De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Voor mensen die geen probleem hebben om 200k te spenderen aan een bedrijfswagen :p.

Voor mensen die geen probleem hebben om 200k te spenderen aan een bedrijfswagen :p.

Er zijn betere alternatieven op komst:
https://www.vroom.be/nl/nieuws/de-zeekr-001-komt-volgend-jaar-naar-europa-24508/

Vraag me af wat dat hier gaat kosten, ik gok toch minstens 65k.
Zal inderdaad wel in die grootteorde zitten. Maar puur op basis van de cijfers heb je dan wel een top-EV. Enorme range, mooie prestaties, een break, ziet er imo best oké uit. Het enige struikelblok zal het land van herkomst zijn he.

Zal inderdaad wel in die grootteorde zitten. Maar puur op basis van de cijfers heb je dan wel een top-EV. Enorme range, mooie prestaties, een break, ziet er imo best oké uit. Het enige struikelblok zal het land van herkomst zijn he.
Dat is nu toch wel een speciale interpretatie van het woord break :)

Dat is nu toch wel een speciale interpretatie van het woord break :)
Hij volgt dezelfde lijn als de Taycan Sport Turismo, en dat zou ik nu toch ook eerder als een break omschrijven?
Nu, een beeld zegt meer dan 100 woorden, dit is blijkbaar de koffer:

DSC8378-800x531.jpg

Goed qua diepte, maar het hellend dak gaat niet zo praktisch zijn, zoals wel vaker bij dat soort modellen.

Da's een koffer zoals in een i4 dus. Dat ga je toch ook geen break noemen ?

Anyway, ik ben wel benieuwd hoe snel de leasing maatschappijen die nieuwe Chinese merken in hun aanbod gaan zetten. Ik kan me ook inbeelden dat ze er toch een zeker risicopremie in hun leaseprijs voor gaan bijlappen, omdat ze wellicht totaal nog niet weten hoe betrouwbaar die gaan zijn, en wat de restwaarde aan het einde nog gaat zijn.

Hij volgt dezelfde lijn als de Taycan Sport Turismo, en dat zou ik nu toch ook eerder als een break omschrijven?

Die Taycan zou ik als shooting brake omschrijven (is idd wel een soort break). Maar nu ik erover nadenk lijkt het grootste verschil tussen de Taycan (als shooting brake) en een gewone hatchback (zo zie ik die Zeekr) de lengte van de wielbasis te zijn :)

Kort > HB. Lang > SB.

Die Taycan zou ik als shooting brake omschrijven (is idd wel een soort break). Maar nu ik erover nadenk lijkt het grootste verschil tussen de Taycan (als shooting brake) en een gewone hatchback (zo zie ik die Zeekr) de lengte van de wielbasis te zijn :)

Kort > HB. Lang > SB.
Taycan: 2.9m
Zeekr 001: 3m :p

Nog ff de kofferinhoud:
2144l Ik denk je hier met hetzelfde zit als bij de Ioniq 5, zo'n grote wielbasis waardoor hij op foto "klein" lijkt, terwijl het IRL een heel grote auto is (4.97m lang he)

Collega van mij is testrit gaan doen met een BYD -> https://bydauto.be/han/
En jah ... WYSIWYG

Niets opties buiten 'kleurke van buiten' & 'kleurke van de zetels' and that's it.

Geen idee of hij al had nagevraagd of hij die operationeel kon/mocht leasen van de leasing firma.

Collega van mij is testrit gaan doen met een BYD -> https://bydauto.be/han/
En jah ... WYSIWYG

Niets opties buiten 'kleurke van buiten' & 'kleurke van de zetels' and that's it.

Geen idee of hij al had nagevraagd of hij die operationeel kon/mocht leasen van de leasing firma.
Ik vind die ook interessant. Ik dénk dat hun price point net 5-10k te hoog zit, maar het lijken mij eigenlijk echt geen slechte wagens. Ze gaan het lastig hebben in de Europese markt, maar ik denk oprecht dat het vrij goeie auto's zijn.

Ik vind die ook interessant. Ik dénk dat hun price point net 5-10k te hoog zit, maar het lijken mij eigenlijk echt geen slechte wagens. Ze gaan het lastig hebben in de Europese markt, maar ik denk oprecht dat het vrij goeie auto's zijn.
Dat zal de tijd moeten uitwijzen natuurlijk.

Het komt weliswaar ook met wat praktische problemen natuurlijk.
Als jij met jouw Duitser (zijnde Audi, VW, BMW, Benz, ...) iets voor hebt (of gewoon onderhoud) dan bol je meestal gewoon om de hoek naar de dichtst bij zijnde garage. Daar valt meestal genoeg keuze in te vinden.
Volvo & de Japanners/Koreanen hebben ook over 't algemeen al een redelijk deftig netwerk uitgebouwd.

Voor die obscure/nieuwe merken ... not so much. Als je 1 dealer vind over heel Vlaanderen zal je al content mogen zijn.
Dus stel dat dit in A'pen/Gent/BXL is ... mag je ook telkens opdraven naar daar om gelijk wat te laten doen.

WTF. :)
Maar dan is die toch een stukje hoger dan de Taycan? Maar dan vind ik het ook weer geen break ;)

4m97... Met dat profiel, dan moet je eigenlijk al eerder gaan vergelijken met een Audi Q8 ofzo.
16 cm hoger dan de Taycan, maar ook wel 18cm lager dan bvb een Q8. Dus het zit ergens tussen in qua formaat.

Ziet er best goed uit op papier!

En andere meer conservatieve BYD modellen rijden al langer in bv. Brussel rond als taxi, al weet ik daarmee nog niet hoe het zit met hun betrouwbaarheid nu na een paar jaar dienst.

Ik denk dat het vooral de chauffeurs zijn die vandaag voor een Kia EV6, Mustang 'Mach e' o.i.d. kiezen die een Zeekr of BYD zouden overwegen, geen idee of de meer traditionele "ik wil een Europees merk" koper / leaserijder snel die stap zal zetten. Wat meer afwisseling in EV's op onze wegen in zo'n vorm is in ieder geval welkom!

Over traditioneel gesproken, bv. bij ons is Kia sinds kort toegelaten als merk (net omwille van hun EV's) maar buiten dat ene merk blijven het toch de klassieke Duitsers en Fransen.

Ik denk dat we wel nog gaan verschieten van hoe hard die merken zullen gaan hier.
In China verkopen ze als zoete broodjes, dus qua betrouwbaarheid kan je daar gaan kijken.

Nu, een beeld zegt meer dan 100 woorden, dit is blijkbaar de koffer:

DSC8378-800x531.jpg

Goed qua diepte, maar het hellend dak gaat niet zo praktisch zijn, zoals wel vaker bij dat soort modellen.

Cool, mijn Arteon was dus ook een break ipv een liftback… Die koffer was overigens zeer praktisch…

Iemand die weet of dit een goede salondeal is in financiele renting? En ook vooral naar de doorverkoopwaarde van deze hybridewagen binnen een jaar of 4 a 5 op de particuliere markt? Gaat die nog iets waard zijn denken jullie of gaat iedereen sowieso full electric willen?
1) Offerte Financiële Renting voor een Volvo XC60 Essential with Bright design T6 AWD plug-in hybrid vanaf 589€ excl. BTW per maand. Catalogusprijs € 54173,55 (Excl. BTW), Offerte op basis van 60 maanden met een voorschot van € 7723,87 (BTW Excl.) en een aankoopoptie van 20%. Aanbod geldig van 12/12/2022 tot 28/2/2023, enkel bestemd voor professionele doeleinden. Onder voorbehoud van aanvaarding van uw dossier door Volvo Car Lease (kredietgever Alpha Credit, Warandeberg 8C – 1000 - Brussel, RPR Brussel 0445.781.316). Adverteerder : Volvo Car Belux, Hunderenveldlaan 10, 1080 Sint-Agatha Berchem. KBO BTW: 0420.383.548.

Hier een heel goeie deal van Tesla voor model Y:
€ 462 per maand zonder voorafbetaling! op het einde € 16.651 en het is de uwe.

Terug
Bovenaan