Hoeveel km doe je eigenlijk per jaar? Want ik dacht dat het jij was die zo klaagde over hoeveel VAA je betaalt tov de weinige km's die je doet?
Je kan ook gewoon laden bij een plaats waar je moet zijn hé, de meeste werkplaatsen waar ik kom zijn er laadpalen. En zo traag is 11kW niet, ruim zat als je ergens 8u blijft bijvoorbeeld. Of zelfs maar een uurtje, met 11kWh doe je al makkelijk +50km.
De term quick charger ben ik nog niet tegengekomen, iedereen spreekt van superchargers of snelladers.
En kan je eens 'Cronos' juist typen, ik weet niet waarom je daar telkens een h tussen plakt. Trouwens Cronos werkt met een app voor je onkosten in te voeren en het grootste deel daarvan is geautomatiseerd. Perfect schaalbaar. Niemand hoeft er zot van te worden.
Onder (& post) corona een heel stuk minder dan pre corona. 'k Heb hier wel al eens laten vallen dat, moest ik de bedrijfswagen 'verliezen', dat ik wss niet genoeg km meer bol om zo'n dure wagen te verantwoorden (privé bekostigd dus).
Een VAA vs KM argument ... dat zal ik wss niet geweest zijn, want jah ... PHEV. Dus 't veel lager kan het niet worden. But who knows.
't Laatste, dunno, half jaar of zo begint het terug een beetje extra te worden, maar idd lang niet meer wat het geweest is.
Of dat permanent zo zal blijven? Kans is reëel eigenlijk dat dit zo nog wel even zal blijven. Veel klanten die vroeger niet moesten weten van remote aanvaarden het nu meer & meer. Dus niet meer over & weer naar BXL/A'pen voor een meeting van 2u.
Bij ons op kantoor bv. geen laadpalen (& 'k zie dat niet direct gebeuren ook).
Geen idee hoe het de laatste 3j geëvolueerd is bij ons klanten, maar ik zag er toch weinig met laadinfra toen. Nuja, kan veel veranderen in 3j, maar gezien we er niet veel meer komen ... jah.
Idem in m'n privé. Kom momenteel nooit echt ergens waar ik lang sta & toch ook kan laden.
Op de markt van Lokeren bv. sta ik regelmatig al eens, maar ondanks dat het daar praktisch altijd vol staat als je plaats zoekt ... staan er tot op heden toch geen palen bv.
Op de parking v/d Colruyt (waar ik ook snel 1u/w door breng) ... toch nog niet opgevallen dat er daar staan.
Etc.
Anyway ... ik versta wel waar je naartoe wil ... negatieve houding t.o.v. de praktische kant v/d EV & toch geen extreme kms/week meer.
Dus wss zal ik toe komen met 1 a 2 keer in de week aftoppen aan de snellader.