De frituur

Alle gekheid op een stokje: gisteren niet in de frituur geraakt. Ik zat op café met een kameraad en vrouwlief stuurde dat ze geen frieten ging eten. Dan maar gekozen om een stuk of 15 pinten te drinken en te stoppen achter een pitta. Die trok op geen kloten.

Ik verlang al naar zondag. Denk dat ik een Julientje zal nemen met de ene helft pepersaus en de andere helft cocktail. Een XXL frikandel een kalkoenbrochette en een bicky cheese. Maar eerst een gesprek met de uitbater over die 2,2 euro voor een flesje Stella. Zaterdag zaten we met volk en ben ik om 2,5 kg voorgebakken frieten gereden bij hem en ik heb 10 euro betaald. Dus een gierigaard is hij niet.

Ik weet al perfect hoe ik dat moeilijk, maar noodzakelijk gesprek zal starten. Vanaf ik daar binnen kom is 't altijd van: 'Ah, Anderson! Pintje?'

NEEN zal mijn antwoord zijn. Hij gaat er niet goed van zijn.

Alle gekheid op een stokje: gisteren niet in de frituur geraakt. Ik zat op café met een kameraad en vrouwlief stuurde dat ze geen frieten ging eten. Dan maar gekozen om een stuk of 15 pinten te drinken en te stoppen achter een pitta. Die trok op geen kloten.

Ik verlang al naar zondag. Denk dat ik een Julientje zal nemen met de ene helft pepersaus en de andere helft cocktail. Een XXL frikandel een kalkoenbrochette en een bicky cheese. Maar eerst een gesprek met de uitbater over die 2,2 euro voor een flesje Stella. Zaterdag zaten we met volk en ben ik om 2,5 kg voorgebakken frieten gereden bij hem en ik heb 10 euro betaald. Dus een gierigaard is hij niet.

Ik weet al perfect hoe ik dat moeilijk, maar noodzakelijk gesprek zal starten. Vanaf ik daar binnen kom is 't altijd van: 'Ah, Anderson! Pintje?'

NEEN zal mijn antwoord zijn. Hij gaat er niet goed van zijn.
Uiteindelijk zal de uitbater de prijs laten stijgen naar 2,4 per pint omdat zijn inkomsten dalen doordat jij jouw wekelijkse bak bier niet opzuipt. Wat je uiteindelijk maar 2 weken zal volhouden (zatlap die je bent) en je dus uiteindelijk meer zal betalen. :oi22:

Uiteindelijk zal de uitbater de prijs laten stijgen naar 2,4 per pint omdat zijn inkomsten dalen doordat jij jouw wekelijkse bak bier niet opzuipt. Wat je uiteindelijk maar 2 weken zal volhouden (zatlap die je bent) en je dus uiteindelijk meer zal betalen. :oi22:
Héla, wat happens in de frituur stays in de frituur eh

Check toch maar even uw pols. Want wat jij daar beschrijft klinkt als de hemel. De laatste herinnering voor je daar zat is toevallig niet dat je aan het speeden was op de autautostrade
Teveel speed cops om te snel te rijden op de autosnelweg.

Maar voor ik op de autosnelweg kon rijden was er accident 15km voor de afslag ik moest nemen. Al verkeer ging rechtdoor en dus niet op autosnelweg. Na 20min 10meter op te schuiven had ik ook wel gehad.

Dus ff in 4x4 gestoken, van de weg gereden en dan maar naast de weg op grasduinen gereden tot ad afslag. Redelijk veel traffic politie die verkeer ah regelen was en die lachden gewoon naar mij en duimpje op. 1 zelfs zijn wagen verzet zodat ik kon passeren. You gotta love africa :)

3 minuten verder rijden en ik sta ook in een heel goede frituur. Die bazin kent mij ondertussen ook al en Stephanie'tje die daar werkt heeft een crush op mij, ik voel dat.

Dan stek ik daar binnen, vraag 2 pinten en ga mij op 't terras buiten in de koude zetten. Niemand die weet dat mijne kameraad ook onderweg is natuurlijk. De één na de andere klant komt toe en de meesten vragen: 'meneer, 't is waarschijnlijk aan u?!' Nee hoor, ik heb m'n vrouw wijsgemaakt dat het hier heel druk is. Zij lachen, ik lach, we zijn allemaal gelukkig en ik bestel nog een wachtpils.

Dat is m'n smalltalk hé, m'n vrouw weet dat hoor.

3 minuten verder rijden en ik sta ook in een heel goede frituur. Die bazin kent mij ondertussen ook al en Stephanie'tje die daar werkt heeft een crush op mij, ik voel dat.

Dan stek ik daar binnen, vraag 2 pinten en ga mij op 't terras buiten in de koude zetten. Niemand die weet dat mijne kameraad ook onderweg is natuurlijk. De één na de andere klant komt toe en de meesten vragen: 'meneer, 't is waarschijnlijk aan u?!' Nee hoor, ik heb m'n vrouw wijsgemaakt dat het hier heel druk is. Zij lachen, ik lach, we zijn allemaal gelukkig en ik bestel nog een wachtpils.

Dat is m'n smalltalk hé, m'n vrouw weet dat hoor.
Wat zijn uw top 3 frituren daar?

Please teach me more Sensei :bow:

Wat zijn uw top 3 frituren daar?
Kan ik niet zeggen. Het zou mijn anonimiteit potentieel in gevaar kunnen brengen waardoor ik binnen de kortste keren een grote aanhang fans zou hebben die mij elke zondagavond staan op te wachten aan desbetreffende frituren waardoor ik niet meer op 't gemak zou kunnen genieten van mijn wachtpilskes.

Daarbovenop zie ik het al gebeuren dat er bepaalde chapters van mijn fanbase vanuit het verre Antwerpen afzakken naar het prachtige West-Vlaanderen om dan te staan zwaaien met spandoeken waarop 'curryworst' staat waardoor er mogelijks een kleine oorlog uitbreekt met de chapters van langs hier. Wie gaat er de frikandel opeten denk je? Wie zit er dan met de gebakken bouletten? Wie gaat er mogen op de bicky's zitten? Wie is er dan de sito? Wie gaat er de stoofvleessaus koudblazen?

Ik natuurlijk.

Ik mag efkes geen frieten van de frituur meer eten omdat ik wat te zwaar sta volgens de trainer van de fitness. Dan bak ik ze thuis maar zelf :unsure: met pepersaus, ne sito en 8 kipvingers :love:

Hier straks ook frituur!

1707477999437.png

1707478025916.png

Eens horen of de rest van het gezin ook iets wilt. :unsure:

Ik mag efkes geen frieten van de frituur meer eten omdat ik wat te zwaar sta volgens de trainer van de fitness. Dan bak ik ze thuis maar zelf :unsure: met pepersaus, ne sito en 8 kipvingers :love:
Wa ne trainer van mijn kloten is me da seg :angry: 1 keer per week naar de frituur gaan (bijvoorbeeld ne klein pakske met een klein vleesje) en voor de rest van de week clean as fuck eten en drinken, dan kom je er toch ook copain?

Zondag. Eerst aperitieven met vrienden thuis. Dan kindjes in bed vlammen. Dan gsm met Sonos verbinden en door heel het huis Bruce Buffer (UFC) door heel het huis laten brullen: 'IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT'S TIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIME!!!!!!!' Dan in den auto springen. Pedaal door de vloer stampen. Aan 70 km/u passeren aan de frituur, al rijdend deur openkletsen, eruit duiken into koprol recht de frituur binnen terwijl den oto los door den decor vliegt. Binnen wandelen, frigo open trekken Stella fles uithalen. 'Meneer, wat doe jij achter onze toonbank?!' Stoel pakken, erop kruipen, springen en pint op hare kop kletsen. Nog ene pakken. En netjes in de rij gaan staan.

Alle gekheid op een stokje: enkele collega's hebben over de middag naar de frituur geweest. Deborahtje van het onthaal stuurde me een mailtje: 'Hey Anderson, ga je over de middag mee fwietjes eten? Groetjes.'

Eens terug op den bureau heb ik haar gedropkicked in 't gezicht. Fwietjes.

Terug
Bovenaan