Vandaag was het eindelijk zover, de eerste keer met de speed pedelec naar Antwerpen.
42,8km, 1u26 over gereden, gemiddelde snelheid van 29,7km/h. Tot aan Zwijndrecht was het gemiddelde nog 38,6km/h.
Van Zwijndrecht richting fietserstunnel me serieus misreden, ik zat plots op de werf van die grote werken, en geraakte er niet meer af door dranghekkens. Dus een stuk moeten terugkeren.
Door het nieuws dat speed pedelecs binnenkort de roltrappen van de voetgangerstunnel niet meer gaan mogen gebruiken wou ik via de fietserstunnel rijden. Maar m'n route stond nog richting voetgangerstunnel en ik was er al voorbij voor ik het doorhad.
Daar stond al iemand aan de lift te wachten, dus deed ik dat ook. Na ruim 5 minuten en veel mensen met een speed pedelec te zien passeren toch via de roltrappen gegaan.
Na een korte nacht, met een zware fiets en met 35km in m'n ongetrainde benen was dat toch niet erg gemakkelijk.
En dan door centrum Antwerpen me ook een paar keer misreden, dikwijls voor een rood licht moeten staan wachten,...
Dus ja, de laatste 8,5km heel veel tijd verloren. De terugrit vanavond zal veel vlotter zijn denk ik. Dan via de fietserstunnel en met de lift