De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ge krijgt het die jonge hengsten niet uitgelegd dat het uiteindelijk niet hun eigen wagen is en dat meer nettoloon nog altijd beter is dan nen dikkere auto. Allé, toch zeker in het begin van de carriere.
Ik kreeg ne Audi A6 toen ik anderhalf jaar aan het werk was. Als junior dus. Ik besefte heel goed dat dat maar voor 4 jaar was, en dat een bedrijf met goedkopere auto’s mij een beter brutoloon kon geven. En dat dat betere brutoloon resulteert in een beter nettoloon, vakantiegeld, pensioen en de hele reutemeteut.

Zelfs nu heb ik er nog geen spijt van. Er zijn namelijk ook mensen die meer nettoloon niet beter vinden dan nen dikkere auto. Ik heb geen goesting om gans mijn leven alles te doen om toch maar een cijfer meer op mijn bankrekening te hebben. Ik heb voldoende geld om zorgeloos te leven, dan zal het wel genoeg zijn zeker?

Begrijp me niet verkeerd, ik apprecieer de adviezen wel om me en anderen te waarschuwen, want er zijn wel degelijk mensen die de gevolgen niet goed beseffen. Ik heb ook niks tegen mensen die het geld kiezen, dat is in veel opzichten de meer verstandige keuze. Ik maak echter gewoon een andere keuze.

Ge krijgt het die jonge hengsten niet uitgelegd dat het uiteindelijk niet hun eigen wagen is en dat meer nettoloon nog altijd beter is dan nen dikkere auto. Allé, toch zeker in het begin van de carriere.
Je moet je dan ook even verplaatsen in de schoenen van die jonge gasten. Die willen gewoon in het weekend bij de vrienden hun dikke kar showen, uitgaan en dan vanvoor op de parking recht tegenover de ingang van de dance keet parkeren. Die gasten wonen meestal nog thuis dus grote kosten hebben die niet echt, hypotheek, pensioen, kids of een dure madam speelt op dat moment allemaal nog niet.

Als ze dan moeten kiezen voor een paar 100 euro extra op de spaarrekening of het plezier van een dikke wagen rijden dan hebben de meeste snel gekozen. Nuja dat was toch zo in de tijd toen die keuze nog bestond :)

Alles is meestal heel goed te verklaren als je alle parameters in rekening brengt.

De luxe wagens kan je terugvinden bij:
  • Zelfstandigen die daar zelf voor kiezen
  • Hoge profielen in de privé (directeurs, C-level management, VP's, soms Sr. managers en enkele Sr. consultants/experten)
  • Sales profielen (kan al vanaf sales unit manager profiel)
  • Taxi chauffeurs
  • Werken bij een dealer (al zie ik die meestal met een 3 serie/C/A4 rondrijden)
  • Top politici
  • ...
Ik ben al bij meerdere bedrijven geweest de afgelopen jaren in ons landje en diegenen met een E, A6 of 5 vielen onder één van bovenstaande bullet points --> uitzonderingen dus.
Altijd al gedacht dat het hier vol taxi chauffeurs zit!!!

Deze week een mailtje naar mijn verantwoordelijke gestuurd of ik de login kon krijgen om mijn wagen te bestellen gezien ik er nu 6 maanden ben (Cronos groep) maar hij zit momenteel met verlof. Hij heeft wel alvast geantwoord dat we misschien kort aan tafel moeten zitten want "het is gene vette" om "iets moois" te bestellen.

Zit zelf in categorie 1 en al die elektrische wagens zijn serieus gedowngrade naar kleinere modellen en niet meer de ID3/4/5's, Q4 etc. Hier ook spreken we waarschijnlijk over Corsa's en 208's. Mja.. Ik kan toch ook niet blijven rijden met een benzine nu? Mijn huidige aanloopwagen is wel een mild hybrid (geen batterij dat dus geladen kan worden) en zit nog op het minimum VAA geloof ik. Maar dat kan toch alleen maar stijgen de komende maanden? Soms denk ik dat het gewoon beter is om een PHEV te bestellen (als die er zijn ofcourse) want met de huidige leveringen..

Ik heb van horen zeggen dat ze hier en daar wel mensen bumpen naar categorie 2 omwille van de "problematiek". Dus misschien kan je wel even onderhandelen...

Das uiteindelijk allemaal strikt persoonlijk. De ene hecht veel belang aan die wagen, de ander totaal niet. Ik heb zelfs nen collega die altijd klaagt dat ze hem 'gedwongen' hebben van nen auto te nemen terwijl hij die auto eigenlijk niet wou.

Ik zou mezelf nooit het label "auto liefhebber" geven maar ik had nu véél liever €100 extra auto budget dan €200 netto puur omdat ik gewoon genen auto kon pakken die mijn goesting was. Dat probleem is nu gelukkig weer voor 5 jaar van de baan maar goed. Veel liever €200/maand minder en nen auto die mijn goesting is dan €200/maand meer (die toch maar weer voor op den hoop is) met dan nen auto voor de deur waar ge een grondige hekel aan hebt.

Ik snap u insteek wel, zeker vroeg in een carriere wanneer u loon wrs nog wat lager is en op een moment dat de meeste nog niet over een eigen woning beschikken, is de logische keuze meer netto. Maar het hart wil wat het hart wil... en geef die jonge gasten eens ongelijk.

Ge krijgt het die jonge hengsten niet uitgelegd dat het uiteindelijk niet hun eigen wagen is en dat meer nettoloon nog altijd beter is dan nen dikkere auto.

Eigen wagen of niet is nooit een valide reden contra bedrijfswagen geweest imo. Rij 20 jaar met een bedrijfswagen vs 20 jaar met een eigen wagen en je weet wie het best af is (tenzij bepaalde randgevallen - mensen die echt niet rijden bvb).

Steeds bekeken tussen of wagen of meer loon.
Hier was 12 jaar geleden of auto of niks extra.
Niet iedereen is iter en kan zomaar zaken 'eisen'

Ik reageerde dus vooral op @anders zijn post.

Heb ook een collega gehad die destijds veel keren opslag had laten schieten om een mooiere wagen te kiezen. Toen kwam heel de huidige regeling en stond hij daar...

Natuurlijk is er niet altijd de keuze en is de keuze tussen wel of niet een no brainer.
Maar als je jong bent heb je toch alle profijt bij meer loon ipv meer auto. Eerst kiezen voor dikke auto en dan paar jaar later klagen dat huizen te duur zijn en je niet de lening kan krijgen die je wil. Vooral hierbij denk ik dan, told you so.
Eens je al wat verder in uw loopbaan zit en je alles al op rails hebt lopen is nu eenmaal een andere situatie.

Maar de wagen blijft nu eenmaal het statussymbool bij uitstek. Voor de ene belangrijker dan voor de andere.

Ik reageerde dus vooral op @anders zijn post.

Natuurlijk is er niet altijd de keuze en is de keuze tussen wel of niet een no brainer.
Maar als je jong bent heb je toch alle profijt bij meer loon ipv meer auto. Eerst kiezen voor dikke auto en dan paar jaar later klagen dat huizen te duur zijn en je niet de lening kan krijgen die je wil. Vooral hierbij denk ik dan, told you so.
Eens je al wat verder in uw loopbaan zit en je alles al op rails hebt lopen is nu eenmaal een andere situatie.

Maar de wagen blijft nu eenmaal het statussymbool bij uitstek. Voor de ene belangrijker dan voor de andere.
Goh, ik ken er ook genoeg die eerst een huis gekocht hebben en dan een paar jaar later gaan klagen dat ze geen deftige bedrijfswagen meer binnen budget krijgen (zie: dit topic :p)

Goh, ik ken er ook genoeg die eerst een huis gekocht hebben en dan een paar jaar later gaan klagen dat ze geen deftige bedrijfswagen meer binnen budget krijgen (zie: dit topic :p)
Allé het is dus nooit goed 😝
Maar voor mij : huis boven wagen, dus als ik dan alsnog een wagen krijg met tankkaart zou ik zeker tevreden zijn.
Er zijn natuurlijk ook die klagen omdat ze “maar” een skoda break krijgen ipv nen bmw of audi. Wat een straf natuurlijk😂
Maar nogmaals, ieder zen ding.

Ik heb een miniem beetje loon ingeleverd om een behoorlijk exclusieve wagen te pakken quasi fully loaded. Mijn loon blijft toch sowieso stijgen en als ik nog eens overstap kan ik zeggen "Ik wil wel niet downgraden op vlak van wagen hééééé!"

Eigen wagen of niet is nooit een valide reden contra bedrijfswagen geweest imo. Rij 20 jaar met een bedrijfswagen vs 20 jaar met een eigen wagen en je weet wie het best af is (tenzij bepaalde randgevallen - mensen die echt niet rijden bvb).
Mijn pa krijg kilometervergoeding, die won met verve en kon nemen wat hem wou :p

Hier wordt het een Volkswagen Passat hybride. Bestelling zou er toch zijn doorgegaan. Voor de hybride keuze die ik had heb ik gewoon voor de ruimste keuze gegaan. Andere modellen waren de Q3 of XC40. Aangezien ik 2 hele jonge kinderen heb ( 1 en 4) is de grootste kofferruimte ideaal. Vandaar de keuze op de Passat, naar uitrusting was deze ook al vrij compleet. All seasons en automatische Trekhaak krijgen we van de firma cadeau en ik had nog 2000 euro optie budget om zelf dingen te nemen. Dit steekt dan in massagezetel, digitale cockpit, sportstuur verwarmd en dergelijke. Dus nu wel een vrij complete wagen. Als familiemens ben ik content met deze keuze. Mijn wagen momenteel is een superb , dus wou zo weinig mogelijk ruimte kwijt spelen. Met die kinderen heb je wel wat nodig

Laatst bewerkt:
Ik heb een miniem beetje loon ingeleverd om een behoorlijk exclusieve wagen te pakken quasi fully loaded. Mijn loon blijft toch sowieso stijgen en als ik nog eens overstap kan ik zeggen "Ik wil wel niet downgraden op vlak van wagen hééééé!"
Ik lees nie alles hier, maar welke is uw exclusieve wagen? 😊

Mijn vriendin is zo een randgeval. Dure auto aan VAA of goedkope 2dehands en VAA en loon in zakken steken. We hebben 1 redelijk deftige leasewagen en dat volstaat.

Gisteren bericht gehad van garage dat de bestelling van mijnen X1 definitief door is.

Toen ik vorige week in de garage polste naar levertermijn was het "reken op een jaar".
Verwachte leverdatum volgens fleet agent: 28 juni 2024. 18maand dus :help:

Terug
Bovenaan