De beerput van het internet

De nieuwe mensen in de marge van de maatschappij (marginalen) zijn dus eigenlijk de mensen die niet betrokken zijn in dit grote, allesomvattende complot? :unsure:

De nieuwe mensen in de marge van de maatschappij (marginalen) zijn dus eigenlijk de mensen die niet betrokken zijn in dit grote, allesomvattende complot? :unsure:
Of mss is het juist wel andersom en is het grote complot juist dat ALLE betrokken gewoon werd wijsgemaakt dat ze mee mogen werken aan een allesomvattende complot, maar stiekem bestaat dat complot gewoon niet? Gewoon een opper-tr0ll move dus. Bill Gates en co zijn dus gewoon ferm in hun hemd gezet.

Of mss is het juist wel andersom en is het grote complot juist dat ALLE betrokken gewoon werd wijsgemaakt dat ze mee mogen werken aan een allesomvattende complot, maar stiekem bestaat dat complot gewoon niet? Gewoon een opper-tr0ll move dus. Bill Gates en co zijn dus gewoon ferm in hun hemd gezet.
Conspiracyception!

Waar volgens mij nood aan is in ons onderwijs is een cursus "kritisch denken". Hierin kan dan aan bod komen dat elk mediakanaal misschien een vorm van bias heeft, maar dat niet elke bron even betrouwbaar is. Ook eens stilstaan bij de algoritmes die sturen wat je te lezen krijgt op pakweg fb zou denk ik helpen.
Probleem is dat de wappies het vaak omdraaien: zíj vinden juist dat zíj degene zijn die kritisch denken en die bronnen die onbetrouwbaar zijn, zijn dan de "mainstream"bronnen, maar "hun" bronnen zijn toch zéker niet onbetrouwbaar en al zeker niet als het nog steeds officiële bronnen zijn (zelfs al hebben die een bepaalde reputatie).

Probleem is dat de wappies het vaak omdraaien: zíj vinden juist dat zíj degene zijn die kritisch denken en die bronnen die onbetrouwbaar zijn, zijn dan de "mainstream"bronnen, maar "hun" bronnen zijn toch zéker niet onbetrouwbaar en al zeker niet als het nog steeds officiële bronnen zijn (zelfs al hebben die een bepaalde reputatie).
Ja, op zich is het hetzelfde als met fundamentele gelovigen, daar is ook hun bron de absolute waarheid waar je niets tegenin kan brengen.

Moet toch echt serieus vermoeiend zijn op achter alles een complot te zien

Hangt er van af zeker. Als het deel van uw persoonlijkheid is dan vermoed ik net het omgekeerde. Die 90 likes doen die mens waarschijnlijk deugd.

Het zou me overigens niet geheel verbazen als sommige van de posts die je zo ziet gewoon artificiële intelligentie is die trollaccounts aanstuurt.

Er moeten toch ook bvb leerkrachten tussen die complotdenkers zitten.
Je kan al nagaan hoe de debatten in de klas over oa corona gevoerd worden.
Dat is toch om even over stil te staan.

Laatst bewerkt:
Die commentaren op dat bericht van de voorwaardelijke veroordeling van die agent in de zaak Mawda weer.

Damn jong.

Zijn mensen de voorbije jaren racistischer geworden of hebben ze gewoon niet langer de schaamte of het fatsoen om hun haatdragend gedoe voor hun te houden?

Het woord "vaccin" is natuurlijk al genoeg om de Wappie bij sommigen naar boven te halen:

Moeten toch iets positief proberen uitvinden na de blunders en dictatuur dat overal tevoorschijn komt

Ik geloof er niks van!

En als je dat niet gelooft, dan maken ze jou wel iets anders wijs. Zo gezond die spuitjes🤣

voor jullie speciaal zal er een 3de / 4de en 5de spuitje gereserveerd worden. Het zal nodig zijn.

Is er nog iets anders dan v** nieuws?? Nee de pharma heeft de wereld niet in handen hoor 🙄

Beetje misleiding in t spel of zo? Wel te verstaan niet gevaccinneerd met phizer en co

Zucht...

Het woord "vaccin" is natuurlijk al genoeg om de Wappie bij sommigen naar boven te halen:

Zucht...
Zouden die pipo’s hun vrouwen ook bvb de pil niet nemen?
Want de risico’s voor een bloedklonter is groter dan dat van een vaccin

Chemo niet willen voor hun behandeling tegen kanker?

Als je de bijsluiter zou moeten lezen van elke pil die je neemt ….

Zouden die pipo’s hun vrouwen ook bvb de pil niet nemen?
Want de risico’s voor een bloedklonter is groter dan dat van een vaccin

Chemo niet willen voor hun behandeling tegen kanker?

Als je de bijsluiter zou moeten lezen van elke pil die je neemt ….
Ik denk dat er wel een klein deel is dat echt denkt dat je alleen maar natuurlijke supplementen moet nemen. Zelfs met ernstige ziektes zoals kanker bijvoorbeeld. Maar het grootste deel ziet het woord "vaccin" en slaat tilt. Die zullen vroeger ook gevaccineerd zijn geworden, maar door hun "eigen onderzoek" door het covid-vaccin hebben die een afkeer gekregen van vaccinaties denk ik. Die hebben waarschijnlijk geen flauw idee waarvoor een vaccin dient.

Maar dat is toch volledig fake volgens mij, gewoon wat trollen? Als je bluetooth apparaten zoekt komt er letterlijk "iPhone van x", 'Samsung Galaxy S20 van y' te staan. Zo lomp kan die toch ook niet zijn.
Dat zou ik ook denken, moest ik niet op zijn FB zijn geweest :unsure:

Terug
Bovenaan