Wel, vanaf 2030 zal het echt voelbaar worden eh. Dan zullen zelfs de EV's niet meer 100% aftrekbaar zijn.
Tegen dan zal je ook nog minder kunnen krijgen in je budget omdat je maar ongeveer 67% zult kunnen aftrekken ipv 100%.
EV's zijn al duur van zichzelf (& wie weet of tegen dan al voldoende 'economies of scale' zullen gegroeid zijn om die prijzen te doen zakken), dus dat in combinatie met de fiscaliteit ... 't zal gevoeld worden hoor. Zelfs voor de non-i4 50M's v/d wereld.
Ik hou daar in elk geval rekening mee dat het in de toekomst een pak minder zal zijn. Maar dat deert mij niet. 80% van die snufjes gebruik ik nu al niet.
In tussentijd haal ik gewoon het maximum uit mijn capaciteiten en daar hoort zoveel mogelijk loon + een zo duur/goed mogelijke auto gewoon bij. Zolang ik meer en voldoende opbreng voor mijn werkgever dan ik kost is dat ook geen probleem.
Wil de overheid de auto afschaffen in ruil voor het leasebudget + minder bedrijfsvoorheffing zal ik evengoed blij zijn. Koop ik zelf wel iets.
Als ik tegen 2030 de laatste leasewagen bestel en oprij heb ik een 30 jaar in goedkope leaseauto's gereden. Het kan er wel af denk ik.