De beurs

Arch Coal Q4 earnings 23,18$.

Staat aan 146$ per aandeel, dus P/E van 6, vrij goedkoop?

Oh wait, earnings waren op 1 kwartaal... :oops:
 
Ik denk dat het gros van de mensen wel tot die conclusie komt.

Volgens mij is er ook zo goed als niemand die geen 'domme' doen heeft gemaakt, dus ook niets om je slecht over te voelen als je jezelf niet financieel hebt geruïneerd :)

Dat is een feit, er is een reden waarom ook Buffet aanraadt om ETF's te kopen ipv stock picking.
Vandaar dat ik de laatste jaren naar meer dan 50% ETF's ben opgeschoven. Als een paar aandelen nog eens wat gestegen zijn, gaan die ook buiten ten voordele van nog meer ETF's.
 
Degelijke resultaten EVS vandaag, nog steeds KW van 10, omzet die verder groeit en vooral goede vooruitzichten dankzij de Amerikanen die meer en meer inzetten op sportverslaggeving:

uit de Tijd:
Het orderboek zwol sterk aan, zeker dankzij een Noord-Amerikaanse markt die dixit Van Herck sterk groeit. In 2022 verzilverden de Luikenaars onder meer een belangrijke vakbeurs in Las Vegas in een groot contract met zender Fox Sports. EVS tekende ook een recorddeal van 50 miljoen dollar met 'een Amerikaans productiebedrijf, in opdracht van één van de bigtechspelers'. De Amerikaanse techreuzen hebben live sport ondekt als perfecte manier om klanten aan zich te binden.

Gewoon stevig vasthouden dus en binnen paar jaar de winst tellen op dit aandeel :wink:
 
Degelijke resultaten EVS vandaag, nog steeds KW van 10, omzet die verder groeit en vooral goede vooruitzichten dankzij de Amerikanen die meer en meer inzetten op sportverslaggeving:

uit de Tijd:


Gewoon stevig vasthouden dus en binnen paar jaar de winst tellen op dit aandeel :wink:
Ik heb alvast een paar stuks toegevoegd aan bestaande positie.
 
Buffett (en Oxy zelf via share buybacks aangezien ze nu geen schulden meer moeten terugbetalen en er 2-3B cashflow binnenkomt per kwartaal) beginnen telkens te kopen rond 55-57 en blijven meestal doorkopen tot 62-64.

Wel opgelet met margin, want als het zakt naar 55 en er komt geen SEC filing, dan kunnen er wel eens krantenkoppen komen zoals "Buffett floor is gone" of zoiets, en dan kan het wel eens kort doorperen naar 40-45 of zo.

Waarna den dikzak een uitkoopbod doet aan 60-65, wat SNEU zou zijn.

Ofwel stijgt het snel, zoals de vorige 5 keer, nadat het rond de zone 55-57 komt omdat er opnieuw veel buying pressure is. (en het dan ook stampgoedkoop staat)

Je ziet, koersen voorspellen: easy, gewoon alle mogelijkheden voorzien.
Stijgt het niet, dan daalt het waarschijnlijk :laugh:
 
Ik heb trouwens een toffe move gedaan in steenkool de afgelopen 2 dagen waardoor er een zakje cash gekomen is, en ik dus vol blijde verwachting de 55-57 zone van Oxy afwacht om het er bij te peren 🥳
 
Buffett (en Oxy zelf via share buybacks aangezien ze nu geen schulden meer moeten terugbetalen en er 2-3B cashflow binnenkomt per kwartaal) beginnen telkens te kopen rond 55-57 en blijven meestal doorkopen tot 62-64.
10B preferred van Buffett waar ieder jaar 800M rente op betaald moet worden noem jij geen schulden :oops:
En daarbij nog 18B schulden: is nog geen investor grade.
 
Ik heb trouwens een toffe move gedaan in steenkool de afgelopen 2 dagen waardoor er een zakje cash gekomen is, en ik dus vol blijde verwachting de 55-57 zone van Oxy afwacht om het er bij te peren 🥳

Kom kom

Zowel hier als in het crypto topic realtime info eisen.

En nu zelf afkomen met een ´ik heb met winst verkocht' verpakt als 'toffe move'.

Mod edit: quote aangepast na opruimwerk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kom kom

Zowel hier als in het crypto topic realtime info eisen.

En nu zelf afkomen met een ´ik heb met winst verkocht' verpakt als 'toffe move'.
Daar heb je in feite geen ongelijk in.

Wat als het ging over de resultaten van Peabody, waar men duidelijk verrast was door de sterke pricing van 'met coal' in q4 en verder en daardoor monsterwinsten had, terwijl Arch Coal 2/3de op met coal draait maar om 1 of andere reden bewoog de koers niet veel, en had Arch Coal gisteren earnings call waarbij die value ook naar boven zou komen.

En dat je dat eventueel kon verzilveren via totaal illiquide en vrij goedkope (zeker vergeleken met de info die je had van Peabody 2 dagen ervoor) OTM opties op Arch Coal die vandaag expireerden, waarbij zelfs slechts 10k euro aan extra bids vervelend zouden geweest zijn en extra competitie voor mijn bids, en het dus beter was om het nergens publiek te zetten.
Telt dat? ;)

(gisterenavond 3 uur moeten wachten tegen dat 50% van de opties verkocht waren, en vanmorgen mijn prijs 30% lager moeten zetten om het uiteindelijk pas na een uur kwijt te geraken, terwijl grondstoffenprijzen aan het zakken waren en ik er dus zo snel mogelijk vanaf wilde nu ze nog ferm in winst stonden.
Ging over een aankoop van slechts 28k euro, dus als er zelfs maar 10k extra meedoet van het forum of andere lurkers, zou dat ferm in mijn nadeel kunnen spelen.)
 
Laatst bewerkt:
De smeerlappen van Shell doen het weer:

Tijd om alle big oil eens te nationaliseren imo, enige optie om die wat accountability te geven. Maatschappelijk totaal niet wenselijk om energiesector in handen van criminelen en private aandeelhouders te geven.
 
De smeerlappen van Shell doen het weer:
Die doen allemaal niets verkeerd.

Toen de sancties opgesteld waren, zei letterlijk iedereen dat dit een probleem zou zijn en men ging importeren uit India en Turkije.

Desalniettemin heeft men de sancties ongewijzigd ingevoerd, wellicht om het initiële effect af te wachten omdat men geen schokken op de olieproductmarkt wil.

Nu blijkt dat er met de eerste sancties geen disruptie is, zal er waarschijnlijk een aanpassing komen van de regels waardoor import uit 3de landen ook niet meer mag.

Hoewel dit moeilijk is, want ga je in elk land onafhankelijke controleurs zetten om te zien welke olie er juist gebruikt wordt, met traceability?
 
Terug
Bovenaan