De frituur

Van Merendree, naast Drongen. Frituur Vollenbak. De naam komt wellicht van het feit dat de consistentie in kwaliteit vollenbak verschilt. Gisteren was een goeie avond.

Betere adresjes zijn voor mij:
- Chasse Patat, Gent (plantaardig vet)
- Frietkel, Gent (plantaardig vet)
- Botermarkt, Ledeberg (plantaardig vet)
- Zoutkorrel, Merelbeke (ossewit)
- Frietnestje, Melle (plantaardig vet)

Kwatongen zeggen echter dat:
- Fritstop, Gentbrugge

De allerbest in de buurt heeft.
Allemaal een beetje uit de weg :(. Botermarkt wel al geprobeerd, een keer goed en een keer echt niet. Flora friet (in Merelbeke?) Zou ook goed zijn.

Van Merendree, naast Drongen. Frituur Vollenbak. De naam komt wellicht van het feit dat de consistentie in kwaliteit vollenbak verschilt. Gisteren was een goeie avond.

- Fritstop, Gentbrugge

Opgegroeid daar vlakbij. Vollenbak was inderdaad niet altijd even goed, maar uwen bak zag er wel top uit. Intussen al jaren niet meer geweest. Nog aan uw lijstje toe te voegen: Frituur Lize (De Pinte) en de Frietschap (Rooigem).

✅

Miljaar da was veel eten. El Gringo (mitraillette met mexicano, jalapeños en samurai) met een hipster drankje.

€10. Heel aantrekkelijk geprijsd

Bijlagen

• IMG_2770.jpeg
    IMG_2770.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 18

- Fritstop, Gentbrugge

Fritstop vroeger alleszins! En Marleentje, dichtbij het station van Gentbrugge.

Hopelijk een slechte foto, maar:
- Wie snijdt die boulette nu zo?
- Frieten zien er, zacht gezegd, zéér matig uit
- Da's geen frikandel special maar eerder een ajuin special. Smaakt dat vlees nog door onder die 4 kg uien?
- Zout in een zakske, zijn wij beesten ofzo?
Al meermaals dergelijke snijkunsten op een boulette gezien. Persoonlijk heb ik het ook liever zo dan in 4 veel te grote stukken!
Ziet er mij ook eerder een jagersworst speciaal uit ipv frikandelleke. En zoveel uien zijn dat toch niet? Ziet er mij de perfecte ui/mayo/ketchup ratio uit.
Krijg alweer honger.

Ziet er idd zeer deftig uit op de frieten na die heb ik precies ook al beter gezien.

Ik zou zeggen cervela special (en een geweldig goeie zo op t zicht).

ik ben ook team "pro" dan "anti" in deze... Sorry @BonIver we kunnen het niet altijd eens zijn ook hé...

Die boulet dmv appelsnijder ziet er idd niet uit, maar om eerlijk te zijn is dat wél echt lekker. Meer contactoppervlakte, meer sear

Een belediging naar mijn frituur is een belediging naar mij! Gerapporteerd voor haatspraak!
Zal eens P en A gewijs uw hele argumentatie weer leggen.
Hopelijk een slechte foto, maar:
- Wie snijdt die boulette nu zo?
De betere frituur doet dat zo, waar de frituur madam niet lui is en met haar vettige boezem mij iedere keer ik in het land ben eens goed vastpakt.
- Frieten zien er, zacht gezegd, zéér matig uit
De beste frieten uit Limburg man, verkozen zelfs, jaren aan een stuk!
- Da's geen frikandel special maar eerder een ajuin special. Smaakt dat vlees nog door onder die 4 kg uien?
Playboy special, een grotere worst voor een grotere man, hier zijn ze ten minste nie karig met hunne special, SPECIAL IS SPECIAL.
- Zout in een zakske, zijn wij beesten ofzo?
Om de keuze aan de mensen te laten, gedaan met het opleggen van zout van hogerop, MACHT AAN DE MENSEN! Zal ik zelf wel bepalen hoeveel zout ik wil op mijn fritten.

Tomatenketchup is zo ... vanilla. Maar ik ben geen ketchupmens, hoewel curryketchup af en toe wel eens kan smaken. Verse (!) tartaar of samoerai is de way to go. Ooit eens een pindasausfase gehad, maar die duurde maar één frituurbeurt.

En ik val in de herhaling, maar mijn saus wil ik in een apart potje. Anders worden mijn frieten helemaal wak.

Terug
Bovenaan