De frituur

Waar is dat ergens, als je dat wil zeggen? Dat ziet er nu nog eens goed uit!

Welke frituur?
Blauwe?
't Gullegems Frietje, jawel, te Gullegem city.

Ik vind eigenlijk dat die frieten van @Mr.Anderson er veel te licht gebakken uitzien. No way dat die krokant zijn toch? Volgens mij is dit nog uit de voorbak 😂

Die van @FlyingHorseman hebben de perfecte kleur.
Awel, die zijn eigenlijk heel knapperig. Maar ik moet erbij zeggen dat enkele kameraden van mij daar al over geklaagd hebben. Als je ze ter plekke eet zijn die erg knapperig, maar zacht vanbinnen. Als je 10+ minuten moet rijden kan het al eens zijn dat ze wat slapper worden, zoals enkele kameraden.

Ik heb nog een andere vaste frituur te Heule en daar zijn ze wel goudkleuriger en iets krokanter nog.

Nog iemand suggesties voor een koude saus in combinatie met frietjes met stoofvleessaus?
Mayonaise/stoofvleessaus doet het altijd natuurlijk...

Smaken en kleuren enzo, maar ketchup zou moeten verboden worden als je ouder bent dan 8 jaar.
't Is dan ook curry-ketchup en geen ketchup.
Ma ja, stel het eens voor. Mss komt er een verbod.
Mayonaise, ketchup (al dan niet curry) en loempiasaus. Mss ook nog tartaar.

BREAKING

IMG_3949.jpeg

Middel
potje stvlsss
Mammoet + ss
Grizzly
Vuurvreter
Samoerai (van een potteke thuis, mijn tartaar vergeten bijbestellen)

8/10.
Zien er goeie frieten en snacks uit, enkel de presentatie kon iets beter. Een minpunt vanwege het plastiek bakske, en een extra minpunt vanwege het niet vermelden van de curryworst.

Goed bezig!
Die curryworst (frikandel dus) is een mammoet met saus.

Stoofvleessaus ziet er ook wel oké uit, en geen bakske water voor den hond, zoals op sommige plaatsen.

Verdekke toch. Met die foto's op de laatste pagina's hier loopt het water me in de mond. Alweer een tijd geleden hier. Vrijdagavond met vrienden op restaurant iets overpriced gaan eten. Misschien een goed idee om daarna de honger, die ik sowieso nog ga hebben, te gaan stillen met een goed pak frieten :thinking:.

Die curryworst (frikandel dus) is een mammoet met saus.

Stoofvleessaus ziet er ook wel oké uit, en geen bakske water voor den hond, zoals op sommige plaatsen.
How amai, nog nooit van gehoord. Dacht dat mammoet de saus was. Ik heb duidelijk nog veel bij te leren en laat m´n post der schaamte staan om anderen te waarschuwen.

Ik ga de rest van de avond aan zelfkastijding doen in mijne kelder.

Terug
Bovenaan