De frituur

Iemand die andere opties neemt dan de welgekende special?
Vroeger had je bv in de Gouden Saté een boulet met samoerai, gedroogde ajuinen en kippekruiden. Noemde een “Guilty” oid, was toen nog vrij in trek.

Ik ben anti anti-kampen in het frituurtopic. Zolang iedereen maar geniet van zijn frieten, vlezekes (al dan niet vegi), sausjes en andere vettigen briel.

Ik ben anti-stoofvleessaus op/bij frieten en anti-saus in een apart potje. Maar pro zout op de frieten door de friturist. Zelf krijg je dat nooit even goed.

the-office-david.gif

Enfin , ik peis dat ik morgen ook nog eens op bezoek ga naar mijn lokaal huis van plezier.
De goesting is het weer aan het overnemen van het verstand

Ik heb ook liever mijn boulet in 4.
Er valt voor elke vorm iets te zeggen, zo met een appelsnijder gesneden ziet er raar uit maar er is meer korst, in schijven is dan echter nog beter als ge veel korst wilt.
Een bouletje in zijn geheel LICHT laten bakken is ook superlekker, daarna in 4 snijden.
Ik sta helemaal alleen in het anti-curryketchupkamp 😫
Bwa, ik kan beiden wel eens appreciëren, maar niet bij frieten, ik verkies mayo, joppie, verse tartaar of andalouse. En stoofvleessaus natuurlijk.
Ik ben anti anti-kampen in het frituurtopic. Zolang iedereen maar geniet van zijn frieten, vlezekes (al dan niet vegi), sausjes en andere vettigen briel.
:bow:

Ik bestelde het laatst een boulet met satékruiden, de snackman had dit in 20 jaar nog nooit afgeleverd!

(aanrader!)
Allé dan, ik zal het zaterdag eens uitproberen. Maar mocht ik het niet lekker vinden vriendje...!

Ga er ook een mammoet bij bestellen, afaik is da gewoon ne langere frikandel zonder verschil in smaak he?

Vroeger nam ik altijd mammoet of andalouse, voornamelijk omdat mijn nr 1 frituur de Vaartstraat in Herentals toen al Pauwels had.

Tegenwoordig kan ik wel genieten van gewoon mayonaise van het frituur met een potje stoofvleessaus, afgewerkt met enkele zure ajuintjes van Devos Lemmens.

Onlangs wel een fles samurai van Pauwels gekocht bij de Colruyt, was maar 2,5€, dat kon ik niet laten liggen. Dat smaakt ook wel bij ne cervela, gebakken uiteraard.

Ik durf het ook wel op de frieten te doen, gemengd met de mayo dan. Godverdoeme tis weer frietjestijd zalle!

Vroeger nam ik altijd mammoet of andalouse, voornamelijk omdat mijn nr 1 frituur de Vaartstraat in Herentals toen al Pauwels had.

Tegenwoordig kan ik wel genieten van gewoon mayonaise van het frituur met een potje stoofvleessaus, afgewerkt met enkele zure ajuintjes van Devos Lemmens.

Onlangs wel een fles samurai van Pauwels gekocht bij de Colruyt, was maar 2,5€, dat kon ik niet laten liggen. Dat smaakt ook wel bij ne cervela, gebakken uiteraard.

Ik durf het ook wel op de frieten te doen, gemengd met de mayo dan. Godverdoeme tis weer frietjestijd zalle!
Toen ik nog in Herentals woonde was dat ook mijn vaste frituur, aangezien die achter den hoek was. Die is toen ik er al weg was dan overgenomen en vond dat echt niet meer goed, is dat ondertussen terug beter?
De Wijngaard was vroeger ook heel goed, maar helaas ook overgenomen en sindsdien nooit meer hetzelfde. Frituur Wieza is ook wel goed.

Pauwels Andalouse is wel :drool:.

Toen ik nog in Herentals woonde was dat ook mijn vaste frituur, aangezien die achter den hoek was. Die is toen ik er al weg was dan overgenomen en vond dat echt niet meer goed, is dat ondertussen terug beter?
De Wijngaard was vroeger ook heel goed, maar helaas ook overgenomen en sindsdien nooit meer hetzelfde. Frituur Wieza is ook wel goed.

Pauwels Andalouse is wel :drool:.
Ik woon ondertussen ook niet meer in Herentals, maar mijn ouders eten nog steeds elke maandag hun frietjes van daar, het is een tijd minder geweest maar de laatste keer dat ik ze gegeten heb waren ze wel echt terug heel lekker.

De Wijngaard vroeger was idd ook heel goed, dat was de broer van die van het Bieke. Daar kreeg je echt enorm veel frieten, die kapte de overschot er altijd bij op. Had toen ook al verse tartaar. Schoon tijden!

Die andalouse van Pauwels van in de Vaartstraat is wel niet dezelfde als die in de kleine fles die je in de winkel kan kopen, die van het frituur is echt veel lekkerder!

Ik woon ondertussen ook niet meer in Herentals, maar mijn ouders eten nog steeds elke maandag hun frietjes van daar, het is een tijd minder geweest maar de laatste keer dat ik ze gegeten heb waren ze wel echt terug heel lekker.

De Wijngaard vroeger was idd ook heel goed, dat was de broer van die van het Bieke. Daar kreeg je echt enorm veel frieten, die kapte de overschot er altijd bij op. Had toen ook al verse tartaar. Schoon tijden!

Die andalouse van Pauwels van in de Vaartstraat is wel niet dezelfde als die in de kleine fles die je in de winkel kan kopen, die van het frituur is echt veel lekkerder!
Het Bieke was vroeger ook top, elke vrijdagmiddag een mitrailette in de refter van het college, want er mocht er van onze klas ene buiten :coolbrows: .
Dat die andalouse anders is wist ik nie!

Het Bieke was vroeger ook top, elke vrijdagmiddag een mitrailette in de refter van het college, want er mocht er van onze klas ene buiten :coolbrows: .
Dat die andalouse anders is wist ik nie!
Daar moet ik u juist gemist hebben in t college ook zes jaar doorgebracht maar wij schelen een jaar of zeven in leeftijd, met de nodige bezoekjes aan t Bieke.

Hier ook collegeganger, woensdagmiddag regelmatig in het Bieke te vinden. Of int Smulhoekske, die hadden echt kei goede belegde broodjes.

Inderdaad! Orde van het eten van een gedeeld pak medium-friet zonder zout op een bord met loempia-saus.
Heerlijk!! :love2:
Heb er al weer zin in!

Terug
Bovenaan