De frituur

Mijn frituur heeft nu dit. Ook zeer lekker. Nog wel nergens in de winkel gezien:

Ik ga eens kijken waar ik dit zal kunnen aanschaffen. Merci voor de tip
Ze leveren ook in België:

1698409327982.png

Maar om de € 7,5 verzendkosten eruit te krijgen, ga ik toch een flink dozijn moeten bestellen.

Middelfriet met andalouse, als die frituur de juiste andalouse heeft toch, anders warme curry over de frieten. Ne gebakken cervela zonder look special (kan soms ook een gebakken bouletje zijn), ne sito, en nog nen bicky cheese om de maag goed af te dichten.

Ik bestel ook nooit op voorhand, zodat ik zeker ter plaatse tijd genoeg heb om minstens 2 wachtpinten leeg te kletsen.
Sebiet is het weer zo wijt se, ons Wing zal mijn eerste pintje al wel bijna uit de ijskast gaan halen :love:

Ok ik was curieus wat die ribbekesburger of whatever was...

Ziet er nu ook niet slecht uit. En de prijs is wel iets goedkoper als je zo een fancy prancy burger gaat eten. Dus waarom niet.

Voor de rest ben ik opgegroeid met het feit dat er geen geld was voor frieten uit de frituur. Maar wel voor zelfgesneden en eigenlijk ook gemaakte (eigen aardappelen rooien en de grote aardappelen bijhouden voor het moment dat we frieten maakten) frieten of als ik eens geen zin had om er te snijden (was mijn taak vanaf ik 10 -11 was) waren het van die everyday julienne frieten.

De frituur was echt iets dat quasi niet gebeurde, op zeer uitzonderlijke momenten. En eigenlijk nu hier ook niet.
En zelfs toen was dat dan zonder vleesjes en sausen. Want de saus was pokkeduur. En met het gewoon kopen van een pot kon je gemakkelijk de hoeveelheid saus nemen die jij vond nodig te hebben, in plaats van dat je frieten aan het eten was op het laatste zonder saus.
De vlezekes werden dan sowieso in basis zelf gebakken. Omdat mijn grootvader die prijzen schandalig vond (maar hij was dan ook nog gewend van een friet voor 1 frank...) en het sowieso eerder een steak of zo was dan een frikkandel. Die frikkandel kwam er enkel omdat den joppe hier altijd zaagde voor een lange hamburger ipv die taaie stuk steak. :p.

Zo een tube joppie saus is ook al vlot 4.5 - 5€. https://www.colruyt.be/nl/producten/32792
ik zie dat je van erembodegem bent. de beste frituur is daar toch wel de lekpot. toen ik nog bij mijn ouders woonde was dat voor mij de beste frituur van aalst en omstreken. aan de dure kant maar goed gerief en allemaal zelf gemaakt.

ik zie dat je van erembodegem bent. de beste frituur is daar toch wel de lekpot. toen ik nog bij mijn ouders woonde was dat voor mij de beste frituur van aalst en omstreken. aan de dure kant maar goed gerief en allemaal zelf gemaakt.

De lekpot is vooral ook de traagste frituur van Aalst en omstreken. Ik woon er al jaren niet meer maar op den duur had ik het zo gehad met die wachttijden (twee man voor u, half uur binnen. Pas een nieuwe bestelling opnemen als de vorige klant afgerekend was etc) dat ik er sowieso niet meer ging.

Gisteren nog eens naar de frituur gegaan. Was jaren geleden.

Middel frietje / viandel / grizly / stoofvleessaus / blike cola.
17.5€ ... stevige prijs voor wat patatjes en slachtafval :p

De lekpot is vooral ook de traagste frituur van Aalst en omstreken. Ik woon er al jaren niet meer maar op den duur had ik het zo gehad met die wachttijden (twee man voor u, half uur binnen. Pas een nieuwe bestelling opnemen als de vorige klant afgerekend was etc) dat ik er sowieso niet meer ging.
haha dat klopt. dat herinner ik me ook wel. Ik moet nu wel zeggen, wij kenden de eigenaars goed omdat het even onze buren geweest zijn dus wij belden 90% van de tijd gewoon om het klaar te zetten en staken de rij voorbij xD. Het is ondertussen al zeker 7 jaar geleden dat ik er geweest ben, maar hun stoofvlees, spaghettisaus en ballekes in tomatensaus mis ik nog steeds. maar weinig frituren waar al hun "verse" bereidingen even goed zijn.

Het feit dat de mensen daar een uur wouden aanschuiven voor hun frieten zegt wel veel imo:p

een pak friet met spaghettisaus en een goede kwak mayo <3 . Maar weinig frituren die dat goed maken :p

Al die frietverhalen doen we weer uitkijken naar frieten (geleden vanvorige week woensdag). De vriendin wil vanavond nog naar de ikea, dus gaat denk ik moeilijk worden om vandaag te gaan...

Middel, 2 bouletten, bicky en een pintje. Pintje pak ik direct. Thuisgekomen en ben verkeerd begrepen, maar 1 boulet :(. Verkeerd getikt :(, hè ze niet betaald maar kmis een boulet.
Geen sauzen, kheb er hier nog wat staan. Anders is het samoerai op de frieten, thuis aangevuld met mayonaise, tomaten ketchup en pickles

Middel, 2 bouletten, bicky en een pintje. Pintje pak ik direct. Thuisgekomen en ben verkeerd begrepen, maar 1 boulet :(. Verkeerd getikt :(, hè ze niet betaald maar kmis een boulet.
Geen sauzen, kheb er hier nog wat staan. Anders is het samoerai op de frieten, thuis aangevuld met mayonaise, tomaten ketchup en pickles
Ahja, ik eet mijn frieten met eetstokjes, anders ram ik ze gewoon in mijn gezicht

Hatelijk als da gebeurd. Is mij ook een paar keer overkomen, ik ga telkens meteen terug

Hatelijk als da gebeurd. Is mij ook een paar keer overkomen, ik ga telkens meteen terug
Zou ik ook doen moest ik er minder goesting in hebben ofzo (minder zin
..versta niet goed wat ik hierIik zeg :p). Het is 2,5 km fietsen en kwil gewoon fretten :)

Laatst bewerkt:
Zou ik ook doen moest ik er minder goesting in hebben ofzo (minder zin
..versta niet goed wat ik hierIik zeg :p). Het is 2,5 km fietsen en kwil gewoon fretten :)
Begrijpelijk. Mijn friturist doet ni moeilijk en vraagt dan of da ik opnieuw een portie moet hebben vant huis met de nodige excuses erbij. Die berepoot, viandel of bicky cheese waar ik al een week naar uitkeek mag hij me niet afpakken en dat weet hij ook

Begrijpelijk. Mijn friturist doet ni moeilijk en vraagt dan of da ik opnieuw een portie moet hebben vant huis met de nodige excuses erbij. Die berepoot, viandel of bicky cheese waar ik al een week naar uitkeek mag hij me niet afpakken en dat weet hij ook

Kijken jullie dan nooit of de friturist alle juiste snacks pakt na jullie bestelling? Oké, ze kunnen daarna nog steeds missen, maar zo heb ik onlangs toch nog kunnen vermijden dat we een lucifer te weinig hadden.

Meestal als ik een iet wat grotere bestelling neem dan probeer ik daar altijd wel even op te letten, beter zo dan dat je thuiskomt en er ontbreken dingen. Als je dan terug gaat dan worden uw frieten koud.

Jaar of zo terug ging hier een nieuw frituur open, ik bestel daar 3 potjes stoofvleessaus, alle drie vergeten... dat vond ik pas erg en bleek dat zij heel vaak dingen vergaten, dus ook nooit meer teruggegaan daar.

Kijken jullie dan nooit of de friturist alle juiste snacks pakt na jullie bestelling? Oké, ze kunnen daarna nog steeds missen, maar zo heb ik onlangs toch nog kunnen vermijden dat we een lucifer te weinig hadden.

Meestal als ik een iet wat grotere bestelling neem dan probeer ik daar altijd wel even op te letten, beter zo dan dat je thuiskomt en er ontbreken dingen. Als je dan terug gaat dan worden uw frieten koud.

Jaar of zo terug ging hier een nieuw frituur open, ik bestel daar 3 potjes stoofvleessaus, alle drie vergeten... dat vond ik pas erg en bleek dat zij heel vaak dingen vergaten, dus ook nooit meer teruggegaan daar.
Dat is het juist, het loopt soms mis nadat ze het specifiek vleesje hebben genomen (begrijpe wie kan I know). En bij het inpakken staan ze met hun rug naar mij dus kan ik ni direct zien of ze iets vergeten zijn. Maar ik ga proberen om er nog meer op te letten (ni altijd evident met een stuk in mijn kloten en wanneer ik in conversatie ben) want ik heb toch al 3 keer mogen terugkeren.

Dat is het juist, het loopt soms mis nadat ze het specifiek vleesje hebben genomen (begrijpe wie kan I know). En bij het inpakken staan ze met hun rug naar mij dus kan ik ni direct zien of ze iets vergeten zijn. Maar ik ga proberen om er nog meer op te letten (ni altijd evident met een stuk in mijn kloten en wanneer ik in conversatie ben) want ik heb toch al 3 keer mogen terugkeren.
Mss doen ze te veel bestellingen tegelijkertijd?

De twee frituren waar ik het vaakst kom doen er altijd max 2 tegelijkertijd en dan gebruiken ze voor de vleesjes 1 frituurpan met alle snacks per klant, dus dan is het quasi onmogelijk om nog te missen. Wij hebben daar alleszins nog geen probleem gehad als we zien dat ze in eerste instantie alle snacks juist klaarleggen.

Als je hun niet stoort met u zatte kloten zullen ze misschien meer focus hebben en minder vergeten :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan