De Croo in crisis: visa Iraanse delegatie

En gezien de problemen die de regeringspartijen hebben zie ik ze toch niet vallen.

Aan Vlaamse kant wil niemand waarschijnlijk de regering laten vallen.

De Franstaligen daarentegen, de haat voor Bouchez zit diep :p. Zelfs binnen de MR.

Georges-Louis Bouchez est partout mais pas nécessairement dans le cœur d’une majorité de Wallons. C’est l’un des enseignements du classement des personnalités les plus populaires dans notre Grand Baromètre Ipsos-RTL Info-Le Soir-Het laatste nieuws-VTM. L’hyperactivité du président du MR sur Twitter, dans les médias mais aussi sur le terrain où il enchaîne les opérations de communication et les débats ne paie pas.
 
Aan Vlaamse kant wil niemand waarschijnlijk de regering laten vallen.

De Franstaligen daarentegen, de haat voor Bouchez zit diep :p. Zelfs binnen de MR.

Georges-Louis Bouchez est partout mais pas nécessairement dans le cœur d’une majorité de Wallons. C’est l’un des enseignements du classement des personnalités les plus populaires dans notre Grand Baromètre Ipsos-RTL Info-Le Soir-Het laatste nieuws-VTM. L’hyperactivité du président du MR sur Twitter, dans les médias mais aussi sur le terrain où il enchaîne les opérations de communication et les débats ne paie pas.
Ja, ze zouden wel willen maar wat dan?ecolo doe het niet zo goed in de peilingen en de PS is als de dood om extra stemmen te zien gaan naar VB of NVA.
 
Hoogoplopende ruzie in kern eindigt met Vandenbroucke die Van Quickenborne fysiek vastgrijpt

Dit wordt beter en beter. Nu ook al fysiek handgemeen in Vivaldi, blijkbaar woensdag gebeurd op het kernkabinet.

Die avond, na de Commissie, kwam de kern opnieuw bijeen. Op de agenda stond de fiscale hervorming, maar in realiteit ging het opnieuw maar over één zaak: Lahbib. Het fysieke incident ontstond op het eind van de vergadering. Vandenbroucke wilde het nog hebben over zijn dossier van medische beeldvorming. Al in september vorig jaar kondigde de minister van Volksgezondheid aan dat hij op korte termijn alle ziekenhuizen wettelijk wilde verplichten om minstens één betaalbare radioloog in huis te hebben. Maar dat plan blijft maar hangen op de kern. Veel te lang naar Vandenbroucke zijn zin.

“Ik moet dat erdoor krijgen”, zo begon hij z’n uitleg, waarop Van Quickenborne aanstalten maakt om door te gaan, en zich recht zette. Over wat er vervolgens precies gebeurde lopen de versie uiteen. Bij Vooruit klinkt het dat “Frank hem probeerde tegen te houden, omdat Van Quickenborne als een klein kind wilde weglopen“, en ook “dat hij hoogstens z’n arm op Vincent legde”. Maar bij zeker drie andere partijen spreken ze toch van “een razende Vandenbroucke, die echt heel fysiek werd”. “Hij pakte hem echt aan. Dit had ik nog nooit meegemaakt”, zo herhaalt een aanwezige.
 
Komaan zeg... Comedy Capers ten top. trek er gewoon de stekker uit, voor de zoveelste maal zijn we de internationale politieke laughing stock...
Dit krijg je niet meer verteld aan weldenkende mensen van andere naties.
Het is tijd voor een bestuur dat echt beleid kan en wil voeren, en niet enkel bezig is met de randzaken (zedenfeiten, vechtpartijen, tv programmas,...) of fundamenteel foute beslissingen (terroristen uitnodigen voor staatsbezoeken) helaas weet ik niet waar we die in het huidige politieke landschap kunnen vinden.
Iedereen heeft zowat zijn kans gehad, enkel de extremen blijven over...?
 
Komaan zeg... Comedy Capers ten top. trek er gewoon de stekker uit, voor de zoveelste maal zijn we de internationale politieke laughing stock...
Dit krijg je niet meer verteld aan weldenkende mensen van andere naties.

Ik denk dat je een te rooskleurig beeld hebt van buitenlandse politiek.

NL: stikstofdebat & boeren, minister van onderwijs zojuist ontslag gegeven na woede-uitbarstingen
FR: pensioendebat, nét geen kredietverlaging onlangs
DE: regering struikelt constant over Rusland & energie
UK: hier begin ik zelfs niet aan

Als je denkt dat het op een ander echt beter is, ligt dat jammer genoeg meestal aan een gebrek aan kennis over de politieke situatie in dat land.
 
Er gaat in de berichtgeving weinig aandacht naar een bijzonder belangrijke kanttekening.

VDB probeerde alsnog een voorstel over aanpassing aan erelonen van artsen te koppelen aan steun van Vooruit voor Lahbib. Politieke chantage van de eerste klasse langs de ene kant en het morele falliet van Vooruit in het dossier rond Iran langs de andere kant. Voor VDB (en bij extensie Vooruit) zijn alle strohalmpjes goed om hun ideologische agenda door te drukken.

Ziek ventje hoor VDB
 
  • Leuk
Waarderingen: herc
De berichtgeving zullen we weer met een korrel zout nemen, maar feit is dat VDB behoorlijk ontwijkend antwoordt en danig zenuwachtig de pers te woord staat. En fysiek contact in discussies is not done, dat gaat er gewoon zwaar over, een teken van onmacht.
 
Er gaat in de berichtgeving weinig aandacht naar een bijzonder belangrijke kanttekening.

VDB probeerde alsnog een voorstel over aanpassing aan erelonen van artsen te koppelen aan steun van Vooruit voor Lahbib. Politieke chantage van de eerste klasse langs de ene kant en het morele falliet van Vooruit in het dossier rond Iran langs de andere kant. Voor VDB (en bij extensie Vooruit) zijn alle strohalmpjes goed om hun ideologische agenda door te drukken.

Ziek ventje hoor VDB
Ik denk dat jij niet goed begrijpt hoe politiek "werkt". Dan vind je de politiek gewoon ziek, wat je goed recht is. Maar om dat nu op één persoon te schuiven, vind ik heel vreemd. Hoe denk je dat er uberhaupt politieke akkoorden gesloten worden?
 
Alle zeg, fysiek geweld. Een arm op iemand leggen om hem tegen te houden. Hoe durven ze. Zelf in de hoogste rangen van de politiek is zitten een bende weenstenen samen. Moest VDB Vanquickenborne nu nog een paanen oog geslagen hebben ging ik de commotie nog verstaan. Maar o wee dat hij iemand probeerde tegen te houden om toch maar nog enig beleid te kunnen voeren.
 
Ik denk dat jij niet goed begrijpt hoe politiek "werkt". Dan vind je de politiek gewoon ziek, wat je goed recht is. Maar om dat nu op één persoon te schuiven, vind ik heel vreemd. Hoe denk je dat er uberhaupt politieke akkoorden gesloten worden?

Het is eigenlijk triestig dat je reactie is in te zeggen dat dat de normale gang van zaken is. Maakt het er niet beter of juister op. Laat het net die apathie zijn die het land tot op de rand heeft gebracht waar we nu zijn
 
Vivaldi is morsdood. Ongelofelijk hoe je met de hete adem van VB, PvdA en N-VA in je nek het als meerderheid collectief een goed idee vindt om elkaar zo onder de bus te gooien, de vuile was op straat te hangen en nu zelfs dit. Die meerderheid voor extreemrechts is straks gewoon binnen, en ze hebben er zelf geen fluit voor moeten doen. Hoe dom kan je als politici zijn, ik snap het niet.
 
Het is eigenlijk triestig dat je reactie is in te zeggen dat dat de normale gang van zaken is. Maakt het er niet beter of juister op. Laat het net die apathie zijn die het land tot op de rand heeft gebracht waar we nu zijn
Hoe is dat apathie? Ik ben gewoon niet naïef en leef mijn frustraties niet uit op een persoon.
Er mee akkoord gaan is iets anders. Ik spreek niet over juist/fout. Ik zeg niet dat het me "niets doet". Als ik apatisch was, dan had ik er wel niet op gereageerd.

En ik reageer vooral op het gegeven dat jij dit vreemd vindt. Als politieker heb je een bepaald doel voor ogen. Hangt er natuurlijk vanaf wat er precies gezegd is. Maar dat Frank voor zijn doel gaat, is toch niet vreemd? Is het dan zoveel beter dat ze een andere iets moeten opgeven bv. "Dit komt er door als we kindergeld afschaffen", is dat dan beter vanuit het standpunt van Vooruit?

Ik ben nog altijd niet mee wat er zo fout aan is. Laat de kiezer OpenVLD met hun hypocrisie maar afstraffen.

(Voor alle duidelijkheid, ik spreek hier nergens over fysieke aggressie. Dat keur ik niet goed.)
 
Vivaldi is morsdood. Ongelofelijk hoe je met de hete adem van VB, PvdA en N-VA in je nek het als meerderheid collectief een goed idee vindt om elkaar zo onder de bus te gooien, de vuile was op straat te hangen en nu zelfs dit. Die meerderheid voor extreemrechts is straks gewoon binnen, en ze hebben er zelf geen fluit voor moeten doen. Hoe dom kan je als politici zijn, ik snap het niet.
Wie is dan die andere extreemrechtse partij die de andere 25 procent van de stemmen zal aanleveren voor die meerderheid?
 
Er gaat in de berichtgeving weinig aandacht naar een bijzonder belangrijke kanttekening.

VDB probeerde alsnog een voorstel over aanpassing aan erelonen van artsen te koppelen aan steun van Vooruit voor Lahbib. Politieke chantage van de eerste klasse langs de ene kant en het morele falliet van Vooruit in het dossier rond Iran langs de andere kant. Voor VDB (en bij extensie Vooruit) zijn alle strohalmpjes goed om hun ideologische agenda door te drukken.

Ziek ventje hoor VDB
Dat is uiteindelijk wat politiek is.

Zaken opofferen die je niet belangrijk vindt, voor zaken die je wel belangrijk vindt.
De affaire Lahib kan mij persoonlijk echt gestolen worden. Als dat ervoor zou zorgen dat ik hiermee alle inkomstenstromen vb zou kunnen meenemen in de personenbelasting aan hetzelfde percentage...
Ik zou die deal zonder verpinken sluiten.
En voor Voorruit is dat aanpassing van erelonen voor artsen.

En dat is echt niet anders dan als vb NVA zou zeggen ik laat mijn positie rond budgettaire gezondheid vallen als je in de regeringsovereenkomst zou inschrijven dat we België splitsen in Vlaanderen en Wallonië waarbij we Brussel opgeven, Antwerpen de hoofdstad van Vlaanderen wordt.

Heck ik zie zelfs niet in hoe je anders overeenkomsten sluit zonder die principes van minder belangrijke zaken op te geven.
 
Ik denk dat je een te rooskleurig beeld hebt van buitenlandse politiek.

NL: stikstofdebat & boeren, minister van onderwijs zojuist ontslag gegeven na woede-uitbarstingen
FR: pensioendebat, nét geen kredietverlaging onlangs
DE: regering struikelt constant over Rusland & energie
UK: hier begin ik zelfs niet aan

Als je denkt dat het op een ander echt beter is, ligt dat jammer genoeg meestal aan een gebrek aan kennis over de politieke situatie in dat land.
Inderdaad. Belgie is bijlange niet de "internationale laughing stock".
Ik dacht dat vroeger ook, maar weet nu wel beter.

In vele ontwikkelde landen is de politiek (minstens) een even groot circus.
Om nog maar te zwijgen van de meeste ontwikkelingslanden in Afrika, Z-Amerika, stuk van Azie.
Wat je daar ziet tart alle verbeelding.
In Belgie zit men in zo'n luxepositie op bijna alle vlakken, dat er van elke mug een olifant wordt gemaakt. Het journaal moet nameijk toch iets kunnen vertellen he.
 
Van den Broucke maakte vroeger deel uit van de trotskistische RAL, dat toch regelmatig op de vuist ging.
 
Terug
Bovenaan