De frituur

@Mr.Anderson gisteren warme pepersaus en stoofvleessaus gecombineerd. Da's fucking godlike tier, niet normaal. Daar nog wat joppiesaus bij en het was helemaal af. Een berehap en een paar stukskes boulet erbij. Life can be good.

Deze middag met de collega's een frutje gaan steken...
Het was ne warme dag en ineens roept den dikken 'Ey Dwoazn, ga gie mee frutje stekkn?'

Dat laat ik me geen twee keer zeggen, op een nuchtere maag geef ik alvast mijn bestelling door. Misschien niet helemaal het beste plan om dit op een nuchtere maag te doen maar soit.

Dus tijdens de lunch binnen gestoken:

- Medium friet stoofsaus
- Frikandel
- Viandel
- Cervela'ke me koude curry
- gebakken bouletje met koude curry
- cola'ke besteld om alles goed richting dikke darm te laten glijden :p

Wel wa mottig tachtemiddag :(

Goh jongens toch, godverdomme zeg. Net beslist dat ik morgen nog eens frieten ga halen. Ik open deze thread voor inspiratie en dan verschijnt die post van @Mr.Anderson zijn culinair hoogstandje.

giphy.gif

Aankomen thuis van bestemming x rond half acht, vertrekken morgen bestemming y om 03u45 wekker.

Remedie? Goei pak friet verdekke, gewoon frietje, stoofvleesaus, goeie dot mayonaise (alles op de frieten uiteraard), twee cervela's (gebakken uiteraard) en een bouletje (zie extra uitleg cervela's).

Thuis nog rap twee grote pinten erbij en den deze kan zo meteen belachelijk voldaan gaan maffen.

PS: Als ik dieje Maarten tegenkom dieje heeft lappen vast.

Laatst bewerkt:
Eén van de betere frituren in Mol is frituur de baan op de Turnhoutsebaan. Geen idee naar welk gehucht je juist gaat verhuizen. Het Rosalieke in Millegem vind ik ook best goei frieten, en frituur Paseo is al meermaals als beste frituur van Mol gestemd, maar dat ligt voor mij wat uit de richting dus ben ik zelf nog nooit geweest.
Dit weekend naar de Paseo geweest. Héél lekker! De betere stoofvlees die ik in een frituur heb geproefd.
Wel een groot nadeel: ligt vlakbij campings en heb 1 UUR moeten aanschuiven. 1 UUR!!
Geen online bestelling mogelijk.

Dit weekend een andere frituur proberen.

Dit weekend naar de Paseo geweest. Héél lekker! De betere stoofvlees die ik in een frituur heb geproefd.
Wel een groot nadeel: ligt vlakbij campings en heb 1 UUR moeten aanschuiven. 1 UUR!!
Geen online bestelling mogelijk.

Amaai dat gij nog maar zelf die frituur zijt kunnen buiten stappen is een mirakel na al die wachtpinten.

Of ben jij Maarten de melkmuil en drink je fristi?

Godverdoeme jouw posts benaderen toch steevast de perfectie eh pé! Die combinatie warme pepersaus, stoofvleessaus en satékruiden doet mijn bakkes kwijlen :drool: 9,5/10 (halve punt afgetrokken wegens 3 doorspoelpinten te weinig)
Die pinten staan in de frigo hé. Pintje moet koud en fris zijn, zo'n lauwe cara zou uw frieten ook geen eer aan doen.

Zonet terug van een bbq opt werk waar er onder mijn goedkeurend oog frieten werden geserveerd (het is mijn lucky week blijkbaar). Goe veel brochetten en frieten in mijn kloten geslagen met 7 a 8 pintjes, 3 glazen cava en een paar glazen wijn. Sfeer zat goed tot op het moment dat Maarten zich afvroeg waarom er geen tofu voorzien was "want onze planeet moet gered worden... tofu en quinoa zijn de toekomst!", hij voegde er vervolgens aan toe dat hij het onaanvaardbaar vond dat er zoveel collega's zich half zat zuipen "want een bbq of ni, het blijft een werkomgeving". Da laatste was de druppel voor mij, ik ging vervolgens naart station van Gare du Nord om er een aantal criminele sans papiers op te zoeken. Ik heb ze elk 20 eur gegeven en ne foto van De Melkmuil getoond "schopt die maar goe verrot, vo kopschoppen geef ik jullie 20 eur extra, kbetaal jullie omdat ik zelf ni mijn handen wil vuilmaken aan die klootzak". Deze keer kwamen de olijke fratsen van onze gedrogeerde illegale vrienden goed uit hehe:coolbrows:
Hoe meer je over Maarten De Melkmuil spreekt, hoe meer ik denk dat ik weet wie het is:

Ok maten, makkers, Maes, ik geniet hier altijd van de schitterende epistels die worden neergeschreven maar laten we de essentie niet vergeten: de frituur. bvb @Beffer een bbq is allemaal goed en wel, maar daar is een ander topic voor, en anders kan je een apart topic maken voor de avonturen van Maarten Melkmuil 😎.

Terug
Bovenaan