De frituur

@Mr.Anderson Copain, zoals beloofd het verslagske...
Waar ga je voor je naar de frituur gaat?
Wat ga je drinken? Hoeveel? Denk je dan al aan uw bestelling of doe je dat ter plaatse?


We zijn naar place Saint-Gery geweest. Ik werk voor de finance sector en ons werk is zodanig saai dat we zoiets hebben van "fuck man, ik moet hier ne fles op zuipen om hiervan te bekomen of ik trek het ni meer". Na een fucked up dag opt werk hadden mezelf en mijn volgelingen zoiets van "jobke en tweer hier in den Belgique fucking grijs en triest", laten we ons effe naar de kloten zuipen om even ons uitzichtloos bestaan te vergeten. En dat deden we en hoe: ik kan er neffes zitten natuurlijk maar ik denk toch zo'n 6 à 7 halve liters met telkens shotjes ertussen in mijn kloten te hebben geslagen. Tijdens het zuipen kreeg ik meer en meer honger dus logisch dat ik aan frieten en vleesjes dacht.
Met wie?
Ahahha moeten jullie da echt weten bruurs en zusterkes? Laat me zeggen dat het overdag brave werkmensen en huisvaders zijn maar zodanig hard getransformeerd worden tot een hoop ongure marginalen dat mensen ze verwarren met het echte uitschot vant straat zodra ze ne pint hebben achterover gekapt. Er was deze keer een beginneling bij ons aka Maarten de Melkmuil. Zo'n gastje die net de schoolbanken heeft verlaten, strontzat is van ne halve pint, in zijn broek schijt bij het gedachte om ne voet in Bruxelles te zetten en wiens mama'tje nog steeds zijn bokes smeert voor ermee naart werk te gaan, nen echte verpersoonlijking van Markske van de Kampioenen ma dan jonger. Ik waarschuwde hem meermaals "je mag mee maar verman je eh gast. Geen chocomelktoestanden! En me ni beginnen verklikken alsk nog eens rap effe naar d'hoeren ga of dak zo'n Brusselse jongere met brocollikapsel bij de keel grijp en tegen de muur plak onderweg naar de frituur. Mijn beste zuipmaatje was ook weer van de partij. Voor elke halve liter dak in mijn kloten slaag zuipt hij er 3, een zelden geziene zelfvernietigende alchoholist wiens bloed integraal werd vervangen door pure alchohol. Zijn bakkes stinkt trouwens ook 24/24 naar alcohol, ik noem hem al spelend "Biersmoel". Hij is een leerkracht trouwens, het onderwijs in dit land is aldus in goede handen.

Bon naar de essentie lieve frietvrienden. Maarten de Melkmuil en mijn zuipmaatje gingen mee naar de frituur. Ik stampte de deur wederom naar de kloten, friturist guess who's in da house fils de pute! "Befferke, is het nodig om ze aggressief te zijn"? A bakkes Maarten, verman je of rot op! Waarna de friturist mij van antwoord diende "ha Befferke, gij se smeerlap wa hedde me mijn dochter gedaan? Ze is zodanig afgemat dat ze niet in staat is mij te helpen vandaag!" Hey poike, ik kan er ook ni aan doen dat ze ne ganse nacht ni van mijn cervela kon afblijven eh, mijn kind schoon kind zeker? 2 wachtpinten voor ons en rap! "Kzou liever ne colaatje willen" Maarten fieu, wa heb ik a gezeit?? Waarop de Melkmuil wijselijk besloot om toch maar de wachtpinten te pakken. Ne middel me stoofvleesSAAS, ne sito, boulette spéciale en ne potteke tartaar en samoerai. En twordt écht wel tijd da ge ne Julientje begint aan te bieden pé, die mannen van oost- en West Vlaanderen zitten me constant uit te lachen da ik nog steeds aant wachten ben vo mijn allereerste Julientje ever. En da is dus a schuld eh friturist van kust m'n kluute! Vervolgens aten we alles op "sur place", Maarten kon het ni meer opbrengen om zijn 2de wachtpint te zuipen dus nam ik het in beslag en gebruikte ik het als mijn doorspoelpint. De laatste keer dat em meegaat de pussy! Vervolgens al strompelend weer huiswaarts gekeerd (nadat ik de Melkmuil al brullend op straat heb zitten verwensen van "platte jat" en "moederskinneke") niemand die er van opkeek hier in Bruxelles trouwens, fuck man wat hou ik van deze stad :love:
Dat is 't é godverdomme! The man delivered. Bedankt voor het gedetailleerde verslag. Klasse!
 
GODVERDOMME

Vrijdag vandaag, en morgenavond al weg dus morgenavond geen frituur. Dus vandaag dan frituur.
Kom ik thuis, ligt er op tafel kip, boontjes en rijst met een papiertje naast 'de kip moet vandaag op, anders is 'm voor de vuilbak'.

Mij zo schaakmat zetten. Smerig smerig smerig.
Schaakmat? Gooi dat in de vuilbak en ga frieten halen he.
 
Hier vanmiddag alleen naar de frituur geweest, dagje vrij en bezig met vanalles van de verbouwing weg te voeren. Tussenslag, mayo, mammoet en koude lookworst was voldoende.
Morgen of zondag wordt het weer gezinsfrituurtijd, dat gaat wat meer zijn. Bicky rib cheese zit tegenwoordig bij mijn favorieten en zo'n kipkaasdonut moet er toch ook standaard bij. Dan ter plekke nog een extra vleesje kiezen en we hebben gegeten.
 
Schaakmat? Gooi dat in de vuilbak en ga frieten halen he.
Het geluk heeft de kat per ongeluk geholpen op de keukentafel.

Kat per ongeluk aan vlees geknabbeld

Den deze zonet grote frit me mexicano en sate binnengestoempt. Heeft niet echt gesmaakt, maar dat doet er niet toe. Oer-vent dat ik ben.

@Beffer onze liefde voor de meest charmante stad van ons land is wederzijds. Onlangs vlakbij de beurs/dansaert nog een authentieke frituur gezien, maar wegens tijdsgebrek niet binnen geraakt. Moest ik niet zo´n vettig beeld hebben van u had ik u daar is een diner betaald.

Morgen terug ginder voor ne rendezvous met ne scharrel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Beffer onze liefde voor de meest charmante stad van ons land is wederzijds. Onlangs vlakbij de beurs/dansaert nog een authentieke frituur gezien, maar wegens tijdsgebrek niet binnen geraakt. Moest ik niet zo´n vettig beeld hebben van u had ik u daar is een diner betaald.
Een drietal forumleden hebben me al ontmoet tussen pot en pint en ik denk wel dat ze kunnen beamen dat mijn vettig beeld wel meevalt en dat je mijn comments hier vooral met een korreltje zout mag nemen ;). Tof trouwens dat je onze hoofdstad eveneens de moeite waard vind, hopelijk kunnen we in de toekomst wat mensen in Vlaanderen overtuigen dat het er niet enkel kommer en kwel is zoals de media ons willen laten geloven. Succes met de scharrel, laat je maar eens goed gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel fan van alles in XXL/super vorm te maken. Gisteren een Super Cervela :love: De Viandel XXL valt wel wat tegen, net andere korst.
 
Ik word vaak raar bekeken als ik zeg dat ik quasi nooit naar het frituur ga. Zelfs McDonalds is nu denk ik ook al meer dan een jaar geleden. Als'k een fond'ke wil leggen, dan eet ik eigenlijk altijd pitta of een spaghetti, nooit iets van de friterie.
Maar de keren dat ik toch ga is het altijd eenvoudig: een frietje met mayonaise en een lucifer of (kippen)saté. :oi22: Met vetlapperij als een curryworst special of frieten die verdrinken in stoofvleessaus, daar moet je echt niet met afkomen. :coolbrows:
 
Ik word vaak raar bekeken als ik zeg dat ik quasi nooit naar het frituur ga. Zelfs McDonalds is nu denk ik ook al meer dan een jaar geleden. Als'k een fond'ke wil leggen, dan eet ik eigenlijk altijd pitta of een spaghetti, nooit iets van de friterie.
Maar de keren dat ik toch ga is het altijd eenvoudig: een frietje met mayonaise en een lucifer of (kippen)saté. :oi22: Met vetlapperij als een curryworst special of frieten die verdrinken in stoofvleessaus, daar moet je echt niet met afkomen. :coolbrows:
Hey makker je zit in de verkeerde topic, laat je het even verplaatsen? https://www.beyondgaming.be/threads...vanzelfsprekend-maar-voor-anderen-niet.14221/
Groetjes vanuit de frituur, m'n tweede thuis, mijn manier van wellness & mijn therapeut.
 
IMG_7737.jpeg

Vorige week dit voor het eerst gegeten.
Zonder overdrijven; er is een leven voor, en een leven na die eerste keer.

Al een hele week denk ik hier meer aan dan aan mijn eigen vrouw.
 
Terug
Bovenaan