Op mijn werk hebben ze een benchmark gemaakt van onze functie en geconstateerd dat hier eigenlijk ook een bedrijfswagen zou moeten inzitten. We hebben ook de keuze voor een hoger brutoloon (+/- 500€ bruto extra).
Enkele jaren geleden zou een bedrijfswagen een no-brainer geweest zijn, maar nu twijfel ik in mijn keuze vanwege de fiscaliteit die fel gaat veranderen.
Mijn huidige wagen is een Octavia break benzine van bijna 11 jaar oud (met 'slechts' 100k km), ik ga meestal 2 à 3 dagen per week met de fiets naar het werk.
Keuze van auto is nog niet 100% zeker, maar zal een hybrid worden; hoogstwaarschijnlijk een Astra Berline (geen break

) zijn, Ford Kuga, ...
Ik weet ook nog niet concreet hoeveel ik netto zal moeten bijdragen aan de VAA van een eventuele bedrijfswagen.
Keuze bedrijfswagen: huidige wagen kan in de verkoop, geen taks/verzekering/onderhoud betalen, tankkaart + laadkaart
Keuze loon: auto zelf bekostigen en zolang mogelijk mee blijven rijden, geen VAA betalen, woon-werkvergoeding en/of fietsvergoeding loopt gewoon verder, hoger nettoloon, meer vakantiegeld/eindejaarspremie en hogere KPI-bonus (berekening op basis van brutoloon)
Mijn vriendin heeft een bedrijfswagen via een cafetariaplan, benzine moet ze zelf bekostigen; al de rest niet.
Daar begint onze (r)overheid ook al moeilijk te doen, dus we weten niet wat dit in de toekomst gaat geven.
Moest dit nu niet via een cafetariaplan geweest zijn dan had ik eerder geneigd naar extra loon.
Op dit moment weet ik het eerlijk gezegd niet. Misschien bekijk ik het wat te somber in qua VAA?