De energiethread

Die btw verlaging op zonnepanelen voor huizen van minder dan 10j oud is toch ook enkel voor Wallonië en echt nieuw te bouwen in Vlaanderen?
Kan me weinig huizen inbeelden zonder zonnepanelen die laatste 10j gebouwd zijn hier in Vlaanderen en voor nieuwbouw is het ook quasi verplicht dus gewoon belachelijk...
Weer geldverkwisting dus

En vertel eens waar je die nucleaire brandstof vindt? Juist ja, niet hier. Dus je verschuift gewoon je afhankelijkheid.
Wel op een volledig andere schaal dan gas dat op veel kortere termijn aangekocht wordt. En de prijs van de nucleaire splijtstof heeft geen invloed op de prijs per kWh, wat gas wel is.

Watch out what you wish for... De Amerikaanse democratie hangt misschien wel met nog meer haken en ogen aan elkaar dan de gemiddelde Europese...
Het is het enige korte termijn alternatief voor Rusland, dus jij zou liever Rusland behouden?
Daar is er niet eens democratie.

Het is het enige korte termijn alternatief voor Rusland, dus jij zou liever Rusland behouden?
Ik had het eerder over het "onder welk regime wil ik horen" stukje... Ik zou niet tevreden zijn om onder het bestuurlijk juk van de VS te komen, echt niet.

Ik snap ook niet wat ineens het belang geworden is van de democratie in een land als het om export van essentiële grondstoffen gaat. Uiteindelijk komen alle belangrijke grondstoffen in Europa uit landen met op z'n minst betwijfel are praktijken. Al jaren. En meestal liggen we ook nog aan de grondslag van de instabiele politieke situaties daar.

Ik had het eerder over het "onder welk regime wil ik horen" stukje... Ik zou niet tevreden zijn om onder het bestuurlijk juk van de VS te komen, echt niet.
Volgens mij ging dat stukje over de huidige situatie, waarbij er enkel maar te kiezen valt uit Rusland en VS.
Er werd ook gevraagd naar alternatieven, maar tot nu toe heeft niemand daar echt een deftig antwoord op gegeven.
Dus tot zover lijkt de VS wel de beste keuze.

En het is niet dat de VS gaat bepalen hoe wij ons land besturen he. Het gaat eerdere of onze bescherming in de NATO, maar ook, natuurlijk heel wat economische invloed van Hollywood tot CocaCola.

Zolang we maar aan 2% defensiebudget geraken...

Vraagje over winning van neodymium; mochten er hier deskundigen zitten. Het materiaal waar we sterke magneten gebruiken en dat broodnodig is voor zowat alle elektromotoren en generatoreren. Blijkbaar gebeurt 80% van de winning in China. Is dat omdat alle reserves in China liggen, of is China gewoon het enige land dat bereid is de offers op vlak van milieuverontreiniging en arbeidsomstandigheden te brengen? Of gewoon een arbeidskostenverhaal?

Vraagje: mijn ouders zullen deze maand zonnepanelen plaatsen.
Ze wonen in Wallonië. Terugdraaiende tellers mogen nog in Wallonië? Of ben ik fout?

Jaja die broek moet tot op de enkels jongens... tot op de enkels...

Dus geld voor de kerncentrales, de timing die waarschijnlijk "menselijk" gaat zijn, en garanties op subsidies voor hun centrale van Vilvoorde.

Nu hopelijk gaan ze niet voor een verlenging van 10j maar direct voor 20j... dat we binnen dit en 10 jaar niet nog eens gerold worden...

Jaja die broek moet tot op de enkels jongens... tot op de enkels...

Dus geld voor de kerncentrales, de timing die waarschijnlijk "menselijk" gaat zijn, en garanties op subsidies voor hun centrale van Vilvoorde.

Nu hopelijk gaan ze niet voor een verlenging van 10j maar direct voor 20j... dat we binnen dit en 10 jaar niet nog eens gerold worden...
Had je dit niet al zien aankomen van heel ver?
Was dit al niet meermaals voorspeld?

Ik vind persoonlijk dat engie nog mild is.

Had je dit niet al zien aankomen van heel ver?
Was dit al niet meermaals voorspeld?

Ik vind persoonlijk dat engie nog mild is.
Dit had ik gegarandeerd zien aankomen van ver.

Dit is 100% op conto van het dogma van groen. En het feit dat de andere partijen niet hebben gedwongen om een overeenkomst achter de hand te hebben...

Deredactie openen en direct al weer op m'n heupen krijgen hé. De Vtest extrapoleert maandprijzen naar een heel jaar. De stijging is momenteel dus nog altijd een pak lager dan 1/12de van de BTW verlaging, maar ach. Als we maar PANIEK kunnen zaaien.

En de auteur van het artikel is dezelfde EXPERT als de auteur van het boek: journalistiek in tijden van fake news. Mijn ironiemeter ontploft.

+ prijzen liggen de helft lager dan een maand geleden op de piek
Actueel 93eur/mwh terwijl het vorige maand 217 was.

Neemt niet weg dat de prijzen nog steeds heel hoog liggen.

Dit is 100% op conto van het dogma van groen. En het feit dat de andere partijen niet hebben gedwongen om een overeenkomst achter de hand te hebben...
Dit is op conto van de partijen die 20 jaar lang hun kop in het zand hebben gestoken, niet voldoende geïnvesteerd hebben in alternatieven en cruciale beslissingen steeds voor zich uit geschoven hebben. Het nu zuiver op Groen gaan steken is absurd.

Van hoe ver zag je het dan aankomen als je het op groen steekt? Verder dan anderhalf jaar kan dan al niet...
Zo ver dus als de regeringsvorming van De Croo I op 1 oktober 2020? Daarvoor was het dan blijkbaar allemaal troebel en onduidelijk, maar zodra Groen mee aan de macht kwam was het allemaal klaar als een klontje?
Sta me toe dat behoorlijk vreemd te vinden.

Terug
Bovenaan