Het voelt alsof we straks frieten eten".

Roze saus

Ik ben altijd zot van uw zwembadje!

Roze saus

Bekijk bijlage 37057
Het intern luchtverkeer moet toch serieus verstoord zijn na het eten van dat vettig boeltje…….
Die berepoot ziet er wel lekker uit, mss volgende keer ook proberen

Het intern luchtverkeer moet toch serieus verstoord zijn na het eten van dat vettig boeltje…….
Die berepoot ziet er wel lekker uit, mss volgende keer ook proberen
Jaren training vriend, jaren training!
Tip: vraag uw berepoot altijd hard gebakken, hopelijk snappen we in uw frituur hoe ze dat moeten doen, want in sommige frituren is uw vlees dan verkoold en da ajuin die er te dicht tegen zat nog rauw.

Roze saus

Bekijk bijlage 37057
Wat is roze saus? Pepersaus?

Gisteren afgesproken met mijn maatje Biersmoel tijdens onze middagpauze in mijn geliefde Vilvaure voor de verandering. Voor diegenen die mijn maatje niet kennen hierbij alvast een bloemlezing:
Mijn beste zuipmaatje was ook weer van de partij. Voor elke halve liter dak in mijn kloten slaag zuipt hij er 3, een zelden geziene zelfvernietigende alchoholist wiens bloed integraal werd vervangen door pure alchohol. Zijn bakkes stinkt trouwens ook 24/24 naar alcohol, ik noem hem al spelend "Biersmoel". Hij is een leerkracht trouwens, het onderwijs in dit land is aldus in goede handen.

We kwamen daar aan, de friturist was reeds volop zijn kloten aan't afdraaien, vergezeld met een tof maske die luisterde naar de naam Stephanie'tje.

Ik brak de voordeur open met een welgemikte dropkick, krak boem pats klets!

- "B B B B Be Be Befferke?!"

- "Ja ket f**king guilty, hoe weet je dat ik het ben ket?"

- "Jouw enorme pakket onder je ritssluiting dat het equivalent van een XXXXL cervela verraadt," "de legende blijkt waarheid te zijn!" "Welkom in mijn fritkot Befferke". "Als eregast zijn al jouw bestellingen en dat van jouw maatje gratis." zei de ontroerde friturist terwijl hij een traantje wegpinkte 🥹.

- "Goe pée merci!" "Well hello there wie is de stralende poezewoezewoefke daar naast u?"

- "Ik ben Stephanie'tje, de zus van de friturist" replikeerde ze al blozend, "ik zorg voor de vleesjes en de dessertjes". "Je zal niets tekort komen schatje", wink wink.

- "Ok tziet er hier veelbelovend uit maar onze wachtpinten moesten hier al lang zijn, door al dat gepalaver heeft arme Biersmoel ondertussen 2 wachtpinten gemist. Hij is zoals ne dolfijn zich begevend op het droge die constant vochtig moet worden gehouden"!.
"Seg kheb ne vraagske friturist, hebben jullie roze saas?"

- "Roze saas?" "Eum nee, waar heb je die waanzinnig idee vandaan?"

"Ik heb het ergens gelezen van een bestelling op de forum BeyondGAYming, soit forget what I said". " Vo mij ne middel, mag met zaat op, me ne mexicano, vuurvreter, en ne bruine playboy XXL, stoofvleessaas en ne kwak verse huisgemaakte mayonaise". "En ik neem ook het lekker dessertje uiteraard" <wink wink, kushandjes naar Stephanie'tje> die mij blozend toelacht 😘 .

"Kgon ook de bestelling doen voor mijn maatje Biersmoel want ik zie dat em weer met zijn bakkes op de grond ligt vant zuipen, na de middagpauze moet hij trouwens nog les gaan geven, hehe komt allemaal goe putain"
"Ne grote met stoofvlees met extra mosterd en bier en ne vuurvreter"

Op 10 minuten was alles geconsumeerd (incl Stephanie'tje en massa’s doorspoelpinten) en keerden we voldaan terug naar ons werk, waar we als echte professionals onze dagtaak tot een goed einde brachten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan