De beste matras voor mensen met lage rugpijn

Omdat ik nog 4 weken moet wachten op mijne nieuwe matras, toch eens 2 ergonomische hoofdkussens in de solden meegebracht. Al een half jaar aant sukkelen met slecht slapen, pijnlijke nekspieren. Soms da ik wakker schiet, denk door geknelde zenuwen ofzo. Wellicht dat Nekwervels ook niet in lijn liggen met rugwervels door een slecht en verouderd kussen.


Op onderstaand traagschuim kussen slaap ik nu al bijna een week en dat is echt zalig slapen. Traagschuim of NASA (?) schuim, zalig hoe dat kussen inzakt door de lichaamswarmte van uw hoofd en toch voldoende ondersteuning bied. Mss toch een Tempur matras moeten kiezen ^^ Hoewel dat traagschuim ook gebruikt wordt bij de andere merken, zal ook wel in de top support laag zitten van mijn nieuwe matras.
https://www.swisssense.be/dixxius-support-traagschuim-two-season-hoofdkussen

Dit een uurtje op geslapen maar dat latex voelde te hard aan. Zakte in feite ook amper in waardoor het aanvoelde dat ik te hoog lag.
https://www.swisssense.be/dixxius-support-green-latex-hoofdkussen

Voor mij geen klassieke "brol"kussens meer van den Aldi of Casa.
 
Laatst bewerkt:
Wij zopas ook een nieuwe matras gekocht bij Sleeplife. De Ergo Pocket 550.

slaapt heerlijk en ook geen rugpijn meer.
 
10j geleden een boxspring gekocht bij swiss sense, en laatste jaar vaak lage rugpijn, vooral 's ochtends. Opstaan en 10 minuutjes later is de rugpijn verdwenen.

2 matrassen 90X200 (22 cm, pocketveren). 1 latex topper 180X200 (6 cm).
Nu weet ik eigenlijk niet goed wat ik eerst zou proberen.
- Enkel nieuwe topmatras? Kan je eigenlijk bij een boxspring op de matraskernen slapen zonder de topper? Dan zou ik deze voor een paar nachten verwijderen en zien of het beter/slechter is.
- Ineens nieuwe matras? Ik zou dan eerder een goeie, "gewone" matras (dus geen boxspring kern) kopen en die op het boxspring onderstel leggen. Ik vermoed dat een nieuwe topper dan niet nodig is?

Heb eigenlijk jarenlang goed geslapen in dat bed, maar het afgelopen jaar heb ik toch te vaak last van mijn rug. Enige reden waarom ik vermoed dat de matrassen toch niet versleten zijn is omdat de madam totaal geen last heeft...
 
Wij zopas ook een nieuwe matras gekocht bij Sleeplife. De Ergo Pocket 550.

slaapt heerlijk en ook geen rugpijn meer.
Ik ben ook wel fan van ergosleep.
Net geen 4 jaar geleden een nieuwe bed (boxspring) met ergo slaap matrassen gekocht. De oude matras en bed kwamen van mijn man en een bed van 1.60m vind ik toch wat klein (ik heb veel plaats nodig om comfortabel te slapen 😬).
Nu hebben mijn man en ik heb elk een eigen matras. Ik had eerste een harde genomen, maar na een weekje ui te proberen kreeg ik toch rugpijn. Laten omwisselen voor een medium zachte en ik slaap erg goed!

Sleeplife had trouwens een goede service en heel vriendelijk en behulpzaam personeel ☺️.
 
Terug
Bovenaan