Ik ben van mening dat de opties minder belangrijk zijn t.o.v. het type wagen waar je mee wil rijden. Een klassiek voorbeeld: ga je voor de BMW 3 met veel opties of een 'kale' 5 => als je graag met een 5 wil rijden, ga je gewoon daarvoor. Als je bijvoorbeeld kijkt naar een hybride 5 touring met enkel het obligatoire business pack, dan is die wat mij betreft best goed uitgerust; sowieso komt die al standaard met 18 inch velgen.
Da's nu toch ook niet waar. Dat je enkele zaken kan laten vallen, uiteraard.
Die 20" velgen zijn geen dealbreaker, maar als je echt kaal moet gaan om een model hoger te gaan ... hmmmm ... dan denk ik dat dit op termijn wat zal tegen steken. Zeker als dit dingen zijn die je gewoon bent.
Ik zou bv. moeite hebben met het droppen van m'n sound system & te moeten terug vallen op een of ander 'crappy default' speaker setje.
Maar er zullen zeker zaken zijn die voor veel mensen zullen opvallen eh ... elektrische zetels als je met meerdere bestuurders zit, lederen zetels als je die graag hebt, parkeersensoren als je die jaar & dag gewoon bent geweest, verwarmde zetels in Alaska

, ...
Bij de 'alles is optie' Duitsers is daar niets standaard van eh.
Nu ... looks tellen ook wel, maar 't zijn de dingen waar je telkens je in de wagen stapt mee in contact komt die zullen door wegen.
Niet iedereen deelt diezelfde interesse. Dat is echt niet altijd om een voorbeeld te stellen.
Ik wil zoek bvb zelf ook echt niet de limiet van mijn budget op.
Goh ... 'k denk dat vrijwel iedereen de limieten van z'n budget op zoekt.
Ik ken geen enkele collega die dat niet doet, want de meesten leggen zelfs nog wat bij. Laat staan dat er zijn die het niet opgebruiken.
Ikzelf ben uiteraard niet anders, ik heb nog niet anders gedaan dan de limieten opzoeken met m'n budget.
Natuurlijk ... da's ook te zien met wat je werkt natuurlijk. Als je een budget hebt voor een Bentley & je koopt een A7, dan zit je niet a la limite & lig je er ook niet per sé wakker van dat dit zou moeten.
Maar als je moet shoppen in 'the usual ranges', dan jah ...