De E-Bike thread

Wat denken jullie van de Fuell Flluid?
Deze speedpedelec word onder andere verkocht via de shop van hbvl (en ook wel een paar andere kranten denk ik)

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een speedpedelec en ben deze fiets dit voorjaar ook al eens gaan testen en dat viel wel goed mee, maar die test is eigenlijk veel te kort om een deftig besluit te kunnen nemen.

Het is een Speed Pedelec, geen gewone e-bike.

38km met die batterij zal, afhankelijk van de leeftijd en mate van ondersteuning heel nipt zijn.

Ik doe met een nieuwe 1200kWh batterij een 80km op volle ondersteuning.

Ik ken niks van de prijzen, maar die batterij is meer dan genoeg voor die afstand (mits die nog goed in takt is). Ik heb 500kwh en kan op de hoogste stand, met een volle batterij, ergens rond de 50km doen denk ik. Is wel een nieuwe batterij.
Mijn Tesla model 3 heeft een accu van 72 kWh, straffe elektrische fietsen hebben jullie :cool: , ik zou rekenen op een range van 5000-10000 km met zo'n accu
een 625Wh & 1200Wh batterij zullen julie bedoelen. 625 of 1200 kWh is niet realistisch ;)
Aan 150 EUR per kWh niet echt voor een fiets. En 4-5 kg per kWh, dat zijn zware fietsen.

Wat denken jullie van de Fuell Flluid?
Deze speedpedelec word onder andere verkocht via de shop van hbvl (en ook wel een paar andere kranten denk ik)

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een speedpedelec en ben deze fiets dit voorjaar ook al eens gaan testen en dat viel wel goed mee, maar die test is eigenlijk veel te kort om een deftig besluit te kunnen nemen.
Ik denk dat er een reden is dat die daar verkocht wordt. Lees de ervaringen op het speedpedelec forum er maar eens op na. Niet direct bemoedigend.

Ellio komt nu op de markt met een fiets die er niet uitziet als een opoe-fietsje

Ik hoor van veel mensen erg positieve commentaren over de ondersteuning en de technologie. Velen die een testrit doen zijn enthousiast, maar kiezen toch iets anders wegens hondslelijk. Dit design zal waarschijnlijk minder tegenstand geven, alhoewel ik die achtervork bovenaan vreselijk lelijk vind (veel te dik).

Ik denk dat er een reden is dat die daar verkocht wordt. Lees de ervaringen op het speedpedelec forum er maar eens op na. Niet direct bemoedigend.
Welk forum bedoel je?
Ik ben al wel enkele gebruikerservaringen tegen gekomen, maar ze vergelijken de fiets dan wel meestal met een concurrent die in een totaal andere klasse speelt. Dan bedoel ik fietsen die minstens 50% meer kosten tit vaak zelfs meer dan het dubbele.
Ik ben eerlijk gezegd nog geen alternatieven tegen gekomen die in dezelfde prijsrange zitten, jij wel?

Welk forum bedoel je?
Ik ben al wel enkele gebruikerservaringen tegen gekomen, maar ze vergelijken de fiets dan wel meestal met een concurrent die in een totaal andere klasse speelt. Dan bedoel ik fietsen die minstens 50% meer kosten tit vaak zelfs meer dan het dubbele.
Ik ben eerlijk gezegd nog geen alternatieven tegen gekomen die in dezelfde prijsrange zitten, jij wel?
Lees eens van hier af

Het is natuurlijk een goedkope fiets, dus dat moet je inderdaad in rekening brengen

Lees eens van hier af

Het is natuurlijk een goedkope fiets, dus dat moet je inderdaad in rekening brengen
Dat forum was ik wel al eens tegen gekomen ja, maar dat topic had ik nlg niet gelezen.
Ik denk dat ik mijn woon-werkverplaatsingen voorlopig nog met de auto ga blijven doen. Ik heb hier wel een gewone elektrische fiets, maar de afstand is me net iets te groot om het daarmee te doen (25 km enkel).

Laatst bewerkt:
Dat forum was ik wel al eens tegen gekomen ja, maar dat topic had ik nlg niet gelezen.
Ik denk dat ik mijn woon-werkverplaatsingen voorlopig nog met de auto ga blijven doen. Ik heb hier wel een gewone elektrische fiets, maar de afstand is me net iets te groot om het daarmee te doen (25 km enkel).
De FUELL kan je volgens mij vergelijken met een Riese & Muller qua rijgedrag. Goed om te cruisen op 30-35 km/h.

Voor 45 km/h (geen luxe voor die afstand) lijkt mij een Klever N Rogue of N Pinion qua prijs/kwaliteit het interessantste.

De FUELL kan je volgens mij vergelijken met een Riese & Muller qua rijgedrag. Goed om te cruisen op 30-35 km/h.

Voor 45 km/h (geen luxe voor die afstand) lijkt mij een Klever N Rogue of N Pinion qua prijs/kwaliteit het interessantste.
Of de RD11 speed. Met achterwielmotor, en toch nog onder de prijs van die Klevers

Of de RD11 speed. Met achterwielmotor, en toch nog onder de prijs van die Klevers
Zien er ook degelijk uit maar ik denk dat 1200 wh geen overbodig luxe is voor dagelijks 50 km te rijden.

Interessant artikel hierover: https://speedpedelecreview.com/weinig-spannend-maar-toch-belangrijk-de-accu/

Die Klevers vind ik echt geen mooie fietsen. De plaatsing van de accu in dat kader vind ik echt niet mooi. Daar hadden ze toch wel een mooiere oplossing voor kunnen vinden.
Dit is dan wel een mooiere fiets, eerder gewoon een klassiek kader, al had de accu wat mooier ingebouwd mogen zijn, maar dat is een detail.
Zien er ook degelijk uit maar ik denk dat 1200 wh geen overbodig luxe is voor dagelijks 50 km te rijden.

Interessant artikel hierover: https://speedpedelecreview.com/weinig-spannend-maar-toch-belangrijk-de-accu/
Niets belet knightrider om overdag op te laden.
Ik doe dagelijks 100-105 km met een 984 wh accu.
Bij ons op het werk is het niet mogelijk om je fiets in te pluggen, al zou ik dat wel kunnen omzeilen aangezien ik in de postploeg zit en onze fietsen in een container staan waar ze ook aan laders hangen, dus ik zou mijn fiets overdag daar kunnen zetten (of op zijn minst de accu daar inpluggen).

(Blijkbaar heeft Fuell ook een nieuw model uit van de Flluid dat later dit jaar bij ons verkrijgbaar zou moeten zijn. (Heb ik gelezen op dat forum))

Ik vind die Klevers net superknap door de no-nonsense looks. Zo’n batterij los op een klassiek frame is toch echt veel slechter doordacht, dat doen ze al 15j

Ik vind die Klevers net superknap door de no-nonsense looks. Zo’n batterij los op een klassiek frame is toch echt veel slechter doordacht, dat doen ze al 15j
No-nonsense look? Dan gaat er niets boven de speedped.
Eigenlijk vind ik die ook wel iets hebben, wordt spijtig genoeg niet verdeeld in de Benelux

SPEEDPED%20City.jpg

Die hele driehoek in dat frame is dus een accu. Je kan die fiets uitrusten met een accu tot 2430 Wh. Je spreekt dan dus van een range aan 45 km/h van 120-150 km.
De fiets is een frame met heel wat coole technologie: riem met rohloff naaf, met een powermeter uitgerust.
En afhankelijk van hoeveel vermogen jij op de trappers zet, gaat de electromotor (die je gewoon ziet staan op het frame) ook dat achterwiel aandrijven met een aparte riem .
Man achter deze fiets heeft ook Flyer mee opgestart, heb ik begrepen
Is dus ook niet goedkoop (7500 EUR omgerekend).

Ik weet niet zeker of dit hier het correcte topic voor is, maar gebruiken iemand hier bone conduction headphones op zijn speed pedelec?

Twijfel om er te halen met de vraag of je nog wel iets hoort als je tegen 40km/u rijdt met de wind?

Als bij de specs van een e-bike bv. 'gewicht: 28kg' staat, mag ik er dan aannemen dat dat altijd inclusief batterij is?

Concreet gaat het over de Norta B-3040 (aangegeven gewicht dus 28kg, maar als ik online zoek zie ik dat de batterij 3,5 kg zou wegen. Zou het graag zeker weten omdat de fietsendrager die we op het oog hebben max. 25 kg per fiets zou kunnen dragen en de fiets er dus zonder batterij er wel op zou mogen.

Geen weegschaal in huis dus kan het helaas niet even nagaan:)

Als bij de specs van een e-bike bv. 'gewicht: 28kg' staat, mag ik er dan aannemen dat dat altijd inclusief batterij is?

Concreet gaat het over de Norta B-3040 (aangegeven gewicht dus 28kg, maar als ik online zoek zie ik dat de batterij 3,5 kg zou wegen. Zou het graag zeker weten omdat de fietsendrager die we op het oog hebben max. 25 kg per fiets zou kunnen dragen en de fiets er dus zonder batterij er wel op zou mogen.

Geen weegschaal in huis dus kan het helaas niet even nagaan:)
Ik denk dat je dan contact moet nemen met je fietshandelaar of je kan rechtstreeks Norta contacteren, ik vermoed inclusief accu-gewicht, maar toch best eerst checken.

Ik weet niet zeker of dit hier het correcte topic voor is, maar gebruiken iemand hier bone conduction headphones op zijn speed pedelec?

Twijfel om er te halen met de vraag of je nog wel iets hoort als je tegen 40km/u rijdt met de wind?

Ik gebruik gewone Bluetooth oordoppen.
Met een podcast zacht.
Sommigen zullen hier wel commentaar op hebben maar ik word gek van die wind in het oor.
Ik draag ten allen tijden de oorschelpen van mijn helm. Da helpt al

Ik gebruik gewone Bluetooth oordoppen.
Met een podcast zacht.
Sommigen zullen hier wel commentaar op hebben maar ik word gek van die wind in het oor.
Ik draag ten allen tijden de oorschelpen van mijn helm. Da helpt al
Idem!

Oordoppen + podcast + bluetooth oortjes.

Enkel als ik muziek beluister zet ik het luider, maar dan steek ik enkel het rechter oortje in.

Vorige week een ritje gedaan in het zuiden met een Cube e-mountainbike en heb me dik geamuseerd. Het was ontspannend, snel en ik was niet stik kapot.

Ik was sowieso van plan om dit jaar ook een elektrische fiets te kopen om samen met mijn vriendin te gaan fietsen enzo.

Maar nu weet ik niet wat kopen, ik wil graag elektrisch kunnen mountainbiken als we op vakantie gaan, maar ik wil ook kunnen op het gemak mee fietsen met mijn vriendin, en ik wel niet dat als ik aan de Carrefour mijn fiets 2 minuten zet die meteen gestolen is :p

En mijn budget is maar 3000 euro :D

Enige realistische optie is om zowel een elektrische mountainbike als een elektrische fiets te kopen, maar dan in de Decathlon.
Maar dan heb ik waarschijnlijk rommel en binnen 3 jaar spijt van.

Terug
Bovenaan