De beurs

Mensen met solvay in de portefeuille? Wat is jullie visie op de huidige stijging?
Gisteren te vroeg covered calls verkocht - uitstapprijs vastgelegd op 37,25 EUR. In lijn met de prijs waaraan ik ze ging verkopen toen ik ze aankocht. Ga moeten zien als mijn inschatting niet te conservatief was - time will tell.

Maar goed, positie is rond 23% van portefeuille en begin over het algemeen wat hoogtevrees te krijgen en heb al een mooi jaarlijks rendement. Dus lig nu nog te zeuren tegen mezelf waarom ik geen dag langer had kunnen wachten met die covered calls maar moet gewoon content leren zijn.
 
mijn prosus gisteren buitengezwierd na een 3-4 jaar. 20% winst. it's something i guess. alles in QQQ gepompt.

veel potentieel in dat aandeel maar ook wel wat risico, en het bezorgde mij eigenlijk alleen maar stress.
 
Umicore -4% vandaag... Toch niet omdat er gisteren een auto-ongeval gebeurd is op de site in Olen?


Alleszins een héél vreemd verhaal. Een auto is dus tegen hoge snelheid vanop de openbare weg door een stalen poort gevlamd, waarachter waterstofflessen stonden opgesteld. Dat lijkt bijna een zelfmoordpoging of een aanslag...


Het was gisteren dus toch een zinsverbijstering rond het aandeel Umicore. Dit soort compleet onterechte swings heb ik echt zelden gezien! :p

Umicore-swing.png

umicore-koers.png


Umicore-5e-hoger.png


Wat een waanzinnige stijging bij Umicore! Je zal afgelopen donderdag maar verkocht hebben op €19,xx omdat die vrouw met haar auto tegen een gasfles was gereden.

Of omgekeerd, je zal maar turbo long in Umicore gezeten hebben.

Donderdagavond sloot Umicore op €19,92. Ik had stevig (bij)gekocht omdat ik niks begreep van die daling. €50.000 aan turbo's in 1 aandeel is zelfs voor mij extreem veel. Achteraf bekeken heb ik hier wellicht té veel risico genomen.

IMG-3940-1.png


Maandag en dinsdag heb ik telkens een schijf van 40.000 stuks verkocht. Toen Umicore deze morgen €23 aantikte, schoot dit nog over:

Umicore-resultaat.png


Vanmiddag bijna alles verkocht in schijven van 60.000 en 40.000 stuks aan Umicore-koersen tussen €23 en €24, turbo-koersen tussen 0,47 en 0,54.

IMG-4057.png


Hoera! :woohoo:
 
umicore-koers.png


Umicore-5e-hoger.png


Wat een waanzinnige stijging bij Umicore! Je zal afgelopen donderdag maar verkocht hebben op €19,xx omdat die vrouw met haar auto tegen een gasfles was gereden.

Of omgekeerd, je zal maar turbo long in Umicore gezeten hebben.

Donderdagavond sloot Umicore op €19,92. Ik had stevig (bij)gekocht omdat ik niks begreep van die daling. €50.000 aan turbo's in 1 aandeel is zelfs voor mij extreem veel. Achteraf bekeken heb ik hier wellicht té veel risico genomen.

IMG-3940-1.png


Maandag en dinsdag heb ik telkens een schijf van 40.000 stuks verkocht. Toen Umicore deze morgen €23 aantikte, schoot dit nog over:

Umicore-resultaat.png


Vanmiddag bijna alles verkocht in schijven van 60.000 en 40.000 stuks aan Umicore-koersen tussen €23 en €24, turbo-koersen tussen 0,47 en 0,54.

IMG-4057.png


Hoera! :woohoo:
Oof, proficiat met de winst, maar €50k in turbo's? Eén ding houd ik altijd in mijn achterhoofd bij beleggen: "never go full retard".
 
In tegenstelling tot andere bedrijven, die sterk focussen op het aanwerven van luie absolute dommekloten! :biglaugh:
Het is effectief hallucinant hoe sommige bedrijven zichzelf zo log maken met slecht/overtollig duur personeel. Al lijkt het soms wel opzettelijk zo gedaan… *kuch*nationalebank*kuch*
 
umicore-koers.png


Umicore-5e-hoger.png


Wat een waanzinnige stijging bij Umicore! Je zal afgelopen donderdag maar verkocht hebben op €19,xx omdat die vrouw met haar auto tegen een gasfles was gereden.

Of omgekeerd, je zal maar turbo long in Umicore gezeten hebben.

Donderdagavond sloot Umicore op €19,92. Ik had stevig (bij)gekocht omdat ik niks begreep van die daling. €50.000 aan turbo's in 1 aandeel is zelfs voor mij extreem veel. Achteraf bekeken heb ik hier wellicht té veel risico genomen.

IMG-3940-1.png


Maandag en dinsdag heb ik telkens een schijf van 40.000 stuks verkocht. Toen Umicore deze morgen €23 aantikte, schoot dit nog over:

Umicore-resultaat.png


Vanmiddag bijna alles verkocht in schijven van 60.000 en 40.000 stuks aan Umicore-koersen tussen €23 en €24, turbo-koersen tussen 0,47 en 0,54.

IMG-4057.png


Hoera! :woohoo:
Mooie winst, gefeliciteerd.

Maar… om de x maanden kom je hier af met turbo (en dus per definitie ultra speculatieve) trades waarbij het al meerdere keren bijna misliep. Bij Alfen heb je bvb echt dikke chance gehad. Het gaat ook telkens over vele tienduizenden euro’s per positie. Toch blijf je keer op keer het lot tarten.

Ofwel heb je ettelijke miljoenen euro’s in de beurs, en is 50k slechts een voetnoot. In which case, have fun.

Ofwel neem je echt absurd grote risico’s en zou ik zelfs durven stellen dat je een serieus gokprobleem hebt. Vroeg of laat komen er dan traantjes van.

Maar goed, ieder z’n ding.
 
Ik ga hier eens de domste vraag ooit op het forum stellen: waar kan ik het rekeningnummer van Saxo vinden op het platform. Iets dat start met BE….

Edit: gevonden - weer een fantastische locatie uiteraard
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hier eens de domste vraag ooit op het forum stellen: waar kan ik het rekeningnummer van Saxo vinden op het platform. Iets dat start met BE….

Edit: gevonden - weer een fantastische locatie uiteraard
via menu (rechtsboven) klikken op 'Geld overboeken - geld storten',
dan klikken op 'klassieke overschrijving' en dan kan je het nummer zien staan.

Dit is sowieso niet de domste vraag ooit op dit forum :)
 
PACB uiteindelijk volledig de deur uitgedaan gisteren, en mijn verlies genomen. Een doorbraak naar beneden toe van de stijgende trendlijn sinds 25/04 heeft mij mede met de andere negativiteit omtrent PACB de beslissing doen nemen. Gemiddeld aan 2$ verkocht. Nu even afwachten wat de verdere evolutie van de PACB koers is.
 
Stellantis blijft dumpen. -30% op een maand tijd.

Is terug naar 8% dividend nu en 5% buyback.
Samen goed voor 60-65% van de fcf.
De rest van de fcf gaat naar de net cash berg die 30% van de market cap is.

Aandeel gaat zeker terug naar 12€ waar het aan 15% volgend jaar dividend zal staan, 10% buyback en de helft van de market cap net cash zal zijn.

Nesja weet ze te kiezen.
 
Terug
Bovenaan