De beste matras voor mensen met lage rugpijn

Jij en ik hebben HEEL andere definities van "niet zo duur"
Goh toen ik op zoek was paar jaar geleden heb ik toch wat hogere prijzen tegengekomen. Ergosleep is zo een toppertje dacht ik. Daar kon je een enkele matras kopen voor de prijs waar wij nu een volledige boxspring mee gekocht hebben. Tempur matrassen heb je toch al van rond de 1200-2500 euro?
 
Laatst bewerkt:
Een tempur kopen om er dan een topper op te leggen is precies nogal onlogisch voor mij :D
Ik zou dat moeten uitproberen ook.
Tempur heeft zelf toppers, kost rond de 1500 euro voor een bed van 160 breed.
Mijn ouders vervangen na 10j gewoon hun topper en niet het volledige tempurbed. 😁
 
Wie ernstige problemen heeft met de rug, zal dit natuurlijk niet kunnen oplossen met een wondermatras.

Ik heb ettelijke jaren mij 3x per jaar laten kraken, bij verschillende osteopaten. Tot ik opeens bij iemand terecht kwam die tijdens 3 sessies constant in mijn buik zat te duwen en mijn darmen wat herlegde op andere plaatsen. Geen énkele keer is die man aan mijn rug gekomen.

Na ettelijke jaren rugpijn & kraaksessies loop ik nu al 2 jaar zonder rugpijn door het leven. Ik snap het eerlijk gezegd nog altijd niet maar ik ben die man eeuwig dankbaar.
Wie?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Wij hebben ons 2j geleden laten inpakken door de verkoper bij Sleepworld. We zochten een stevige matras, maar wat hij ons verkocht heeft was te stevig voor wat mijn vrouw en ik maar wegen . Het plaatje op de eerste pagina van Eland toont het goed aan. Heb lage rugpijn/rechterbeenpijn ontwikkeld door op m'n zij te liggen op een te harde matras. Pas ontdekt dat het door de matras kwam na anderhalf jaar, ettelijke doktersbezoeken en tientallen kinesist bezoeken die allemaal niets uithaalden. Pas nu we sinds 3 maanden een Emma topper op de te harde matras liggen hebben, is de rugpijn, maar vooral de gevoelloosheid in m'n rechterbeen quasi verdwenen 😵
Laat u dus nooit een dure harde matras aanpraten. Tenzij je 150 kg+ weegt.
 
Ik heb eigenlijk altijd op een vrij harde matras geslapen. Ik ben een buikslaper maar wordt soms wel wakker op mijn rug, dus onbewust kan ik mij wel draaien in mijn slaap.
In het verleden ook wel last van mijn rug gehad maar dat kwam door een slechte bureaustoel. Sinds ik een aantal jaren geleden een degelijke heb aangekocht is dit geleidelijk aan beginnen overgaan.
 
In tegenstelling tot anderen die slechte ervaringen hebben met de klantenservice van Emma matrassen, is mijn ervaring met hun matrassen heel positief.

Ik heb een Tempur gehad en dat was OK, maar verder ook niet super. De Emma matras die ik nu heb is fenomenaal, perfecte hardheid en biedt goede ondersteuning.
 
Ik heb eentje van Mattsleeps, zo een beetje de Emma concurrent. Je kan de hardheid wat regelen (ook per kant) maar ik heb het standaard gelaten. Rugproblemen zijn weg sindsdien maar een matras lijkt me vooral iets heel persoonlijks.. je moet wat geluk hebben.
 
lidl staat bij mij niet gelijk aan kwaliteit, maar toch bedankt :D
Scoort blijkbaar redelijk goed, in Nederland nog "beste koop" geweest, vandaar dat ik 'm toch postte. Maar zal natuurlijk niet hetzelfde zijn als een matras van 2000 euro.
 
Hier heel veel last van heuppijn voor mezelf en lage rugpijn voor zowel mijn man als ik.
Sinds 5 jaar slapen wij op een YUNO matras...wat een verschil! Geen enkele heuppijn meer. Er is een groot verschil tussen onze beide gestaltes en we slapen ook anders (ik buik, hij rug of zijkant) en dit kan dus mooi aangepast worden aan elk ons lichaam.

Kijk eens op hun website, is zeker de moeite. Is wel niet goodkoop...hebben toen ook 3000e betaald maar was het meer dan waard.
 
2 tal weken geleden had ik nog redelijk heftige pijn, niet langer dan 1 minuut kunnen rechtstaan etc.. Dat duurde nu al een 10 tal weken dat ik ermee zat.
Ondertussen had ik ook een afspraak bij de pijnkliniek voor infiltraties vastgelegd. Op de beeldvorming van een aantal weken ervoor is duidelijk te zien dat er discusbulging en afgeknelde zenuw is, typisch dus iets dat behandeld wordt met infiltratie.

Maar uiteraard sinds die afspraak vast lag is de pijn serieus geminderd en meer van het niveau ongemak dan echte pijn. (tintelingen, rusteloos gevoel, dikke teen slaapt nog altijd)
Ik weet nu niet of ik die afspraken moet annuleren, ik kan op zich weer functioneren en als het op't gemak vanzelf geneest ben ik daar precies meer voorstander van.

Doen ze eerst nog een gesprekje met je voor ze de infiltratie doen om te checken of het wel echt nodig is? Want er zitten vaak weken tussen de afspraak vastleggen en de effectieve ingreep dus ik zal toch niet de eerste zijn die tegen dat het zijn beurt is het eigenlijk niet meer nodig heeft?
 
Ik heb eentje van Mattsleeps, zo een beetje de Emma concurrent. Je kan de hardheid wat regelen (ook per kant) maar ik heb het standaard gelaten. Rugproblemen zijn weg sindsdien maar een matras lijkt me vooral iets heel persoonlijks.. je moet wat geluk hebben.
Blijkbaar is Mattsleeps matras uitgeroepen tot beste matras van 2023 door "Consumentenbond".

Ook es wat opzoekwerk gedaan en denk dat de keuze zal gaan tussen de volgende:

- Matt matras van Mattsleeps
https://www.mattsleeps.com/nl-be/de-matras

- Auping Elysium ofwel Elite
https://www.auping.com/nl-be/matrassen

- Rhythm Time of Rhythm Beat bij Swissense
https://www.swisssense.be/matrassen

- Equilli matras (werd hier vermeld bij Reyskens Slaapcomfort in Hassselt - wel kostelijk jeez )
https://equilli.com/be/design-materialen/support-flex/

-Tempur One
https://be.tempur.com/nl/matrassen-...2rSN63OkgYAZHtkryjhoCLKYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

- M-Line Traagschuim Slow motion 6 (hoewel aparte single matrassen niet zo een fan van)
https://www.beterbed.be/traagschuim-matrassen/traagschuim-matras-slow-motion-6?article=626388

* ik moet er eigenlijk nog wel wat gaan testen de komende dagen. Tempur al eens getest maar vond dit toch maar raar dat ge daar in een soort van "kuip" valt in dat bed. Je kunt nog amper bewegen of draaien :p
 
Ik verschiet ervan hoeveel negatieve reacties er zijn over de Emma matrassen.

Wij hebben onze Emma matras besteld via Beterbed en echt geen klagen van!
We hebben de Emma Diamond (enkel bij Beterbed te koop) voor de helft van de prijs. Ervoor stond ik letterlijk gebroken op sinds de nieuwe matras heb ik bijna geen last meer. Het is een hele verademing zo'n matras. Dus wij zijn hier wel tevreden over Emma en de service (voorlopig)
 
Alé kogel is door de kerk. Ik ben in Hasselt Sleepconsult binnengestapt, omdat ik wist dat daar wel een serieus aanbod was (Tempur, Auping, Equilli..) om te testen. Direct ook zeer goed gevoel bij het binnenstappen, mega grote toonzaal die uitstekend was uitgestald. Professionele verkoper die vrij gedetailleerd elke laag in een matras heeft uitgelegd. (als je bij een winkel als swiss sense binnenstapt, wordt je precies begeleid door stagiairs met minimale kennis )

Er was een bediende en verkoper aanwezig en ik heb ze beide apart gesproken en blijkt dat ze allebei een matras hebben van Swissflex gecombineerd met ergonomische lattenbodem van swissflex waarvan elke lat drukgerelateerd werkt (je kan ze zelfs zacht of hard instellen met de hand). Swissflex toch een Zwitsers bedrijf dat toch al 60 jaar ervaring heeft en blijkbaar aan de top meedraaid kwa ergonomische bedden.
https://www.houseofsleep.eu/swissflex-matrassen-en-lattenbodems/


Ik was bijna overtuigd (ook omdat een totaalprijs van 5k nog wel ca va is) maar omdat mijn main focus een matras was en hoop dat mijn 10j oude Boxspring nog zijn werk doet, toch gegaan voor de op maat gemaakte "modulaire" matras van Equilli. 2min op de testmatras gelegen en computer berekende de settings kwa zachtheid voor schouders, en steun onderrug/bekken. Ik heb het slaapcontract wel niet genomen van 5 jaar om achteraf nog wijzigingen te doen. Prijskaartje kwam uit op 3k. Hopelijk zijn geld waard :/


Uiteindelijk geloof ik ook wel dat de perfecte matras niet bestaat, en elk merk wel zijn matrassen heeft die dicht aanleunen aan de voorkeuren die je verkiest.
 
2 tal weken geleden had ik nog redelijk heftige pijn, niet langer dan 1 minuut kunnen rechtstaan etc.. Dat duurde nu al een 10 tal weken dat ik ermee zat.
Ondertussen had ik ook een afspraak bij de pijnkliniek voor infiltraties vastgelegd. Op de beeldvorming van een aantal weken ervoor is duidelijk te zien dat er discusbulging en afgeknelde zenuw is, typisch dus iets dat behandeld wordt met infiltratie.

Maar uiteraard sinds die afspraak vast lag is de pijn serieus geminderd en meer van het niveau ongemak dan echte pijn. (tintelingen, rusteloos gevoel, dikke teen slaapt nog altijd)
Ik weet nu niet of ik die afspraken moet annuleren, ik kan op zich weer functioneren en als het op't gemak vanzelf geneest ben ik daar precies meer voorstander van.

Doen ze eerst nog een gesprekje met je voor ze de infiltratie doen om te checken of het wel echt nodig is? Want er zitten vaak weken tussen de afspraak vastleggen en de effectieve ingreep dus ik zal toch niet de eerste zijn die tegen dat het zijn beurt is het eigenlijk niet meer nodig heeft?
Uit mijn ervaring met discusbulging (zo'n dikke 7 jaar ondertussen) kan ik zeggen dat die pijn nooit echt weggaat. Na gisteren opnieuw een helse nacht met rugpijn (ook met nieuwe matras al enkele maanden) serieus aan het twijfelen om mij te laten opereren of het toch eens voorstellen.
Niets lukt echt 100%,het komt en het gaat. Fysiotherapie, chiropractor, osteopaat, infiltratie,...
 
Terug
Bovenaan