De frituur

Vind je de frieten daar niet té clean? Het is effectief een fabriek, consistentie abnormaal, gigantische porties voor lage prijzen en alles correct gemaakt.

Maar ik mis frituur-emotie. Het doet mij teveel denken aan McDonalds.

In de buurt zijn er helaas geen echte topfrituren. Daarvoor moet je naar Gent (chasse patat, frietketel, botermarkt) of Merelbeke/Melle (zoutkorrel, frietnestje, fritstop)
De Frieterie vind ik zeker niet slecht. Da's wel een paar km verder. 't Satéke in Mariakerke is dan dichter, en je kan er een originele Julien eten.

Graag, maar ik haat ter plaatse eten.

Met Halloween zaten we met volk. Hapjes, drinken en een toer op straat. Achteraf gingen we aan tafel. Voor iedereen had ik een goed sappig biefstuk voorzien. Doordat ik moest werken heb ik voor het gemak gekozen en gebeld naar mijne maat die toevallig mijn favoriete frituur uitbaat.

Shitload aan voorgebakken frieten met 5 grote potten pepersaus. M'n gasten maar boffen aan tafel met m'n pepersaus. :coolbrows:
Ik ben voorstander om ter plaatse te eten. Warme frieten die niet in zweetzak gezeten hebben.

De hoofdreden dat ik liever frietjes thuis eet ipv op frituur is omdat het me zoveel bespaart op sauzen en dranken...
Sauzen en dranken voor 3 man, dat gaat over de 10€ tegenwoordig...

Voor de prijs van 1 sausje koop je een volledige bokaal saus.
Voor de prijs van 1 blikje koop je meerdere flessen frisdrank

De gemiddelde frituur is ook alleen gezellig aan de vleestoog met een eventuele wachtconsumptie. De zitplaatsen zijn meestal enkel gezellig na een avondje stappen.

Plus de frituur is maar 30 seconden rijden (uiteraard met de auto anders worden ze koud) en ik wil rust en vtm nieuws bij m´n fritten. Liefst met een live reportage van Tessa Rens :love:

Dat gaat voor zowat alles in de horeca op, hè. Voor de prijs van een glas wijn, koop je de fles,, etc...
Als ik die 5gangen diner van een restaurant aan dezelfde kwaliteit inclusief sfeer voor dezelfde prijs en moeite thuis kan nuttigen met eigen wijn zou ik dat ook doen.
Dus ik snap strijkkeizer zeker dat er niets gezellig is aan een frituur en dat je de frietjes aan dezelfde kwaliteit thuis op je gemak kan opeten met eigen saus en drank.

Ik was dinsdag eens bij een andere frituur gegaan, want mijn stam-frituur opent pas vanaf woensdag. Soit, eens een Bicky Crispy geprobeerd, want dat hebben ze niet bij mijn frituur. Was zeker lekker, maar was eerder verbaasd dat die barbaren de saus onder het vlees deden :crazy: . Wie verzint het. Wel een gratis Bicky gewonnen bij de actie van Bicky zelf, maar helaas ook niet geldig bij mijn eigen frituur 😥 .

Gisteren met “wijlen” Forumgebruiker aka wikkes aka renniks aka skinner naar Frituur Put geweest in Mechelen voor we naar de Moose bar op kruipafstand trokken. Wikkes had nog een indigest van varkenshaas de dag ervoor en ik wou niet te dempig zijn voor de Moose bar, dus een bescheiden bestelling.
Perfect gebakken en heel lekkere frieten, grote porties voor “een kleine”. De mammoet was iets te ver vond ik. Spicy viandel special heel geslaagd. Op’t terras opgegeten, waar ik besefte dat ik beter een vorkje mee naar buiten had genomen. :unsure: Maar mits het betere schuifwerk, toch de special zonder noemenswaardige vlekken naar binnen gewerkt.
Het is blijkbaar al een hele tijd geleden dat ik nog ter plaatse frieten heb gegeten (en dus saus van daar nam), want 1,5 euro voor een klein potje was ik nog niet gewoon.
664-EE7-A4-0957-4-F57-B553-35-DFB615-D2-C9.jpg

Wat is jullie ervaring met frieten bulken en erna op de lappen gaan? Nu al enkele keren gehad dat het bier erna niet vlot.

Omgekeerde combinatie is natuurlijk goddelijk.

Gisteren met “wijlen” Forumgebruiker aka wikkes aka renniks aka skinner naar Frituur Put geweest in Mechelen voor we naar de Moose bar op kruipafstand trokken. Wikkes had nog een indigest van varkenshaas de dag ervoor en ik wou niet te dempig zijn voor de Moose bar, dus een bescheiden bestelling.
Perfect gebakken en heel lekkere frieten, grote porties voor “een kleine”. De mammoet was iets te ver vond ik. Spicy viandel special heel geslaagd. Op’t terras opgegeten, waar ik besefte dat ik beter een vorkje mee naar buiten had genomen. :unsure: Maar mits het betere schuifwerk, toch de special zonder noemenswaardige vlekken naar binnen gewerkt.
Het is blijkbaar al een hele tijd geleden dat ik nog ter plaatse frieten heb gegeten (en dus saus van daar nam), want 1,5 euro voor een klein potje was ik nog niet gewoon.
De vloeistof die werd gebruikt om dergelijke bestelling door te spoelen EN de hoeveelheid geef ik een 10/10.

Doe zo verder!

Wat is jullie ervaring met frieten bulken en erna op de lappen gaan? Nu al enkele keren gehad dat het bier erna niet vlot.

Big nope. Dan ben ik de eerste 2 uur ongemakkelijk en gaan de pils niet vlot binnen.
Beter een kleine bestelling dan.

Ik vind het ook wel eens fijn om op de lappen te gaan met een lege maag. Ik heb dan zo'n honger dat ik er om de 10 minuten ene naar binnen kap. En vrouw is tevreden want na 2 uur ben ik terug thuis.

Voor mij is daar een sweet spot die niet altijd even gemakkelijk te doseren is. Indien teveel geboeft, wringen de eerste pintjes (en zeker duvels) inderdaad tegen. Indien te weinig, gaan diezelfde pintjes heel vlot binnen, maar sorteren ook sneller en heviger hun effect in een piek te vroeg op de avond.

In een perfecte dosering herkent men zijn meester 👌
Gisteren zat ik qua dosering waarschijnlijk perfect, maar werd pintjesverbruik bijkomend gelimiteerd i.f.v. verantwoord autorijden.

Ik zou hoogstens een bicky verorberen vooraleer het zwijn door de bieten te jagen.

Na het pierewaaien een goede bestelling opVRETEN is idd veel beter.

Lifehack : als ge dubbel ziet van teveel pilzen, blijven gaan tot ge 3dubbel ziet. En dan gewoon het midden pakken
Als 't zo erg is dan neem ik altijd een fles vodka mee in de wagen.

'Meneer, hebt gij gedronken?'
'Nee!' - haalt fles vodka uit handschoenkastje en neemt enkele serieuze slokken.
'Maar nu wel, ik ga den auto hier wel laten'.

Voor meer protips, stuur me gerust een berichtje.

Als 't zo erg is dan neem ik altijd een fles vodka mee in de wagen.

'Meneer, hebt gij gedronken?'
'Nee!' - haalt fles vodka uit handschoenkastje en neemt enkele serieuze slokken.
'Maar nu wel, ik ga den auto hier wel laten'.

Voor meer protips, stuur me gerust een berichtje.
Aaaah dat is wat ze bij de politie een WODCA actie noemen.

Terug
Bovenaan