Ik weet niet of er een appart topic voor is, maar ik ben van plan om een leasefiets te kopen via het cafetariaplan van het werk. Met korting en een paar kleine extratjes kost de fiets op offerte een 3700€. De leasing gaat via KBC waar je dan verplicht een onderhouspakket moet bijnemen. Ook zit er een diefstalverzekering bij. Ik kies voor de basic onderhoudsbeurt (1x per jaar). De totale kostprijs komt dan op 5580€. Dat is maar effe een meerprijs van 1880 euro voor 3 jaar verzekering en basis onderhoud. Das toch van de pot gerukt of niet ?
Bij Cyclis kon je 2 jaar geleden allessinds een onderhoudsbedrag van 300 euro reserveren dacht ik, voor de volledige 3 jaar.
600 euro onderhoud en verzekering per jaar voor een fiets is inderdaad wel wat van de pot gerukt, ik zou meteen stoppen met fietsen denk ik...
Vraag gewoon om een break-up van de kosten zodat je weet wat waar naar toe gaat. Bij ons kan (of kon) je overschot van onderhoudsbudget overdragen naar de 16% die je einde lease nog moet om de fiets over te nemen. Mss zit dat bij jou er al in?