De frituur

Bekijk bijlage 36413

Slechte foto, goeie frieten. Fritstop Gentbrugge

Niet alleen handgesneden, maar ook handgeschild!

Eerste frituur ooit waar ik kan kiezen tussen zoete en zoute stoofvleessaus.

Ik werd op voorhand gewaarschuwd voor de grote porties (“een grote krijgt niemand op”) en toen ik dan maar toegaf en een middel bestelde zei ze: “ge weet toch dat ‘t grote porties zijn eh, uw vrienden delen een middel”.

Toen ik er haar attent op maakte dat een middel al sub-par-poeperman is, werd mijn vraag ingewilligd.

Met honger van tafel is veel gezegd, maar proppen moest ik zeker niet doen.

- middel
- zoete stoofvleessaus
- verse tartaar (top!)
- bicky
Zo'n grote portie ziet dat er inderdaad niet uit.

Bekijk bijlage 36413

Slechte foto, goeie frieten. Fritstop Gentbrugge

Niet alleen handgesneden, maar ook handgeschild!

Eerste frituur ooit waar ik kan kiezen tussen zoete en zoute stoofvleessaus.

Ik werd op voorhand gewaarschuwd voor de grote porties (“een grote krijgt niemand op”) en toen ik dan maar toegaf en een middel bestelde zei ze: “ge weet toch dat ‘t grote porties zijn eh, uw vrienden delen een middel”.

Toen ik er haar attent op maakte dat een middel al sub-par-poeperman is, werd mijn vraag ingewilligd.

Met honger van tafel is veel gezegd, maar proppen moest ik zeker niet doen.

- middel
- zoete stoofvleessaus
- verse tartaar (top!)
- bicky
Portie is inderdaad niet zoals ze erover lullen. Wel top dat je kan kiezen in stoofvleessaus, in dit koude weer zou ik direct de zoete kiezen! Tartaar en pilske erbij.

Ik geef u een perfecte 6 op 7.

Waar blijven de screensjots van online bestellingen van de frietbarons die hier al om 5u69 s nachts/s morgens zitten te watertanden achter frieten. Gvd

Weet wel niet of het nu zo'n meerwaarde is om handgeschilde en handgesneden frieten te eten.
Ziet er wel goed uit, maar dat zien de meeste industriële frieten ook.

IK HEB NU ZIN IN FRIET.
Maar er is nog 1 portie Hellofresh en dat moet op want we zijn een weekend weg :wallbash: :wallbash:

Edit: mss als dessert, frituur open tot 21u30 dus alles is mogelijk.

Laatst bewerkt:
Vandaag na 1.5jaar! Ja je leest het goed 1.5 jaar nog eens naar mijn stamfrituur gaan die ik 10 jaar aan een stuk wekelijks bezocht. Omwille van wegenwerken tussen mijn huis en het centrum van de buurgemeente waar de desbetreffende frituur ligt die voor mij veel dichter ligt dan het centrum van mijn gemeente was de tijd opgelopen tot 15min enkele rit wat gewoon teveel is en je kan amper ter plaats eten (lees: max 6 barstoelen aan een toog) Daarom eigenlijk de wekelijkse vrijdagavond traditie die in verval was geraakt maar sebiet zet ik aan met een klein streske. 🤩🤩

Vandaag na 1.5jaar! Ja je leest het goed 1.5 jaar nog eens naar mijn stamfrituur gaan die ik 10 jaar aan een stuk wekelijks bezocht. Omwille van wegenwerken tussen mijn huis en het centrum van de buurgemeente waar de desbetreffende frituur ligt die voor mij veel dichter ligt dan het centrum van mijn gemeente was de tijd opgelopen tot 15min enkele rit wat gewoon teveel is en je kan amper ter plaats eten (lees: max 6 barstoelen aan een toog) Daarom eigenlijk de wekelijkse vrijdagavond traditie die in verval was geraakt maar sebiet zet ik aan met een klein streske. 🤩🤩
Foto, foto, foto!

Een kerstwonder!

Seg mannen, wat is da hier? Zondag avond en dit weekend, op één na, geen enkel frietverslag?

Hier niet langs de frituur geraakt dit weekend, wel op de voetbal een paar frietjes (de helft ofzo) van mijnen buurman gestolen.

Die frituur in Bievre was zeker niet slecht, vleesjes perfect gebakken, lekkere sauce chasseur, de frietjes konden krokanter, maar waren wel lekker.

Seg mannen, wat is da hier? Zondag avond en dit weekend, op één na, geen enkel frietverslag?

Hier niet langs de frituur geraakt dit weekend, wel op de voetbal een paar frietjes (de helft ofzo) van mijnen buurman gestolen.
Idd, ik heb zelfs mijn tweede bestelling van zaterdag niet meer willen posten gezien de schamele twee(!) likes van vrijdag :angry:
Mijn vriendin vroeg nog waarom ik foto’s zat te maken van mijn frieten, geef ik haar de hele uitleg en geschiedenis van dit topic, word ik nog vierkant uitgelachen toen ze vroeg hoeveel likes ik deze keer had :angry:

Ik zou ook nog wel eens een goe pak frieten willen eten. Ben aan't schipperen om op één van de familiefeesten ipv een kerstmenu naar't frituur te gaan en gewoon alles uit de toog te bestellen, en dat iedereen dan maar pakt waar hij goesting in heeft. Maar tot nu toe happen ze niet. Het zou kunnen dat ik mezelf binnenkort kandidaat stel voor adoptie, maar ik moet dan wel de zekerheid hebben dat ik in een frietfamilie terecht kom.

Ik zou ook nog wel eens een goe pak frieten willen eten. Ben aan't schipperen om op één van de familiefeesten ipv een kerstmenu naar't frituur te gaan en gewoon alles uit de toog te bestellen, en dat iedereen dan maar pakt waar hij goesting in heeft. Maar tot nu toe happen ze niet. Het zou kunnen dat ik mezelf binnenkort kandidaat stel voor adoptie, maar ik moet dan wel de zekerheid hebben dat ik in een frietfamilie terecht kom.
Wees welgekomen broeder.

Ik vind het plan ronduit geniaal.

old but gold.

Terug een viandel leren "kennen". Vroeger toen nog als thuiswonende, aten wij dat regelmatig bij ons thuis in den frietpot.

Dan ietwat beu geworden en nooit meer gekocht, een 10 jaar aan een stuk.

En nu ben ik er plots weer verlekkerd op. Extra points for viandel special uiteraard.

Terug
Bovenaan