De beste matras voor mensen met lage rugpijn

Omdat ik nog 4 weken moet wachten op mijne nieuwe matras, toch eens 2 ergonomische hoofdkussens in de solden meegebracht. Al een half jaar aant sukkelen met slecht slapen, pijnlijke nekspieren. Soms da ik wakker schiet, denk door geknelde zenuwen ofzo. Wellicht dat Nekwervels ook niet in lijn liggen met rugwervels door een slecht en verouderd kussen.

Op onderstaand traagschuim kussen slaap ik nu al bijna een week en dat is echt zalig slapen. Traagschuim of NASA (?) schuim, zalig hoe dat kussen inzakt door de lichaamswarmte van uw hoofd en toch voldoende ondersteuning bied. Mss toch een Tempur matras moeten kiezen ^^ Hoewel dat traagschuim ook gebruikt wordt bij de andere merken, zal ook wel in de top support laag zitten van mijn nieuwe matras.
https://www.swisssense.be/dixxius-support-traagschuim-two-season-hoofdkussen

Dit een uurtje op geslapen maar dat latex voelde te hard aan. Zakte in feite ook amper in waardoor het aanvoelde dat ik te hoog lag.
https://www.swisssense.be/dixxius-support-green-latex-hoofdkussen

Voor mij geen klassieke "brol"kussens meer van den Aldi of Casa.

Laatst bewerkt:
Wij zopas ook een nieuwe matras gekocht bij Sleeplife. De Ergo Pocket 550.

slaapt heerlijk en ook geen rugpijn meer.

10j geleden een boxspring gekocht bij swiss sense, en laatste jaar vaak lage rugpijn, vooral 's ochtends. Opstaan en 10 minuutjes later is de rugpijn verdwenen.

2 matrassen 90X200 (22 cm, pocketveren). 1 latex topper 180X200 (6 cm).
Nu weet ik eigenlijk niet goed wat ik eerst zou proberen.
- Enkel nieuwe topmatras? Kan je eigenlijk bij een boxspring op de matraskernen slapen zonder de topper? Dan zou ik deze voor een paar nachten verwijderen en zien of het beter/slechter is.
- Ineens nieuwe matras? Ik zou dan eerder een goeie, "gewone" matras (dus geen boxspring kern) kopen en die op het boxspring onderstel leggen. Ik vermoed dat een nieuwe topper dan niet nodig is?

Heb eigenlijk jarenlang goed geslapen in dat bed, maar het afgelopen jaar heb ik toch te vaak last van mijn rug. Enige reden waarom ik vermoed dat de matrassen toch niet versleten zijn is omdat de madam totaal geen last heeft...

Ik ben ook wel fan van ergosleep.
Net geen 4 jaar geleden een nieuwe bed (boxspring) met ergo slaap matrassen gekocht. De oude matras en bed kwamen van mijn man en een bed van 1.60m vind ik toch wat klein (ik heb veel plaats nodig om comfortabel te slapen 😬).
Nu hebben mijn man en ik heb elk een eigen matras. Ik had eerste een harde genomen, maar na een weekje ui te proberen kreeg ik toch rugpijn. Laten omwisselen voor een medium zachte en ik slaap erg goed!

Sleeplife had trouwens een goede service en heel vriendelijk en behulpzaam personeel ☺️.

Alé kogel is door de kerk. Ik ben in Hasselt Sleepconsult binnengestapt, omdat ik wist dat daar wel een serieus aanbod was (Tempur, Auping, Equilli..) om te testen. Direct ook zeer goed gevoel bij het binnenstappen, mega grote toonzaal die uitstekend was uitgestald. Professionele verkoper die vrij gedetailleerd elke laag in een matras heeft uitgelegd. (als je bij een winkel als swiss sense binnenstapt, wordt je precies begeleid door stagiairs met minimale kennis )

Er was een bediende en verkoper aanwezig en ik heb ze beide apart gesproken en blijkt dat ze allebei een matras hebben van Swissflex gecombineerd met ergonomische lattenbodem van swissflex waarvan elke lat drukgerelateerd werkt (je kan ze zelfs zacht of hard instellen met de hand). Swissflex toch een Zwitsers bedrijf dat toch al 60 jaar ervaring heeft en blijkbaar aan de top meedraaid kwa ergonomische bedden.
https://www.houseofsleep.eu/swissflex-matrassen-en-lattenbodems/

Ik was bijna overtuigd (ook omdat een totaalprijs van 5k nog wel ca va is) maar omdat mijn main focus een matras was en hoop dat mijn 10j oude Boxspring nog zijn werk doet, toch gegaan voor de op maat gemaakte "modulaire" matras van Equilli. 2min op de testmatras gelegen en computer berekende de settings kwa zachtheid voor schouders, en steun onderrug/bekken. Ik heb het slaapcontract wel niet genomen van 5 jaar om achteraf nog wijzigingen te doen. Prijskaartje kwam uit op 3k. Hopelijk zijn geld waard :/

Uiteindelijk geloof ik ook wel dat de perfecte matras niet bestaat, en elk merk wel zijn matrassen heeft die dicht aanleunen aan de voorkeuren die je verkiest.

Beste Scifo,
Kan je na een half jaar gebruik van de Equilli matras even jouw bevindingen delen?
Wij zijn ook wel gecharmeerd maar twijfelen nog.
Dank!

Beste Bjorn,
Kan je na een half jaar gebruik van de Ergosleep matras even jouw bevindingen delen?
Dank!

Ook es wat opzoekwerk gedaan en denk dat de keuze zal gaan tussen de volgende:

- M-Line Traagschuim Slow motion 6 (hoewel aparte single matrassen niet zo een fan van)
https://www.beterbed.be/traagschuim-matrassen/traagschuim-matras-slow-motion-6?article=626388

* ik moet er eigenlijk nog wel wat gaan testen de komende dagen. Tempur al eens getest maar vond dit toch maar raar dat ge daar in een soort van "kuip" valt in dat bed. Je kunt nog amper bewegen of draaien :p

Op onderstaand traagschuim kussen slaap ik nu al bijna een week en dat is echt zalig slapen. Traagschuim of NASA (?) schuim, zalig hoe dat kussen inzakt door de lichaamswarmte van uw hoofd en toch voldoende ondersteuning bied. Mss toch een Tempur matras moeten kiezen ^^ Hoewel dat traagschuim ook gebruikt wordt bij de andere merken, zal ook wel in de top support laag zitten van mijn nieuwe matras.
https://www.swisssense.be/dixxius-support-traagschuim-two-season-hoofdkussen

Dit een uurtje op geslapen maar dat latex voelde te hard aan. Zakte in feite ook amper in waardoor het aanvoelde dat ik te hoog lag.
https://www.swisssense.be/dixxius-support-green-latex-hoofdkussen

Voor mij geen klassieke "brol"kussens meer van den Aldi of Casa.
Ondertussen slaap ik iets meer dan 2 weken op de M-Line Cool Motion 8.

Het verschil met mijn vorige Weba matras is enorm.
De hardheid is perfect en het traagschuim neemt mooi de vorm van je lichaam aan maar reageert veel sneller dan bij Tempur, misschien door de combinatie met de pocketveren. De Cool Motion regelt ook beter de temperatuur dan de Slow Motion en met deze warme dagen nog geen last gehad van overmatig zweten.
Het zijn inderdaad 2 single matrassen maar ik heb een tijk gekozen waarbij ze 1 geheel vormen, je merkt het totaal niet dat het 2 aparte matrassen zijn zelfs al lig je in het midden.

Ik heb ook een Tempur Ombracio (voor een buikslaper) erbij gekocht en dit is een zalig kussen. Hier vind ik dat het traagschuim beter werkt dan bij een matras.

Beste Bjorn,
Kan je na een half jaar gebruik van de Ergosleep matras even jouw bevindingen delen?
Dank!

Zowel de mijne alsook die van mijn vriendin liggen nog steeds heeeerlijk. Beste matras die ik tot nu toe gehad heb.

Terug
Bovenaan