De beurs

Wie de eerste aflevering gisteren gemist heeft.
Blijkbaar enkel 1ste aflevering beschikbaar zonder abonnement?
 
Voor degenen die hier vaak in US aandelen beleggen. Hoe gaan jullie om met de EUR/USD koers effecten? Want stel je hebt gekocht afgelopen jaar toen de koers 1,00 was, dan heb je nu in Eur een virtueel verlies van 8% nu de EUR naar 1,08 gestegen is.

Houden jullie daar rekening mee? Dekken jullie dat af? Want de impact kan best groot zijn...
 
Voor degenen die hier vaak in US aandelen beleggen. Hoe gaan jullie om met de EUR/USD koers effecten? Want stel je hebt gekocht afgelopen jaar toen de koers 1,00 was, dan heb je nu in Eur een virtueel verlies van 8% nu de EUR naar 1,08 gestegen is.

Houden jullie daar rekening mee? Dekken jullie dat af? Want de impact kan best groot zijn...
Ik hou geen rekening met currency.
Het is te onvoorspelbaar en kan te volatiel zijn om rekening mee te houden.

Mijn beleggingen per currency.

AUD
5,01%​
CAD
10,04%​
EUR
29,47%​
GBP
14,00%​
USD
41,48%​
 
Ik hou geen rekening met currency.
Het is te onvoorspelbaar en kan te volatiel zijn om rekening mee te houden.

Mijn beleggingen per currency.

AUD
5,01%​
CAD
10,04%​
EUR
29,47%​
GBP
14,00%​
USD
41,48%​
Ik heb de indruk dat je de neiging hebt om nogal veel 'te spelen' op de beurs: veel aandelen en veel verschillende valuta.
Wat was uw rendement de laatste jaren?
 
Ik heb de indruk dat je de neiging hebt om nogal veel 'te spelen' op de beurs: veel aandelen en veel verschillende valuta.
Wat was uw rendement de laatste jaren?
Ik probeer zoveel mogelijk buy en perma hold te doen.

2020​
61,70%​
2021​
24,77%​
2022​
-19,04%​
 
  • Leuk
Waarderingen: Brt
Voor degenen die hier vaak in US aandelen beleggen. Hoe gaan jullie om met de EUR/USD koers effecten? Want stel je hebt gekocht afgelopen jaar toen de koers 1,00 was, dan heb je nu in Eur een virtueel verlies van 8% nu de EUR naar 1,08 gestegen is.

Houden jullie daar rekening mee? Dekken jullie dat af? Want de impact kan best groot zijn...
Nope, geen goesting om extra te betalen om me te verzekeren tegen iets wat in de long run toch weinig uitmaakt.

Ik let wel op dat ik mijn US aandelen niet aankoop op een dure broker zoals Bolero
 
Voor degenen die hier vaak in US aandelen beleggen. Hoe gaan jullie om met de EUR/USD koers effecten? Want stel je hebt gekocht afgelopen jaar toen de koers 1,00 was, dan heb je nu in Eur een virtueel verlies van 8% nu de EUR naar 1,08 gestegen is.

Houden jullie daar rekening mee? Dekken jullie dat af? Want de impact kan best groot zijn...

Ik houd er rekening mee in die zin dat ik het meeneem als extra risico wanneer de munt hoog noteert (wat duidelijk het geval was de laatste tijd - voor de USD), het gevolg is dat de de veiligheidsmarge wat groter moet zijn, dat ik bewust minder zal aankopen, het probeer te omzeilen als het aandeel ook elders noteert, ... feit is dat er steeds voor en nadelen zijn aan verbonden wanneer je er rekening mee houd, ik ben zelf niet helemaal overtuigd van deze wijze van handelen - het zou minstens even rationeel zijn om er gewoon geen rekening mee te houden.

Afdekken - nooit de piste onderzocht in feite, maar mss wel interessant voor iemand die forse bedragen in vreemde valuta heeft uitstaan.
 
Voor degenen die hier vaak in US aandelen beleggen. Hoe gaan jullie om met de EUR/USD koers effecten? Want stel je hebt gekocht afgelopen jaar toen de koers 1,00 was, dan heb je nu in Eur een virtueel verlies van 8% nu de EUR naar 1,08 gestegen is.

Houden jullie daar rekening mee? Dekken jullie dat af? Want de impact kan best groot zijn...

Ik heb op lange termijn meer vertrouwen in USD dan in EUR. De enige manier waarop ik er rekening mee houd, is dat ik als ik naar historische rendementen kijk (geen garantie, maar meer een manier om consequent slecht presterende aandelen / ETF's te negeren), ik wat buffer neem voor wisselkoersverschillen, pak 10% op 5-10 jaar.
 
Ik houd er rekening mee in die zin dat ik het meeneem als extra risico wanneer de munt hoog noteert.

Ik zie dat juist als extra veiligheid en als extra verdienmodel.
Ik wissel dan ook euro's om in dollars als de euro bijvoorbeeld hoog staat en het is veel veiliger verschillende munten in de portefeuille te hebben dan alles in 1 munt.

Verder vind ik de USA veel stabieler dan de EU. Ik geloof niet in een scenario waarin de dollar crasht maar de euro niet. Uiteindelijk is de EU economisch afhankelijk (door export) van de USA en niet andersom, een dure dollar is leefbaar een dure euro zal al rap gecounterd worden door een EU die de euro zal devalueren.

Als ik mij trouwens niet vergis is het kopen van USA aandelen die bv in Europa genoteerd staan (bv Microsoft) nadelig omdat er dan nog wat extra taksen en wisselkoerskosten afgetrokken worden van het dividend.

Verder gaat een stijgende dollar vaak gecombineerd met zakkende beurzen en een dalende dollar met stijgende beurzen.

Ik was blij met mijn dollars en dollar aandelen toen de oorlog in Oekraïne startte. :support:
 
Ik zit volledig in USD assets. Ik beschouw USD als de stabielste munt van de wereld, vandaar. Wisselkoers is momenteel irrelevant gezien ik geld niet nodig heb.

Handig in de frituur.

Er is geen enkele reden om enkel in een buitenlandse currency te zitten als je die niet kunt gebruiken als buitenlandse currency. Tenzij je er van uitgaat dat de eur consistent zal kelderen tgo de usd, en dat zal nooit gebeuren (CB to the rescue). We staan hetzelfde als 40y geleden, 30y geleden, 20y geleden, 10y geleden...
 
Handig in de frituur.

Er is geen enkele reden om enkel in een buitenlandse currency te zitten als je die niet kunt gebruiken als buitenlandse currency. Tenzij je er van uitgaat dat de eur consistent zal kelderen tgo de usd, en dat zal nooit gebeuren (CB to the rescue). We staan hetzelfde als 40y geleden, 30y geleden, 20y geleden, 10y geleden...
Awel, je zegt dus zelf dat de we hetzelfde staan. We zeggen dus hetzelfde: irrelevant.

Alhoewel ik het voordeel van de twijfel geef aan de USD t.o.v. de euro in crisistijden. Dit heb je vorig jaar live meegemaakt trouwens.

Je moet ook niet het grootste licht zijn om te zien dat Europa een lam schaap is met een geamputeerde poot t.o.v. US.
 
Adidas, baba en co blijven furore maken. Zal wel eens gaan keren zeker, wat een geweld. Nog eens bewijs dat ik gerust wat langer stil mag blijven zitten, zelf als het om relatief kortlopende opties gaat (voor een deel ervan dan toch). Nu goed, een gegeven paard kijk je niet in de bek.

Joe calls blijf ik links en rechts buiten gooien waardoor cash zich opstapelt. Op bepaalde contracten 160%+ rendement waardoor het snel gaat. Een uniek jaar met YTD meer 35% rendement op actieve ptf. Boeken toe en wachten op opnieuw overduidelijke kansen zou misschien nog niet zo dom zijn. Markt lijkt vandaag voor het eerst "slecht" economisch nieuws (deflatie en retail sales) als slecht nieuws te zien. Bonds al even mee in het verhaal. Equities vinden normaal pas een bodem na rate cuts, niet tijdens stevige rate hikes. Maar goed, wie kan het monetair spelletje nog ten volle begrijpen...
 
Als de Chinezen niet doen wat ze moeten doen dan gaat de petrol wel stevig corrigeren in de toekomst vrees ik:

Oil futures pared some of their early Thursday gains after U.S. government data revealed a more than 8 million-barrel weekly rise in U.S. crude inventories, marking a fourth supply increase in a row, but expectations for higher oil demand from China continued to support prices.

 
Terug
Bovenaan