Chelark007
Well-known member
Het zal toch een verhaal van en en moeten worden en niet of...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vraag naar energie naar beneden en aandeel hernieuwbare energie naar boven == CO2 uitstoot naar beneden!En en?
Daar ben ik mee akkoord maar om te beginnen denk ik best dat we onze huidige co2 uitstoot proberen kost wat kost vast te houden ipv nog te laten stijgen.Vraag naar energie naar beneden, aandeel hernieuwbare energie naar boven == CO2 uitstoot naar beneden!
UiteraardDaar ben ik mee akkoord maar om te beginnen denk ik best dat we onze huidige co2 uitstoot proberen kost wat kost vast te houden ipv nog te laten stijgen.
Euhm nee er zijn (in elk dossier) negatieve adviezen (ook positieve maar die hebben wel meestal voorwaarden)Voor of tegen gascentrales, Demir gaat in tegen de adviezen net zoals de provincie eerder inging tegen zijn eigen administratie. Zeer cynisch wat er allemaal gebeurt...en het zal u en mij niet ten goede komen.
de ultieme wraak van NVA is een feit.

Dus als ik het goed begrijp
De kerncentrales gaan 100% zeker dicht tegen 2025 als het van de overheid afhangt
Tegerlijkertijd zijn alle aanvragen voor de gascentrales die deze kerncentrales moeten vervangen, allemaal afgekeurd omdat de gascentrales te vervuilend zijn.
Dus als men niets doet zijn er tegen 2025
0 Kerncentrales
0 nieuwe gascentrales
En gaat het licht gewoon uit in België (en niet alleen het licht .. )
Of mis ik iets?![]()

Tja wij moeten allemaal extra inspanningen doen voor CO2 uitstoot terug te dringen en madam groen doet het tegenovergestelde.De deputatie is zeer uitzonderlijk tegen zijn eigen administratie ingegaan. Demir gaat in tegen de gewestelijke omgevingsvergunningscommissie. Cynische boel.
Goed, sommigen zien dit blijkbaar als een potje politiek boksen waarvan zij aan de zijlijn toeschouwer zijn, maar beseffen niet dat wanneer de echte klappen vallen het de burger zal zijn die ze zal ontvangen.
Geen enkele maatregel ivm het klimaat zal ons hedendaags ten goede komen. Als we enkel doen zoals onze voorgangers en doen wat ons ten goede komt is het binnen 50 jaar dag in dag uit 20 graden en meer.Voor of tegen gascentrales, Demir gaat in tegen de adviezen net zoals de provincie eerder inging tegen zijn eigen administratie. Zeer cynisch wat er allemaal gebeurt...en het zal u en mij niet ten goede komen.
Niet alleen de burger. Als de stroom in 2025 plots uitvalt, dan hebben de ministers zelf daar ook last van.De deputatie is zeer uitzonderlijk tegen zijn eigen administratie ingegaan. Demir gaat in tegen de gewestelijke omgevingsvergunningscommissie. Cynische boel.
Goed, sommigen zien dit blijkbaar als een potje politiek boksen waarvan zij aan de zijlijn toeschouwer zijn, maar beseffen niet dat wanneer de echte klappen vallen het de burger zal zijn die ze zal ontvangen.
Ze gaan niet allemaal een batterij in hun garage hebben staan (+ zonnepanelen) om zelf stroom op te wekken.Die dekselse Demir tochEr schiet nog 1 gascentrale over in Wallonië van 870MW, maar daar loopt nog een beroep tegen bij de raad van State.
Ze heeft in Vlaanderen wel een gascentrale goedgekeurd, de kleine van Wondelgem (230MW) maar die heeft niet meegedaan voor subsidies wegens te onzeker.
Engie Electrabel kan nog in hoger beroep gaan maar dat duurt gemiddeld 15 maand terwijl Electrabel ervan uitgaat dat de bouw van de centrale nog 2,5 tot 3 jaar in beslag neemt zal die dus nooit tijdig klaar zijn
![]()
Demir weigert vergunning voor gascentrale Vilvoorde
Electrabel krijgt geen vergunning voor de bouw van haar gascentrale in Vilvoorde. Dat heeft Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir beslist. De weigering dreigt de federale plannen voor de kernuitstap te doorkruisen.www.tijd.be
Heerlijk zo een weertjeGeen enkele maatregel ivm het klimaat zal ons hedendaags ten goede komen. Als we enkel doen zoals onze voorgangers en doen wat ons ten goede komt is het binnen 50 jaar dag in dag uit 20 graden en meer.

Nja, dan zullen diegene die discussie willen wel beginnen over airco's, ventilatoren en welke pomp voor in je zwembad.Heerlijk zo een weertje
En dan is er ook geen discussie meer rond stookolie/gas/warmtepomp!
Wat een kinderachtige reactie.Haha waanzinde ultieme wraak van NVA is een feit.
Horrorscenario komt uit voor de Vivaldisten, De Croo mag op de knieën in Parijs![]()
Yup, er zal niets zijn.Dus als ik het goed begrijp
De kerncentrales gaan 100% zeker dicht tegen 2025 als het van de overheid afhangt
Tegerlijkertijd zijn alle aanvragen voor de gascentrales die deze kerncentrales moeten vervangen, afgekeurd omdat de gascentrales te vervuilend zijn.
Dus als men niets doet zijn er tegen 2025
0 Kerncentrales
0 nieuwe gascentrales
En gaat het licht gewoon uit in België (en niet alleen het licht .. )
Of mis ik iets?![]()

Tenzij engie blufpoker speelt met de kerncentrales, en hoopt op een flinke zak geld van de overheid. Ik betwijfel het.
Als het N-VA of MR menens zou zijn met de impact van een kernuitstap op het Belgische klimaatrapport, dan hadden die partijen in vorige regeerperiodes alle tijd om de kernuitstap af te wenden. Dat hebben ze expliciet niet gedaan. Ook zij kozen toen voor de bouw van gascentrales.
Een eerdere stopzetting van de nucleaire exit zou nochtans het voordeel hebben gehad dat een verlenging van de levensduur van kerncentrales ordelijk, tijdig, veilig en betaalbaar voorbereid kon worden. Die optie is er nu niet meer.
Volledig terugkomen op de kernuitstap is praktisch en economisch bijna onmogelijk geworden, hoe jammer men dat ook moge vinden. Nu verhindert de Vlaamse regering ook de bouw van alternatieven, die moeten garanderen dat het licht blijft branden. Dat is een zware verantwoordelijkheid.