De beurs

NU bank aan 100 miljoen klanten.

Eind 2023:
image.png


Op 4 maand:
Brazil 87.9M -> 92M+
Mexico 5.2M -> 7M+
Colombia 0.8M -> 0.9M
Eens. Heb ook een positie.
Dus er zijn toch nog opportuniteiten? :thumb:
 
Uitspraken van letterlijk 2 dagen geleden...
Ik zie dat je jezelf ook al niet meer serieus neemt. Is dat dan complete zinsverbijstering of juist een uitzonderlijk moment van helderheid?
De TA heeft de doorslag gegeven 😉. Als de situatie daar omslaat moet je kunnen schakelen 😉.

Nog een mooie. Iets later verkoop je aan dumpingprijs:
Foute redenering vind ik. Bedrijfsvoering > macro economie. Een goed product waar vraag naar is in een rendabele markt zal wel steeds succesvol zijn en funding vinden. Ongeacht of de leningen nu aan 2pct of 4 pct staan.
 
PACB zit op zijn laagste niveau sinds 2012 en iedereen hier vindt het kut en verkoopt het.

Moneyman @cege blijft rustig zitten en verdubbelt zelfs zijn positie.

Ik verveel me, binnenkort komt mijn vakantiegeld aan en ik heb goesting om te gokken.

Wat doet een rationeel persoon dan?

ETF-purisme overboord gooien en (beperkt) inkopen aan $1,78 🤩
 
Laatst bewerkt:
De TA heeft de doorslag gegeven 😉. Als de situatie daar omslaat moet je kunnen schakelen 😉.

Nog een mooie. Iets later verkoop je aan dumpingprijs:
Euh...is PACB -50% gegaan op 16 april omwille van:
1) teleurstellende bedrijfsvoering (zwaar onder verwachting sales, orders en retentie?)
of
2) macro-economische gebeurtenis die toevallig enkel en alleen PACB trof en die ervoor zorgde dat PACBs funding plotsklaps onbetaalbaar maakte (want daar ging mijn comment in feite over: rente percentages....)

Duidelijk 1. Bedrijfsvoering.
Bedankt dus om dat bij deze nog even te onderstrepen. (y)
 
Euh...is PACB -50% gegaan op 16 april omwille van:
1) teleurstellende bedrijfsvoering (zwaar onder verwachting sales, orders en retentie?)
of
2) macro-economische gebeurtenis die toevallig enkel en alleen PACB trof en die ervoor zorgde dat PACBs funding plotsklaps onbetaalbaar maakte (want daar ging mijn comment in feite over: rente percentages....)

Duidelijk 1. Bedrijfsvoering.
Bedankt dus om dat bij deze nog even te onderstrepen. (y)
Begrijp niet dat je aan 1,55$ verkocht?

Hier aan 1,41$ verdubbeld, en aan 2$ uiteindelijk alles verkocht.
Komt neer op vergelijkbare 2,59$ verkoop (1,41$ -> 2$ = 0,59$ winst op helft). Schade min of meer beperkt tot nog geen half maandloon.
 
Begrijp niet dat je aan 1,55$ verkocht?

Hier aan 1,41$ verdubbeld, en aan 2$ uiteindelijk alles verkocht.
Komt neer op vergelijkbare 2,59$ verkoop (1,41$ -> 2$ = 0,59$ winst op helft). Schade min of meer beperkt tot nog geen half maandloon.
Begrijp niet dat je aan 2$ verkocht, waarom niet aan $20??
(zelfde redenering...)
 
Dat is gewoon puur gokken he... leuk zolang het duurt maar ooit is het gedaan met de pret.
Idd, moest het nu zijn met 1-3% van de portfolio zou ik het snappen, weet wel niet of dat dat hier het geval is. Ben zelf zeker niet risico-avers, maar het is niet moeilijk om te zien hoe dit tot problemen kan leiden, zeker als je dan nog eens geluk hebt gehad waardoor je je nog beter voelt en bevestigd in je keuze :p.
 
Never forget zijn turbo Microsoft verhaal: :)
Je kan nu niet zeggen dat ik er niet van heb geleerd hè ;) de belangrijkste les uit mijn turbo Microsoft verhaal was dat je een turbo niet voor de lange termijn moet bijhouden. Zowel bij Alfen als bij Umicore heb ik tijdig winst genomen, terwijl de verleiding om de turbo's te laten lopen voor de (middel)lange termijn er wel degelijk was. Ik neem echter het zekere voor het onzekere: bij Alfen verkocht ik op €61 terwijl ik €65 als koersdoel had vooropgesteld en bij Umicore startte ik eergisteren al met verkopen in schijfjes, ipv voor de home run te willen gaan ("vasthouden tot het op €30 staat ergens in 2025 of 2026, en hopen dat er ondertussen niks gebeurt, yolo").

Maar het gaat niet altijd goed natuurlijk, soms lukt het en soms niet. Mijn turbo-aankoop van Tesla aan €187 in januari was bijvoorbeeld een total loss. Daar had ik inderdaad eens een post over moeten schrijven.

Ik heb alvast gekocht aan $187! Wel blij dat ik tot hier heb kunnen wachten.

En mijn nieuwe Alfen turbo's (€20k, financieringsniveau €28, GAK €39) zijn ook nog geen succes gebleken de afgelopen weken, onder andere door de barslechte communicatie bij Alfen. Die turbo's hou ik wel vast tot na hun volgende earnings rapport op 21 mei. Het kan zelfs zijn dat ik nog een plukje bijkoop, want volgens mij gaat het weer een opluchting zijn.

Ik heb ook nog Nvidia turbo's (€10k, financieringsniveau $815, GAK $904) die ik hou tot na de Nvidia earnings call op 22 mei. Dus dat kan ook nog een fiasco worden als die resultaten of outlook tegenslaan, als de rente plots stijgt, ... .

't Is en blijft mijn speelportefeuille hè :p.
 
Technisch gezien op maandbasis nog geen “doorbraak” van EMA/SMA 20 gezien. Een nieuwe daling kan volgen. Grote “doorbraak” is nog niet bevestigd. Mogelijk kleine rally in dalende trend.
Hier werd destijds ook mee gelachen m.b.t. Match.
 
Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat er in je normale portefeuille zit, mocht je dat willen delen uiteraard.

Dat is dus onze gemeenschappelijke portefeuille. Aandelen: Microsoft, Nvidia (recent verkocht), KBC, Ackermans, Tesla (recent gekocht), Umicore (recent gekocht). Daarnaast hebben we nog wat ETF's en een ruime buffer op spaarrekeningen. In ons gemeenschappelijk vermogen gebeurt niks spannends met hefbomen alleszins. ;)


Umicore-naar-beneden.png


PS: Umicore down the gutter :p. Mannekes, wat een trade heb ik gedaan. Misschien koop ik morgen wel een schijfje terug...
 
Dat is dus onze gemeenschappelijke portefeuille. Aandelen: Microsoft, Nvidia (recent verkocht), KBC, Ackermans, Tesla (recent gekocht), Umicore (recent gekocht). Daarnaast hebben we nog wat ETF's en een ruime buffer op spaarrekeningen. In ons gemeenschappelijk vermogen gebeurt niks spannends met hefbomen alleszins. ;)


Umicore-naar-beneden.png


PS: Umicore down the gutter :p. Mannekes, wat een trade heb ik gedaan. Misschien koop ik morgen wel een schijfje terug...

Ik zou dat pas doen als ze terug onder de 20 staan.

En uit nieuwsgierigheid, is je speel portfolio nu al niet veel groter dan de andere sinds de Alfen calls?
 
Euh...is PACB -50% gegaan op 16 april omwille van:
1) teleurstellende bedrijfsvoering (zwaar onder verwachting sales, orders en retentie?)
of
2) macro-economische gebeurtenis die toevallig enkel en alleen PACB trof en die ervoor zorgde dat PACBs funding plotsklaps onbetaalbaar maakte (want daar ging mijn comment in feite over: rente percentages....)

Duidelijk 1. Bedrijfsvoering.
Bedankt dus om dat bij deze nog even te onderstrepen. (y)

Dat is niet macro voor enkel pacb. Maar goed. Moegen resultaten, we zien wel.
 
Terug
Bovenaan