De beerput van het internet

Stop ermee mannen, want seffes komen er weer zotten uit de kast gekropen die kiwis met schil en al opfretten.
ff serieus, ik doe dat dus. Niets mis mee. Ik vind dat gewoon veel handiger dan dat in twee snijden en uitlepelen.

Ik eet ne Leo door daar gewoon in te bijten. Mijn vriendin wordt dan altijd kwaad en zegt dat ik zo een stukje moet afbreken en dan zo stukje per stukje eten. Daar heeft toch niemand tijd voor.

Maar goed, sebiet komt er hier weer volk dat ne leo met het plastiekske en al opeet zeker.

Weer de beerput in't echt:

Ik zeg het écht niet graag: gisterenmiddag mijn ma die zei dat er collega-boomers tegen haar hadden gezegd dat er "veel te veel" "vreemde" zijn in een bepaalde Vlaamse stad (Mechelen blijkbaar). Dat er al meer "vreemde" zijn dan Belgen. :unsure:
Inwoners van daar die ze hadden ontmoet op de luchthaven of zo zeiden dat. (Wat een onderwerp om over te praten tegen mensen die je niet kent. :unsure: )
Ze ging daar gewoon klakkeloos in mee:

"Al die vreemde... Een beetje is oké, maar alles met te voor is nooit goed" zei ze daarop.
:unsure:

WTF?

En dan nog niet eens een reden geven om zoiets te zeggen (niet dat dat iets goedpraat of zo, maar dit maakt het gelijk nog "raarder").
Gewoon alsof dat echt dood- en doodnormaal is om zoiets te zeggen.

Mijn vriend en ik zaten daar een beetje awkward van :unsure:
Hebben er maar niks op gezegd, want dat heeft toch geen zin.

En dat NB mijn ex ook een "vreemde" is maakte het nog eens extra awkward, maar daar had ze indertijd ook het #1 boomersargmument op: "Maja seg, "vreemde", dat zijn die moslims hé, die gesluierede, en die negers"

Eigenlijk helemaal Carine uit Nonkels op dat vlak. (Ja, daar kunnen we er nog mee lachen, maar als je ouders in' t echt zo zijn is dat minder.)

Jammer, want voor de rest was het een hele fijne namiddag zonder verdere "rare" opmerkingen naar mij of naar iets of iemand anders. Op andere gebieden is mijn ma iets opener (enfin, toch al meer dan vroeger...), maar op dit vlak... en ze praat het goed, vindt het doodnormaal.
Ooit zei ze eens, toen ze was verhuisd: "Als je in * naam stad * gaat wonen, dan word je wel racistisch hoor!1!1"

Sindsdien heeft ze die mening nooit meer herzien, jammer genoeg.

Grappig, want ik heb zelf ergens gewoond waar er duidelijk véél meer immigranten waren.
Ben ik nu racistisch?
Nope.

Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen vroeg ze direct: "Het is toch weer geen vreemde? Het is toch geen moslim?!"
Toen ik dat ontkende: "Ah, gelukkig maar!"

Ja, ik heb veel stress gehad met mijn buitenlandse ex. Ja, zijn andere cultuur, maar vooral te verschillende normen en waarden hadden daar zeker iets mee te maken. Sowieso weet ik ook dat mijn ma hier "bang" voor was uit bezorgdheid, omdat ik uiteindelijk niet bepaald een goede relatie met hem heb gehad en ze er vanuit ging dat dit met een eventuele andere buitenlander juist van hetzelfde ging zijn (ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat ik akkoord ben met deze denkwijze!), maar dat maakte die reactie natuurlijk totáál niet gepaster of zo?!

Helaas is mijn vader op dit gebied niet anders (al was hij dan totaal niet bevooroordeeld over mijn ex en kon er goed mee opschieten) en mijn schoonouders ook niet volgens mijn vriend, en sowieso heb ik het idee dat veel van die generatie 60+ weinig moet hebben van "die vreemde".
(Ik spreek voor alle duidelijkheid puur uit eigen ervaring.)

Jammer dat sommige mensen zo hun eigen bubbel leven op dat vlak, en mijn moeder dus ook...

Het lijkt wel HLN en FB in't echt als het hierover gaat, vandaar deze post. :unsure:

Best dat ze zelf geen Facebook heeft; dat is dan toch een kleine troost. 🤦‍♀️

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan