De E-Bike thread

Bearings van de motor?
Misschien heel 'basic' maar is jouw gates riem vuil?
Ik heb de spanning geregeld met de gates app, en het is verholpen. Maar toch betwijfel ik dat het enkel dat was… ze was wel behoorlijk slap gespannen.

De kou, zou dat kunnen?

Oei. Vergeten om hier even te komen stoefen met mijn nieuwe stalen ros sedert begin dit jaar.

Woon-werkafstand 30 km enkele rit en ik geniet er elke minuut van, zeker bij weer zoals vandaag.

Heerlijke fiets van Belgische makelij. Zeker testen moest iemand in de markt zijn voor een speed pedelec.

472003975_3057459561074857_9127723337965661415_n.jpg

Is het normaal dat een nummerplaat aanvragen voor een speed pedelec 2 weken duurt?

Ik vraag me af welke dealers samenwerken met upway, voor onderhoud van uw ebike.
Ze gaan hier me graag zien afkomen bij de lokale fietsdealer als ik daar sta met een fiets van upway

Vraagje voor de kenners en ervaringsdeskundigen hier :

Welke verzekering (diefstal + bijstand) nemen jullie allemaal? En een idee of tweedehandsfietsen ook verzekerd kunnen worden? Ik vind vooral veel info die relevant is voor leasing, maar dat kunnen we helaas niet via het werk.. '

Speed pedelec staat al 6 weken in de winkel. Fout div en aanvraag van de nummerplaat. Nog even geduld zeker...

Vraagje voor de kenners en ervaringsdeskundigen hier :

Welke verzekering (diefstal + bijstand) nemen jullie allemaal? En een idee of tweedehandsfietsen ook verzekerd kunnen worden? Ik vind vooral veel info die relevant is voor leasing, maar dat kunnen we helaas niet via het werk.. '
Ik zit bij King Polis. Heb mijn fiets in Nederland gekocht en is wss een Nederlandse verzekeringen. Ik kan natuurlijk (en gelukkig) niks zeggen over klantendienst, maar betaal een kleine €90 per jaar voor een waarde van €2900. Volgens mij zit daar alles in (schade, diefstal en hulp bij pech). Dacht een jaar of 5 dat je de verzekering kon nemen en de volledige waarde terugkreeg. (Kan mis zijn).

Tips voor aankoop elektrische fiets? Stadsfiets, laag instapmodel, batterijcap. rond de 500 wh?
Ideeën, eventuele online aanbieders?
Budget: 1200-1700 eur, indien mogelijk

Laatst bewerkt:
Hier zonet nieuwe leasing fiets besteld, de Granville E-terra 30. Eind juli kan ik mijn rammelende Gazelle weer inleveren.

Gisteren mijn nieuwe leasingfiets gaan halen, O²feel Equo 7. Wat een genot. Het is mijn eerste longtail maar ik vraag me af wat ik de laatste jaren heb gedaan met mijn leven haha.

Waarom beginnen alle e-bike stadsfietsen eruit te zien als damesfietsen?
Ik vraag me eerder af, waarom is er überhaupt nog zoiets is als 'heren' en 'dames' fietsen, zeker in het elektrisch segment.

Ik zie, buiten een koersfiets ofzo, waar gewicht enorm belangrijk is, geen voordelen aan het herenmodel. Enige voordeel bij een gewone herenfiets, buiten gewicht, is misschien kost.

Terug
Bovenaan