De Croo in crisis: visa Iraanse delegatie

Ziet er niet goed uit. Vivaldi II valt vandaag vrees ik.
Worst case = ontslag van enkel de minister denk ik dan, gevolgd door een duidelijk statement van onze leider De zaak is hiermee gesloten

Dit is voor mij trouwens ook geen val van een regering waard.
 
Goh. De regering die faalt in de veiligheid van de inwoners/burgers, consequent liegen doorheen de jaren,… voor mij mag ze er liggen.

Ik bedoelde het incident op zich, overall is helaas een ander verhaal - voor o.a. OVLD maakt het wellicht toch niets meer uit of de regering nu valt of staat - game over in 2024.
 
Worst case = ontslag van enkel de minister denk ik dan, gevolgd door een duidelijk statement van onze leider De zaak is hiermee gesloten

Dit is voor mij trouwens ook geen val van een regering waard.
Als de minister weg moet, is dat omdat ze gelogen heeft. En dan heeft de premier ook gelogen. Volgens mij kan het één niet zonder het ander.
 

En nu gaan PS Ecolo en Groen Lahbib niet wegstemmen na overleg, om de regering niet te doen vallen.
Ze "vragen dat ze een stap opzij zet" en dwingen een stemming af, maar gaan in die stemming niet tegen stemmen... hoe valt dat te rijmen, anders dan strategisch en posten-behouderij? Hier kan ik echt niet bij. Dit laat bij mij een heel vuile smaak na. Ofwel was het handelen en antwoorden correct, ofwel niet. Ofwel was er een zware leugen, goed genoeg voor ontslag, ofwel was er niks. Niet beiden, toch?
 

En nu gaan PS Ecolo en Groen Lahbib niet wegstemmen na overleg, om de regering niet te doen vallen.
Ze "vragen dat ze een stap opzij zet" en dwingen een stemming af, maar gaan in die stemming niet tegen stemmen... hoe valt dat te rijmen, anders dan strategisch en posten-behouderij? Hier kan ik echt niet bij. Dit laat bij mij een heel vuile smaak na. Ofwel was het handelen en antwoorden correct, ofwel niet. Ofwel was er een zware leugen, goed genoeg voor ontslag, ofwel was er niks. Niet beiden, toch?
Wat een (slecht) theater. De pers zou dit soort gedrag echt harder mogen weergeven: wat een speeltuin!
 
De tijd dat ministers ontslag nemen is toch al een hele tijd geen evidentie meer. Jan Jambon is/was hier toch wel de kampioen in. Altijd de schuld van één of andere verbindingsofficier of verkeerd begrepen.

Het fatsoen van de gemiddelde politieker is niet meer wat het geweest is. Dit kan natuurlijk ook puur een gevoel zijn en was het vroeger niet veel beter.
 
Als de minister weg moet, is dat omdat ze gelogen heeft. En dan heeft de premier ook gelogen. Volgens mij kan het één niet zonder het ander.

Mocht politiek consequent zijn zou dat idd het gevolg zijn .... Liegen is ook best een rekbaar begrip en afhankelijk van veel factoren. Er kunnen hele boeken geschreven worden over onze regeringen, alleen al de laatste 6 maand. Het is ook geen regering meer - eerder een aaneenschakeling van problemen en discussies.
 
Mij kan deze regering geen hol schelen, moest ze effectief vallen. Ik vrees alleen dat het de extremen weer veel stemmen gaat opleveren, en de volgende regeringsvorming nog eens moeilijker wordt.
 
We vragen het ontslag van Lahbib, gevolgd door meestemmen voor Lahbib. PS en Ecolo kunnen dat.

Wat. Een. Circus.
 
En nu gaan PS Ecolo en Groen Lahbib niet wegstemmen na overleg, om de regering niet te doen vallen.
Ze "vragen dat ze een stap opzij zet" en dwingen een stemming af, maar gaan in die stemming niet tegen stemmen... hoe valt dat te rijmen, anders dan strategisch en posten-behouderij? Hier kan ik echt niet bij. Dit laat bij mij een heel vuile smaak na. Ofwel was het handelen en antwoorden correct, ofwel niet. Ofwel was er een zware leugen, goed genoeg voor ontslag, ofwel was er niks. Niet beiden, toch?
Ofwel is er hier ook één of ander akkoord in ruil voor hun steun (of "niet-tegenwerking"), zoals Vandenbroucke de steun van Vooruit wel wilde vasthangen aan zijn dossiertje ivm de betaalbare scans in ziekenhuizen.


In dit artikel ook terecht beschreven als "politieke koehandel". Ik vind dat eerlijk gezegd om van te kotsen. "Ik ben van mening dat uw minister een onvergefelijke fout begaan heeft, maar als ge mijn dossier hier, dat er niets mee te maken heeft, laat passeren dan vind ik het wel terug ok"...
Zet anders wat privé detectives in om nog wat vuile was van anderen op te sporen en chanteer daarmee nog wat voorstellen door de stemming...
 
Ofwel is er hier ook één of ander akkoord in ruil voor hun steun (of "niet-tegenwerking"), zoals Vandenbroucke de steun van Vooruit wel wilde vasthangen aan zijn dossiertje ivm de betaalbare scans in ziekenhuizen.


In dit artikel ook terecht beschreven als "politieke koehandel". Ik vind dat eerlijk gezegd om van te kotsen. "Ik ben van mening dat uw minister een onvergefelijke fout begaan heeft, maar als ge mijn dossier hier, dat er niets mee te maken heeft, laat passeren dan vind ik het wel terug ok"...
Zet anders wat privé detectives in om nog wat vuile was van anderen op te sporen en chanteer daarmee nog wat voorstellen door de stemming...

Dit is gewoon pure hypocrisie. Politiek IS gewoon koehandel. Jij wilt x en y. Wij willen Z en G. Jij laat Y vallen dan laat ik G vallen.

Voor de rest... wat heeft vooruit te winnen door middel van de regering te laten vallen voor iets wat enorm laag op de ranglijst staat als je daarmee de gezondheidszorg kan hervormen zodanig dat die toeslagen afgeschaft worden die onze gezondheidszorg leegzuigen?
En het is ook niet alsof Vooruit effectief op zoek gegaan is naar met wat kan ik den premier of minister x effe chanteren. Die hebben gewoon een cadeau gekregen van een lompe actie van een minister en die zijn bereid om die lompe actie te negeren.

Ik zie daar echt geen probleem in.
 
Ik vind het toch wel echt wel schandalig hoe met deze situatie wordt omgegaan. Alles doen om de postjes toch maar te behouden. Zo van die ruilacties zijn om te kotsen imo.
 
Terug
Bovenaan