De frituur

- Groot met samurai/een lokale pikante saus of tartaar met stoofvlees
- Cheeseburger met 2 schellen cheddar, samurai, vers gesneden ajuintjes en sla.
- Vlampijp met samurai/hot shot/een lokale pikante saus of een berenpoot met hot shot.
 
- Gewone
- Potje andalouse of soms mayo/curry
- Potje stoofvlees of soms een Bicky Cheese (onze frituur maakt daar echt een heel spel van, tis bijna een gourmet burger)
 
Kleintje met potje saus (varieert). Als snacks meestal 2 stuks en varieert tussen viandel/vleeskroket/bitterballen/zigeunerstick/gebakken lookworst/bicky of mexicano.
 
Van die niet meer. 😛
Heb van die geïmporteerde kleine flesjes hot sauces uit de USA, dat is andere koek aan den uitlaat 🔥
Heb ik ook een paar van, voelde me redelijk stoer maar ze kicken mijn butt 😂

Anyway ontopic :

- Kleine friet, soms speciaal met curry of soms met goulashsaus en zoete mayo ( of stoofvleessaus als ik weet dat die frituur zoete stoofvlees heeft )
- 2 snacks, wisselt tussen berenhap ( met die oranje korst rond ) of frikandel speciaal of mammoet met saus of sate met kruiden , of soms ne koude rode cervela als ik frieten neem zonder warme saus en dan een groot potje tartaar.
 
Friet met satekruiden
Stoofvleessaus
Anadlous (want das goed voor de piet en de poes)
Bicky rib met belcanto extreme, die ik thuis nog bijwerk met happy hatter hot sauce
Romeo xxl special (tartaar van het huis + curry ketchup)

vantijd nog is iets extra ala goulashkroket, vuurvreter of ragouzi.
 
Dat varieert. Maar meestal in den trend van:

- Mini/Kleintje [Bij de ene frituur ist al eens iets meer dan bij de andere]
- Joppiesaus/Saus special met CurryKetchup/Warme Curry
- Crispy Bicky / Bamischijf / Sitostick

Tzal altijd wel een van de combinaties hierboven zijn, tenzij we ne keer zot doen natuurlijk.
 
groot met stoofvlees ( soms balletjes in tomaat of spaghettisaus, heel afh van frituur tot frituur)
mayonaise
grote saté met veel kruiden of bicky zonder augurken.
bij grote honger durf ik er eens een viandel of boulette bijnemen.

andalouse bij mijn viandel/ boulette maar enkel die van pauwels of la william.
 
ik sta er steeds van versteld hoeveel mensen wel niet kunnen eten in een frituur.


ik moet zelfs al een keuze maken tussen ofwel een kleintje met frieten OF een bicky burger. beiden krijg ik nipt niet op.

ofwel dus een bicky burgen alleen, maar dan kijken ze precies of ge hebt geen geld om een grotere bestelling te doen, (of als ik es veel honger heb, misschien een bicky royale, maar dan moet ik al goed steken....)
ofwel een kleintje met een stukske vlees.

that's it voor mij.

sommigen bestellen grote bak friet en dan nog es 2 of 3 stukken vlees.... amazing.
ik vraag me dan af of die mensen van een hele dag nog niet hebben gegeten. if so; dan kan dit toch ook niet goed zijn om ineens zo'n grote hoop binnen te spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik sta er steeds van versteld hoeveel mensen wel niet kunnen eten in een frituur.


ik moet zelfs al een keuze maken tussen ofwel een kleintje met frieten OF een bicky burger. beiden krijg ik nipt niet op.

ofwel dus een bicky burgen alleen, maar dan kijken ze precies of ge hebt geen geld om een grotere bestelling te doen, (of als ik es veel honger heb, misschien een bicky royale, maar dan moet ik al goed steken....)
ofwel een kleintje met een stukske vlees.

that's it voor mij.

sommigen bestellen grote bak friet en dan nog es 2 of 3 stukken vlees.... amazing

Bij de ene kan er al meer in dan bij de anderen en voor sommigen is dat af te toppen met een Coca Cola Zero/Light
 
Ik heb nog nooit in mijn leven zelfs een klein pak besteld :p

In mijn jonge jaren gingen wij naar Wespelaar bij "De Jakke" frieten eten. Die sneed zijn eigen frieten (met het machien) en daar kreeg ge echt maffe porties.
Met een verjaardag bv: mijn vader, ik, broer en 2 neven naar daar. Allemaal goede eters. Wij namen toen een familie friet. Die man pakte dan het papier waar andere frituren mee inpakken en niette daar een frietzak van. Daar ging een volledig frituurvergiet in (heel dik gevuld). Per persoon hadden wij 2-3 stukken vlees. Dat ging meer dan vlot naar binnen, vantijd bestelden we zo ne familie en nog een grote omdat we anders niet toe kwamen.
 
ik sta er steeds van versteld hoeveel mensen wel niet kunnen eten in een frituur.


ik moet zelfs al een keuze maken tussen ofwel een kleintje met frieten OF een bicky burger. beiden krijg ik nipt niet op.

ofwel dus een bicky burgen alleen, maar dan kijken ze precies of ge hebt geen geld om een grotere bestelling te doen, (of als ik es veel honger heb, misschien een bicky royale, maar dan moet ik al goed steken....)
ofwel een kleintje met een stukske vlees.

that's it voor mij.

sommigen bestellen grote bak friet en dan nog es 2 of 3 stukken vlees.... amazing.
ik vraag me dan af of die mensen van een hele dag nog niet hebben gegeten. if so; dan kan dit toch ook niet goed zijn om ineens zo'n grote hoop binnen te spelen.
bij frieten moet je jezelf eens goed overboefen imo :p. net genoeg eten bij een frituur geeft niet dezelfde voldoening.

Bij de ene frituur is een klein pak ook hetzelfde als een groot op een ander frituur. Toen ik nog bij mijn ouders woonde moest ik een groot nemen en daarmee had je anderhalf goed gevuld bord. van de frituur hier, eten ik en mijn vriendin samen van een middelpak en we hebben vaak nog een handjevol frieten over. daar is een potje stoofvlees ook 350Gram met veel vlees... bij de meeste frituren is dat misschien 200 gram.

Met de pitta hetzelfde verhaal... als k hier naar het dorp rijd zijn dat durums van 350 gram. als ik een dorp verder rijd zijn dat er van 750 gram. Toen ik nog calorieën telde dat alemaal eens uitgerekend... Vooral van de kapsalons verschoten, dat is tegen de 2000 kcal voor één maaltijd. Als ik weet dat ik dat ga nemen s'avonds eet ik s'middags één boterham en s'ochtends niks. mijn frituur porties zaten tegen de 1500 en pitta/durum tegen de 1000-1100.
 
Laatst bewerkt:
Een frituur die gierig is met zijn frieten is een idioot in mijn ogen. De productkost daarvan is zo laag dat ge moet zien dat mensen voor hun geld veel frieten krijgen. En logische porties maken, er is hier een frituur en die hun kleine (2,3 EUR) & grote (2,9 EUR) schelen amper in maat. De volgende stap is een familiepak van 6,50 EUR waar ze dan precies 3 grote frieten in uitkappen.
Een grote is te weinig voor ons beide en een familiepak is echt absurd veel.

Wat ik ook belangrijk vind is dat warme bereidingen (goulash, stoofvlees, warme sauzen) HUISGEMAAKT zijn. Ik betaal geen 3 EUR voor een potje warme pepersaus als dat gewoon zo een zakske van de carrefour is dat ge in de microgolfoven zwiert.
 
Just weer een frutje gestoken se 🍟
Middel pak me stoofsaus en verse tartaar
2 curryworsten
Mexicano
Gebakken bouletje goe gebakken
 
Middelfrietje voor vrouw en ik. Snacks voor mij: ne viandel special en bicky. Snacks voor de vriendin: twijfelaar en bitterballeke of kipfinger. Snack voor de twee jarige: loempiatjes.
 
Vandenavond toch nog een klein hongerke en ff ‘t veloke op richting de frituur.
Klein pak met tartaar
Mexicano
Bouletje goe gebakken
Cervela
Grizly
Potje tartaar

Weer heerlijk smullen 😋
 
Ale, omt af te leren maar en bestellingske geplaatst om het weekend af te sluiten vnv :p

Middel me stoofsaus
Berepoot goe gebakken
Viandel
Cervela
En dan thuis wat tomataise van Vandemoortele erop 😋 🤤
 
Terug
Bovenaan