De frituur

9 euro voor een menu met frieten, drank en burger zeker? Da's goedkoop eten he. Ondanks dat het voor geen meter vult.
Via Uber zie ik dat een big mac menu al 11,40eur kost.
Ik vind dat toch prijzig voor aangelengde frisdrank en kartonnen frieten.

Voor die prijs heb ik beter gegeten in de frituur.

hier iets nieuws ontdekt:

de JULIENTJE, aka "de zwijnenbak".

dat is een grote bak friet, met stukken viandel er in en stoofvlees saus.
iets van een 9 euro.

dat smaakt wel hoor. is dat over gans BELGIE bekend?
Zie m'n post van enkele weken geleden hieronder:
Ik stel voor dat er ook eens foto's gepost worden van jullie bestelling. Dan kunnen we de hoeveelheid, dikte, en andere vetzakkerij beter beoordelen.

Aanschouw mijn maaltijd van afgelopen zondag:
Mmmmmm

Julientje met extra frikandel en een bicky cheese. Een ijskoude pils hoort er nu eenmaal ook bij.

Deze avond zit ik noodgedwongen op restaurant. Versta me ni verkeerd, tzal me ongetwijfeld smaken zeker met een goei fles rode wijn erbij. Maar ik zal het ni kunnen nalaten om af en toe te mijmeren naar een goei pak friet. Frieten vd restaurant kan je eenmaal ni vergelijken met frieten van de frituur
Niet sakkeren hé! Je hebt nog heel het weekend om het recht te zetten. Zondag komt ook langs hier zunne!

Is een Julientje niet iets uit Gent? Ik denk dat het hier en daar wel bekend is, maar dan toch voornamelijk in het Gentse. Een mitrailette is ook iets typisch Brussels en buiten Brussel ga je dat ook niet snel vinden denk ik.
Antwerpen heeft hun curryworst.

Door de laatste pagina's hier toch weeral aan het verlangen tot zondag. De blikken tonijn en liters water maken dan weer plaats voor veel te veel vettigen brol en 26 pinten.

Ik kan al niet wachten om met de grootste smile op m'n gezicht de schuifdeuren van de frituur open te trekken waardoor de walm van frieten mij genadeloos op mijn smoel slaat. Om dan, met tranen van geluk, mijn innerlijke opstoot van warmte te blussen met ijskoud bier terwijl ik sta te wachten.

Ik kan al niet wachten om met de grootste smile op m'n gezicht de schuifdeuren van de frituur open te trekken waardoor de walm van frieten mij genadeloos op mijn smoel slaat. Om dan, met tranen van geluk, mijn innerlijke opstoot van warmte te blussen met ijskoud bier terwijl ik sta te wachten.
Nen echte poëet eh gij 😍🤣

Vroeger ging ik soms zeventien keer per week naar de frituur.” Al van kleins af aan heeft Sergio Quisquater (58) naar eigen zeggen een ‘frituurverslaving’....amai mijn kloten, die had hier wel zijn plaats gehad in deze topic

Ik heb toch weinig succes met een julientje te vragen in Limburg en ik heb dan ook geen zin om het uit te leggen en een frituur die het niet heeft gaat nu ook de moeite nie pakke om een viandel in schijfkes te snijden.

Nu heb ik wel niet heel Limburg geprobeerd maar toch regio Genk, St-Truiden en de kanten van Halen.
Misschien nog eens in Hasselt proberen , misschien die frituur aan het Dusartplein da lijkt redelijke "hippe" shit maar ik vrees er voor.

Over McDonald's vs Frituur, niet iedereen die naar de Mc gaat doet dit voor een menu of om zich vol te steken, in een frituur wel.

Een troef van Mc vs frituur is da ge nog iets klein random kunt halen zoals een Mcflurry of ne single/double cheeseburger of nuggets als die in de deals staan.

In een frituur kan je ook snel een bicky halen en pakweg 6 nuggets maar als den Danny voor u net 4 grote moet hebben met 8 stukken vlees zijde beduidend langer aan het wachten dan in de Mc op uw "klein" hongerke.

Uw effectief volsteken in de Mc kost een aardige duit tegenwoordig, al moet menig frituur niet meer onder doen.

Qua prijzen mis ik wel de tijd dat ik bij McDonald's werkte, 70% korting op dagen dat je moest werken was onklopbaar ( 20 nuggets voor 3,30 euro of een Generous Jack menu voor 4 euro )

Vlees en frieten in het vet. Koud pintje in de hand...

998.png

Ik heb toch weinig succes met een julientje te vragen in Limburg en ik heb dan ook geen zin om het uit te leggen en een frituur die het niet heeft gaat nu ook de moeite nie pakke om een viandel in schijfkes te snijden.

Nu heb ik wel niet heel Limburg geprobeerd maar toch regio Genk, St-Truiden en de kanten van Halen.
Misschien nog eens in Hasselt proberen , misschien die frituur aan het Dusartplein da lijkt redelijke "hippe" shit maar ik vrees er voor.

Origine van Julientje is Gent en zoveel Limburgers gaan niet studeren in Gent.
Het is, denk ik, ook maar pas sinds het heengaan van Julien dat dat meer en meer gekend en verspreid werd.

We gaan frietjes eten! De vaste bestelling voor mij: groot met bouletten en een bicky. Sausen weiger ik te betalen bij de frituur waar we gaan gaan! Vriendin was een klein of middel met boulet speciaal/iets anders speciaal en Amsterdamse kaasballetjes (wat ik geen "vlezeke" vind. En ja het is kaas en geen vlees, maar ik vind dat niet passen :p)

Dayum son, ik wil da julientje ook wel is testen. Is feitelijk alles wat ik standaard neem als ik in t frituur ben, buiten dan de gedroogde ajuintjes. Iemand weet van in of rond het Brusselse??

Edit, ni ver van mijn zuster hebben ze dat gewoon :

Screenshot_20231112_195925_Samsung Internet.jpg

Ik weet wat doen als ik in de buurt ben...

Dayum son, ik wil da julientje ook wel is testen. Is feitelijk alles wat ik standaard neem als ik in t frituur ben, buiten dan de gedroogde ajuintjes. Iemand weet van in of rond het Brusselse??

Edit, ni ver van mijn zuster hebben ze dat gewoon :

Bekijk bijlage 24624

Ik weet wat doen als ik in de buurt ben...
Mijn friturist int Brusselse heeft da ni 😡. Kga dus hier ook moeten rondzoeken om eindelijk mijn eerste Julientje tussen mijn tanden te rammen.

Mijn friturist int Brusselse heeft da ni 😡. Kga dus hier ook moeten rondzoeken om eindelijk mijn eerste Julientje tussen mijn tanden te rammen.
Is in schepdaal, nu niet het einde van de wereld als ge in Brussel woont...

Frituur de gendarm, en de frietjes zijn ook top daar!!!

Efkes de ninoofsesteenweg af en ge zijt er

Terug
Bovenaan