Voor 103k kan je een X5 45e bestellen ook. Hier aan 106k geconfigureerd, is dan wel geen full option, maar is zeker degelijk uitgerust. Kristallen pook en dergelijken hoeft er dan ook echt niet op te zitten voor mij. Met inlevering van 14 jaar oude 318d gestrand op dik 91k.
Wordt 1 van de weken verwacht.
Sinds deze in bestelling is valt het mij idd nog harder op hoeveel er rond rijden. Ik denk wel dat het percentage van de eigenaars die zelfstandigen zijn ergens vanachter in de 90% ligt.
@Musk had getypt 'zelfde trim', dus uiteraard kan je die goedkoper krijgen ook.
Ik heb een 418d gehad met 136pk. Een inhaal manoeuvre op de autostrade gaat toch niet zo heel vlot vind ik.
Ik heb zelf 5j rond gebold met een 318 met die PK's & nooit een probleem mee gehad. Ook nooit als 'sloom' ervaren.
OK, soit ... da's geen race machien e. Maar die is zeker vlotter dan vele andere courante wagens die aangeboden worden.
Als je gaat kijken naar een Passat of zoiets is het zeker niet beter. En de Fransen doen met hetzelfde aantal PK's meestal veel slechter. Ze zijn dan ook wel goedkoper natuurlijk.
Uiteraard is het leuker met meer PK's, maar ik heb nog maar zeldzaam 330i/d de revue zien passeren als bedrijfswagen.
In die zin zitten we in een veel leukere positie met die PHEV's (of althans, zaten). Die hadden altijd net dat tikkeltje meer PK's.
De 330e heeft er zo ineens altijd 252PK gehad & nu is het 292PK.
Op zich is lenen voor een auto ook niet verkeerd natuurlijk, zeker niet met interest% van rond de 0% kan je beter je geld laten renderen.
Maar je moet het maandelijks wel kunnen betalen dan zonder jezelf pijn te doen.
Helaas zijn er veel van die mensen die zich zo'n ballonlening laten aansmeren, dan zit je na 4-5 (of bij nieuwe auto's kan je nog langer nemen zeker ?) nog steeds met 10 of 15k die ze op tafel moeten leggen en dat ook niet kunnen.
Helaas zijn dat dan ook de mensen die met een voor hun rekening te dure auto rijden en dan geen omnium meer kunnen betalen en met wat pech hem in de prak rijden.
Ik ben opgevoed met 'het is OK om te lenen voor 2 dingen, een woning & een wagen ... de rest zorgt ge dat ge gewoon kunt betalen voor je het koopt'.
OK ja, ben ondertussen wel wat ouder & weet ook wel dat lenen voor een wagen eigenlijk ook niet zo 'slim' is voor uw financiën. Je betaald nl. een lening af, waar je interest op betaald, om een product te betalen dat daalt in waarde (corona & de huidige zotte 2e hands prijzen even buiten beschouwing gelaten).
Zeker als blijkt dat je uzelf te diep in de schulden steekt & dus eigenlijk gewoon een te dure wagen koopt en het een beetje 'weg moffelt' door te lenen.
Spijtig genoeg is dat laatste iets dat constant gebeurd. Niet enkel hier trouwens, hier valt het nog mee. Als je naar 't buitenland kijkt is de 'schulden economie' nog veel erger. Als je zo van die artikels leest van mensen die met (10) duizenden aan 'kredietkaart schulden' zitten, bovenop een studentenschuld & nog eens 2 wagens op afbetaling, daar mss nog eens een hypotheek bij, ...
Dat zie ik dus toch minder in ons klein Belgen landje. Of althans, 't is minder zichtbaar.
[EDITje] Uiteraard weet ik nu wel dat ik ondertussen een beetje in een luxe positie zit. Ik moet niet lenen & heb toch een mooie wagen want 't is een onderdeel van m'n loon.