De frituur

ik heb de laatste tijd de gewoonte om voor de aperitief 1 of 2 frikandellen op de bbq te gooien. Dat is iets waar we allemaal mee lachen maar de meesten eten dat wel op.

Klinkt wel als iets om eens te proberen. Ontdooi je ze eerst of gewoon rechtstreeks uit de vriezer er op?
Staat hier al jaar en dag klaar als de BBQ aangaat.
Zeker ook eens proberen om ze in stukken te snijden, op een prikker te steken en dan te "marineren" in curryketchup en currypoeder.

Ja copains, we maken progressie.
Net als een bodybuilder die elke week extra gewicht omhoog duwt, voeg ik elke week een extra snack (en bord) toe.

Een bicky doosje op zo'n fancy bord is één van de meest contraire zaken die ik gezien heb in mijn leven.
En boven je fancy tapijt dan nog :p

Dit is hoe ik mij voorstel hoe een tandarts frieten eet.

Een bicky doosje op zo'n fancy bord is één van de meest contraire zaken die ik gezien heb in mijn leven.
En boven je fancy tapijt dan nog :p

Dit is hoe ik mij voorstel hoe een tandarts frieten eet.

Bijlagen

• IMG_7662.jpeg
    IMG_7662.jpeg
    36 KB · Weergaven: 11
We zouden eens met de grootste b(o)effers hier een tour de friture moeten doen, en dan een top 5 samenstellen.
Ipv die rigged HLN beste frituur van vlaanderen verkiezingen!

Ik ben onlangs per toeval eens in 't brochetje (lievegem) beland. Staat bij de top 5 van meest renderende frietfabrieken van België.
Must admit, ondanks de giga wachtrij, vlot bediend geweest en alles was perfect, incl de prijs die naar mijn aanvoelen iet onder het gemiddelde lag.

We zouden eens met de grootste b(o)effers hier een tour de friture moeten doen, en dan een top 5 samenstellen.

Wij hebben dat ooit is gedaan met collega’s jaren geleden.

Soort van Komen Eten maar dan in frituren.

Elke collega moest een frituur aanraden in zijn gemeente en dan gaven we punten op sfeer en gezelligheid en op eten.

Nadien alles in Excel gegoten.

Wij gingen dan kei chic dineren in de frituur, sommige met kostuum en veel te luid zodat iedereen het kon horen hoe de cuisson was, dat de saus beter kon of het krokantje in de kipcorn niet aanwezig was.

Kapotgelachen toen :lol:

Wij hebben dat ooit is gedaan met collega’s jaren geleden.

Soort van Komen Eten maar dan in frituren.

Elke collega moest een frituur aanraden in zijn gemeente en dan gaven we punten op sfeer en gezelligheid en op eten.

Nadien alles in Excel gegoten.

Wij gingen dan kei chic dineren in de frituur, sommige met kostuum en veel te luid zodat iedereen het kon horen hoe de cuisson was, dat de saus beter kon of het krokantje in de kipcorn niet aanwezig was.

Kapotgelachen toen :laugh:
Wij zijn nog me kameraden zo af en toe in kostuum op café geweest. Maar beeld u echt het meest bruine café in met locals aan de toog. En dan wij, in kostuum :lol:

Vorige week in Ieper geweest, frituur Leed ofzo, best ok, de friet werd geserveerd in een puntzak, ik kan extreem veel friet eten, dus deze grote formaten waren best welkom.

In de zondag staan er bonnen voor de week van de friet, te gebruiken bij de best-frit frituren.

Graag, maar ik haat ter plaatse eten.

Met Halloween zaten we met volk. Hapjes, drinken en een toer op straat. Achteraf gingen we aan tafel. Voor iedereen had ik een goed sappig biefstuk voorzien. Doordat ik moest werken heb ik voor het gemak gekozen en gebeld naar mijne maat die toevallig mijn favoriete frituur uitbaat.

Shitload aan voorgebakken frieten met 5 grote potten pepersaus. M'n gasten maar boffen aan tafel met m'n pepersaus. :coolbrows:

Ik ben onlangs per toeval eens in 't brochetje (lievegem) beland. Staat bij de top 5 van meest renderende frietfabrieken van België.
Must admit, ondanks de giga wachtrij, vlot bediend geweest en alles was perfect, incl de prijs die naar mijn aanvoelen iet onder het gemiddelde lag.
Vind je de frieten daar niet té clean? Het is effectief een fabriek, consistentie abnormaal, gigantische porties voor lage prijzen en alles correct gemaakt.

Maar ik mis frituur-emotie. Het doet mij teveel denken aan McDonalds.

In de buurt zijn er helaas geen echte topfrituren. Daarvoor moet je naar Gent (chasse patat, frietketel, botermarkt) of Merelbeke/Melle (zoutkorrel, frietnestje, fritstop)

Hoe bedoel je té clean? frieten waren naar mijn goesting perfect zoals ik ze wil, qua bakwijze & grootte , dikte etc.
Bicky volgens het boekje & frikandel special perfect geproportioneerd met verse uitjes.
Normaal vraag ik dan ook nog potje verse tartaar, da's mijne benchmark :) Maar daar had ik op dat moment geen zin in

Terug
Bovenaan