De E-Bike thread

Gelukkig onder garantie want voor de prijs van al die vervangingen samen heb je bijna een nieuwe fiets.

Ik hoop mijn sp nog een jaar bij te houden en te kijken hoe fietsen houdbaar is in combinatie met 2 kinderen.
Sedert de geboorte van de eerste moet er toch veel meer gepland worden en doe ik meer thuiswerk.
ik heb de eerste twee jaar 24000 km gereden dan zijn de kinderproblemen er wel uit

Laatst bewerkt:
de kilometerstand in de app zit er sinds enkele weken 125km naast 😐
En net, na 4 jaar de TMM sensor moeten vervangen nadat een idioot in een fietsenstalling heel mijn derailleur om zeep heeft geholpen…

Amai, sterk. En veel storingen/kosten gehad in die afstand?
Ik heb net mijn ST1 overgekocht na 3 jaar lease. 2 weken later TMM sensor kapot. 265€
Even zuur maar de lease kost 80€ net per maand dus als hij het even volhoudt haal ik dat er wel uit.
13500km ondertussen.
Stromer net terug uit onderhoud.
Ik had wat problemen met een claxon die het niet meer deed en mijn lichten die bij slecht wegdek op en af sprongen. Nieuwe knoppenring, en nog wat andere dingetjes (nieuwe cassette) bijna 300€

Stromer net terug uit onderhoud.
Ik had wat problemen met een claxon die het niet meer deed en mijn lichten die bij slecht wegdek op en af sprongen. Nieuwe knoppenring, en nog wat andere dingetjes (nieuwe cassette) bijna 300€
Goedkoop is het toch niet als je onderhoud bij de dealer laat doen.
Mijn laatste onderhoud was een nieuwe ketting, cassette en nieuwe buitenbanden en 1 binnenband.
Dat alles ook 300€
Werkuren gaan aan 85€per uur bij Raida.

Vorige week een Cube Kathmandu pro 750 gekocht. Zalige fiets, waarbij de Bosch Performance CX motor echt wel geniaal goed rijdt en heel veel koppel geeft bij het optrekken. Enkel jammer dat hij gelimiteerd is tot 25km/u.

Had de fiets vooral gekocht om recreatief te fietsen met vrouw en kind. Echter kribbelt het al om sporadisch op mooie dagen naar het werk te fietsen (33km).

Zijn er hier die hun fietsen in NL halen? Mijn vader heeft zijn elektrische fiets over de grens gehaald in Zeeuws-Vlaanderen. Hij heeft er toch een dikke duizend euro op bespaard.
Ik heb ook interesse in een elektrische fiets op naam van mijn venootschap maar dus via NL. Mijn vader haalde het bij een lokale fietsenverkoper maar ben toch op zoek naar andere NL sites/verkopers.

Zijn er hier die hun fietsen in NL halen? Mijn vader heeft zijn elektrische fiets over de grens gehaald in Zeeuws-Vlaanderen. Hij heeft er toch een dikke duizend euro op bespaard.
Ik heb ook interesse in een elektrische fiets op naam van mijn venootschap maar dus via NL. Mijn vader haalde het bij een lokale fietsenverkoper maar ben toch op zoek naar andere NL sites/verkopers.
In Maastricht gekocht, maar geen idee of de prijs zoveel goedkoper was.

Vorige week een Cube Kathmandu pro 750 gekocht. Zalige fiets, waarbij de Bosch Performance CX motor echt wel geniaal goed rijdt en heel veel koppel geeft bij het optrekken. Enkel jammer dat hij gelimiteerd is tot 25km/u.

Had de fiets vooral gekocht om recreatief te fietsen met vrouw en kind. Echter kribbelt het al om sporadisch op mooie dagen naar het werk te fietsen (33km).
Mijn pa heeft die ook. Idd leuk rijdende fiets.

Ik ben zelf aan het twijfelen voor een E-bike.

Voor degenen die hem in Duitsland / Nederland gaan halen : Hoe doen jullie het dan qua onderhoud? Toch gewoon bij de lokale fietsenwinkel?

Zo net nog even gekeken naar de 2de hands aanbiedingen van Stromers (niet dat ik er eentje ga kopen).
Is echt wel hilarisch wat sommigen denken nog te kunnen krijgen voor hun speedpedelec.
Neen, je twee jaar oude ST5 is echt geen 8250 EUR meer waard:rofl:

Zo net nog even gekeken naar de 2de hands aanbiedingen van Stromers (niet dat ik er eentje ga kopen).
Is echt wel hilarisch wat sommigen denken nog te kunnen krijgen voor hun speedpedelec.
Alle heeft wel net 2 nieuwe banden en onderhoud gehad eh.

Ik denk dat het voor sommigen ook wel wat verschieten is, de 2dehands markt wordt gewoonweg overspoelt door eindelease Stromers... dat drukt de prijzen toch wel serieus.

Even getwijfeld waar ik deze zou posten.
Hier dan maar

Ik heb deze week mijn Linka Lasso binnengekregen, een Smart bikelock. Hebben een ART 2 of ART 3 klassering. Ik heb er ook een smartmotionkey bij aangekocht, zodat ik het slot kan openen met mijn sleutelbos in mijn broekzak of handtas. Is eigenlijk wel zalig, gewoon slot openen en sluiten zonder een sleutel te moeten zoeken.
Echt goedkoop is het niet, maar ik ben alvast tevreden.

Groot risico om zoiets te kopen?
Tsja, daar zitten eindelease Stromers tussen die 1000 km hebben gereden.
Die zijn dus niet echt grondig getest, en daar is wel wat risico dat er nog wat problemen opduiken die eigenlijk in garantie zouden moeten gecovered zijn. Ik denk wel dat die fietsen een deftig onderhoud hebben gehad (want dat zit in het leasecontract).

Wat je wel moet controleren is de staat van het achterwiellager...

Tsja, daar zitten eindelease Stromers tussen die 1000 km hebben gereden.
Die zijn dus niet echt grondig getest, en daar is wel wat risico dat er nog wat problemen opduiken die eigenlijk in garantie zouden moeten gecovered zijn. Ik denk wel dat die fietsen een deftig onderhoud hebben gehad (want dat zit in het leasecontract).

Wat je wel moet controleren is de staat van het achterwiellager...
Maar je wil ook geen fiets die 20k km op de teller heeft imo. Als je iets kan scoren met een 4-5k km waar niet teveel problemen mee geweest zijn kan je weinig verkeerd doen imo. Onzen ST3 met ~5k km is vorige week voor 3.1k verkocht. Als je een nieuwe moet gaan leasen ben je zelfs na belastingsvoordeel etc snel 4.5-5k kwijt... dat is volgens mij de meerprijs dan niet echt waard.

voldoet aan alles; maar is uitverkocht in maat Large
de Precede:on 6 staat al een tijdje aan €2099 in outlet, maatje M.
Te klein voor mij, te groot voor de vrouw. Maar op zich wel door beide te gebruiken denk ik (185 en 172cm).

Het kriebelt, maar eigenlijk wil ik een longtail/bakfiets. Dus hij zou een leegte vullen die er niet is.

Vorige week maandag voor de allereerste keer naar mijn werk gereden met de Stromer zonder ook maar één keer te moeten stoppen onderweg. Dat is dus 52 km.
Natuurlijk wel moeten vertragen om te kijken of ik geen voorrang moest verlenen op bepaalde plekken, maar dat hoefde dus nergens.

Morgen en overmorgen wordt het wel erg koud, 2°C 's morgens. Ik reed de voorbije weken nog in korte broek, wel lange mouwtjes, bij 2°C moet ik me dus ook wel beter kleden. Ik vraag me alleen af wat die andere fietsers die ik de voorbije weken tegenkwam - die al een jas en lange broek droegen - gaan dragen.

Terug
Bovenaan