De frituur

Het is niet het beste frietkot in Gent maar het is wel het beste frietkot in Gent die om 5u 's morgens open is/was :p.
Ik weet nu niet of de echte spirituele opvolger "Stefano's Place" ook die uren volhoudt?

Wat ik vooral "vreemd" vond. In Leuven en Antwerpen zijn er niet van die "legacy"-frietkoten ondanks al de studenten. In Mons heb je er wel één met een serieuze Gouden Saté vibe. (Chez Bily als ik mij goed herinner.
Frituur Bim Bam aan de oude markt in Leuven, al sluit die wel al om 12u dus wellicht niet hetzelfde. :p

Frituur Bim Bam aan de oude markt in Leuven, al sluit die wel al om 12u dus wellicht niet hetzelfde. :p

Nee, dat telt niet. Te vroeg gesloten :p. Je moet een pak friet kunnen kopen om 3u 'snachts :p.

Ali Baba is het enigste wat ik ken/herinner dat tot 's morgens vroeg open is in Leuven maar dat is natuurlijk geen frituur.

Leuven heeft/had ook nooit een echte “club” cultuur zoals Gent hé.

Niet dat de cafés id Overpoort allemaal aan die definitie voldeden, maar een Apropo en Point Final waren eigenlijk wel mini discotheekjes. Het startte daar pas na middernacht en stopte zelden voor 06:00. En de Decadance was een nog grotere legende dan de Gouden Saté. Daar ging je soms binnen om 08:00 om er dan pas aan te beginnen.

In mijn beleving, prove me wrong, was het in Leuven meer genre café-dat-zich-ontpopt-tot-dansplek. Zoals De Vagant er ook één was in Gent. Of D’Hoeve.

(Ik ben minder snob dan het nu misschien lijkt - er zaten daar gewoon heel veel knappe vrouwen)

Nee, dat telt niet. Te vroeg gesloten :p. Je moet een pak friet kunnen kopen om 3u 'snachts :p.

Ali Baba is het enigste wat ik ken/herinner dat tot 's morgens vroeg open is in Leuven maar dat is natuurlijk geen frituur.
Frituur Chick-Away in de Zeelstraat, maar na een brand enkele jaren geleden niet meer heropend. Ook rampzalige kwaliteit.

En daarvoor frituur 't Zeeltje, 20m verder in de Zeelstraat, ook open tot een gat in de nacht. Maar al veel langer dicht. Goede frieten wel.

Leuven heeft/had ook nooit een echte “club” cultuur zoals Gent hé.

Niet dat de cafés id Overpoort allemaal aan die definitie voldeden, maar een Apropo en Point Final waren eigenlijk wel mini discotheekjes. Het startte daar pas na middernacht en stopte zelden voor 06:00. En de Decadance was een nog grotere legende dan de Gouden Saté. Daar ging je soms binnen om 08:00 om er dan pas aan te beginnen.

In mijn beleving, prove me wrong, was het in Leuven meer genre café-dat-zich-ontpopt-tot-dansplek. Zoals De Vagant er ook één was in Gent. Of D’Hoeve.

(Ik ben minder snob dan het nu misschien lijkt - er zaten daar gewoon heel veel knappe vrouwen)
Ik was dj in d'hoeve tijdens stundenperiode op maandag & donderdag avond.
Zaten toen altijd meer vrouwen dan mannen. ( & snobs idd)
Aaah good times

Wat ik vooral "vreemd" vond. In Leuven en Antwerpen zijn er niet van die "legacy"-frietkoten ondanks al de studenten. In Mons heb je er wel één met een serieuze Gouden Saté vibe. (Chez Bily als ik mij goed herinner.
In Antwerpen ligt dan ook alles zo ver uit elkaar dat je al een paar km's moest doen op een avond om een aantal zaken afgetikt te hebben.

Nr.1 was (is?) uiteraard altijd open, Luk Wyns daar nog eens tegengekomen met een prostituee rond de klok van 4, topavond.

wel de klassieker, en goede mitraillette. En dan de Sole Mio met zijn pizza pasta of de citysnack ;)

Wat is er eigenlijk met de Kraker gebeurd? Vroeger had je die in de frituur, maar heb die al een tijd niet meer gezien precies...

images

Terug
Bovenaan