De beurs

Als de Chinezen niet doen wat ze moeten doen dan gaat de petrol wel stevig corrigeren in de toekomst vrees ik:

Oil futures pared some of their early Thursday gains after U.S. government data revealed a more than 8 million-barrel weekly rise in U.S. crude inventories, marking a fourth supply increase in a row, but expectations for higher oil demand from China continued to support prices.

 
Als de Chinezen niet doen wat ze moeten doen dan gaat de petrol wel stevig corrigeren in de toekomst vrees ik:

Oil futures pared some of their early Thursday gains after U.S. government data revealed a more than 8 million-barrel weekly rise in U.S. crude inventories, marking a fourth supply increase in a row, but expectations for higher oil demand from China continued to support prices.

Amai, en dat na de monster 18M vaten inventory stijging.
 
rvz8y36id1da1.jpg


Herinnering waarom te beleggen in US.
 
Amai, en dat na de monster 18M vaten inventory stijging.
Het gaat om de verwachting dat China economie terug stevig gaat draaien.
Want McDonald's USA en McDonald's Denemarken zijn 2 aparte bedrijven? 🙄
Gaat om machtsverhoudingen van werknemer vs werkgever, kapitaal vs arbeid, dat in Denemarken eerder in het voordeel is van arbeid terwijl dat in de VS niet het geval is en zeker niet bij 'zwakkere' werknemers vermoed ik....
 
De verhouding 'prijs hamburger/loon werknemer' zegt niets over de winstgevendheid van een bedrijf of potentieel rendement voor investeerders. Daarnaast zou je ook niet kunnen profiteren van de betere verhouding in de VS omdat een aandeel McDonalds het hele bedrijf vertegenwoordigt en niet enkel de tak in de VS. Er kunnen geldige redenen zijn om een voorkeur te hebben voor een specifiek land of sector, maar bovenstaande tweet is dit niet.
 
Tot slot: McDonalds haalt zijn winst eigenlijk uit hun vastgoed (franchising), dus er zijn grotere factoren aan het werk dan loonkost en prijzen naar de consument. :tongue:

En ik zou hopen dat de deftig betaalde Deense werknemer een stuk productiever is dan de gemiddelde in de VS, dat zie je ook niet terug in die simpele cijfers.
 
En ik zou hopen dat de deftig betaalde Deense werknemer een stuk productiever is dan de gemiddelde in de VS, dat zie je ook niet terug in die simpele cijfers.
Onzin, heeft niets te maken met productiviteit van de ene ´hamburgerbakker´ (Deense werknemer Mac) tov de andere `hamburgbakker' (VS werknemer Mac). Het gaat om machtsverhoudingen die het loon bepalen, niet de productiviteit.
 
Op een bepaald moment heb je natuurlijk ook niemand meer om je hamburger te kopen. Je goedkope werkkracht kan hem niet betalen en de middenklasse in Amerika kan wel wat beters veroorloven dan een gemarineerde schoenlap.
Maar goed, kortzichtigheid is ook een kunst natuurlijk.
Die vinden dat lekker.
(Cfr Buffett en Gates, niet echt middenklasse)

En de goedkope werkkracht staat van s morgens aan te schuiven in de drive-in voor zijn ochtendburger, want die heeft 2 jobs :)
 
Die vinden dat lekker.
(Cfr Buffett en Gates, niet echt middenklasse)

En de goedkope werkkracht staat van s morgens aan te schuiven in de drive-in voor zijn ochtendburger, want die heeft 2 jobs :)
En Trump niet te vergeten.

Vond het ook nogal een dwaas argument =]
McDo trekt zowat alle lagen van de bevolking aan
 
En Trump niet te vergeten.

Vond het ook nogal een dwaas argument =]
McDo trekt zowat alle lagen van de bevolking aan
Het is maar in Europa dat daar constant hautain over gedaan wordt.

Tot de zoveelste Amerikaanse keten weer iedereen in de prak concurreert, zelfs met Europese loonkosten. (Pizza Hut, Domino's, McDonalds, Burger King, Subway, ...).
Tzal zijn omdat het niet lekker is :sarcastic:
 
Precies toch echt wel code rood bij Google:

"The re-engagement of Google’s founders, at the invitation of the company’s current chief executive, Sundar Pichai, emphasized the urgency felt among many Google executives about artificial intelligence and that chatbot, ChatGPT.

Last month, Larry Page and Sergey Brin, Google’s founders, held several meetings with company executives. The topic: a rival’s new chatbot, a clever A.I. product that looked as if it could be the first notable threat in decades to Google’s $149 billion search business.

Mr. Page and Mr. Brin, who had not spent much time at Google since they left their daily roles with the company in 2019, reviewed Google’s artificial intelligence product strategy, according to two people with knowledge of the meetings who were not allowed to discuss them. They approved plans and pitched ideas to put more chatbot features into Google’s search engine. And they offered advice to company leaders, who have put A.I. front and center in their plans."

 
Big Tech hebben ook wel massaal veel volk aangenomen in de corona tijden.

Wanneer de opportuniteit er was hebben ze veel volk aangenomen en nu de opportuniteit weg is, houden ze grote kuis.

Klink als een gezonde zaak.
 
Precies toch echt wel code rood bij Google:

"The re-engagement of Google’s founders, at the invitation of the company’s current chief executive, Sundar Pichai, emphasized the urgency felt among many Google executives about artificial intelligence and that chatbot, ChatGPT.

Last month, Larry Page and Sergey Brin, Google’s founders, held several meetings with company executives. The topic: a rival’s new chatbot, a clever A.I. product that looked as if it could be the first notable threat in decades to Google’s $149 billion search business.

Mr. Page and Mr. Brin, who had not spent much time at Google since they left their daily roles with the company in 2019, reviewed Google’s artificial intelligence product strategy, according to two people with knowledge of the meetings who were not allowed to discuss them. They approved plans and pitched ideas to put more chatbot features into Google’s search engine. And they offered advice to company leaders, who have put A.I. front and center in their plans."

Amusant om te zien. Benieuwd wat ze gaan doen nu er voor het eerst sinds lang precies eens een echte dreiging verschijnt.
 
Melexis en XFAB :thinking:
XAFB is toch echt geen aandeel om aan te raden? Ik had XFAB in mijn port. toen het eind 2020, begin 2021 rond de 4 euro stond. Verkocht met wat winst rond de 8 euro. Mijn inleg was niet x2 want ik had bijgekocht rond de 5 euro. Melexis lijkt dan toch de betere keuze?
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je XFAB zou aanraden?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan