De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Met wat rij je nu rond?
Superb, dus zeker geen probleem momenteel.

Maar contract is al eens verlengd naar 61m en loopt af half juni 23. Het zal er wat vanaf hangen hoe streng ze zijn op de 180k km cap, want momenteel zit ik op 153k dus veel verder dan eind van de zomer ga ik dan wrs niet geraken. :unsure:

Iemand ervaring met de volvo S60 polestar edition plugin hybride? Wil deze gaan bekijken als eventuele nieuwe wagen. Enige wat me tegensteekt is die glazen poke in het midden. Het is dat of een BMW X3.

Moet eigenlijk voor juni een nieuwe auto bestellen voor het belastingvoordeel, dus de auto mag ook wat lever vertraging hebben aangezien mijn huidige nog geen 2 jaar oud is.

Laatst bewerkt:

Maar contract is al eens verlengd naar 61m en loopt af half juni 23. Het zal er wat vanaf hangen hoe streng ze zijn op de 180k km cap, want momenteel zit ik op 153k dus veel verder dan eind van de zomer ga ik dan wrs niet geraken. :unsure:

We hebben een 160k cap, collega heeft auto op 250k ingeleverd. Er is weinig alternatief vandaag de dag…

Wij hebben een 190k cap. Ik zit er al serieus over. Ik verwacht dat de leasing binnenkort eens lastig gaat beginnen doen (momenteel 240k).

Net telefoon gekregen dat mijn Toyota geleverd is bij de garage. Nu nog alle papierwerk bij leaseplan enzo en binnen een week of 2 kan ik die afhalen 🥳🥳

Hoe zit dat tegenwoordig met die fake hybrides?
Kan je die inschrijven in je bedrijf als gewone personenwagen, zonder extra aftrekbaarheid die een 'echte' PHEV heeft?
Want dan heb je wel nog steeds het voordeel van de heel lage co2.

Hier nog steeds braaf aan het wachten op mijn Enyaq. Levertermijn april-mei werd vorig jaar gezegd (14-15 maand).
Deze week gevraagd of er al een update was maar er stond nog zelfs geen productiedatum op de planning :headshake:

Ze hebben trouwens wel na wat over-en-weer gemail mijn categorie upgrade prijs laten vallen. Enyaq stond toen ik hem bestelde een categorie hoger en dan een paar maanden later plots in mijn eigen categorie. Spaart me toch 2400 euro uit.

Hier was de laatste update voor nieuwjaar voor mijn Q4 e-tron dat hij in mei geleverd zou worden, nu willen ze zelfs geen leverdatum meer geven :woohoo: Ben eens benieuwd wanneer hij uiteindelijk er gaat zijn, ze komen wel volgende week al de laadpaal installeren :p

Hier was de laatste update voor nieuwjaar voor mijn Q4 e-tron dat hij in mei geleverd zou worden, nu willen ze zelfs geen leverdatum meer geven :woohoo: Ben eens benieuwd wanneer hij uiteindelijk er gaat zijn, ze komen wel volgende week al de laadpaal installeren :p
Met wat rij je nu?

Ik 2 jaar geleden een kleine A3 gepakt omdat het toch maar voor eventjes was :unsure:

Hoe zit dat tegenwoordig met die fake hybrides?
Kan je die inschrijven in je bedrijf als gewone personenwagen, zonder extra aftrekbaarheid die een 'echte' PHEV heeft?
Want dan heb je wel nog steeds het voordeel van de heel lage co2.
Je hebt nooit het voordeel van de lage co2. Dat is net het punt van de fake hybride. Ze nemen de waarde van het gelijkaardige ice model.

Hier nog steeds braaf aan het wachten op mijn Enyaq. Levertermijn april-mei werd vorig jaar gezegd (14-15 maand).
Deze week gevraagd of er al een update was maar er stond nog zelfs geen productiedatum op de planning :headshake:

Ze hebben trouwens wel na wat over-en-weer gemail mijn categorie upgrade prijs laten vallen. Enyaq stond toen ik hem bestelde een categorie hoger en dan een paar maanden later plots in mijn eigen categorie. Spaart me toch 2400 euro uit.
Straks hebt ge al ergens anders werk gevonden vooraleer ze aan uw auto beginnen. :unsure:

Met wat rij je nu?

Ik 2 jaar geleden een kleine A3 gepakt omdat het toch maar voor eventjes was :unsure:
Ne Superb, mij hoor je niet klagen ze. 't is gewoon ridicuul dat het zolang duurt en dat ik daar met een laadpaal ga staan als decoratief muurelement voor de komende 6 maand :p Soit, ik kijk er wel naar uit, mijn zus heeft ook een Q4 E-tron en 't is wel een fijne wagen.

Al ga ik wel mijn kofferruimte missen denk ik :headshake:

Je hebt nooit het voordeel van de lage co2. Dat is net het punt van de fake hybride. Ze nemen de waarde van het gelijkaardige ice model.
Maar dat gaat op een bepaald moment toch moeten stoppen? Vanaf Q3 2023 veranderen de fiscale voordelen bij hybride.
Dus het concept 'fake hybride' zou dan ook eens mogen verdwijnen? En hopelijk kan je dan wel gewoon de echte CO2 nemen en heb je een pak lagere VAA dan een benzine met 100gr co2 bijvoorbeeld.

Die regel van fiscale gelijkstelling met een ICE wagen eenmaal je boven 50gr co2 uitkomt is echt ronduit debiel.

Terug
Bovenaan