De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik zat met de impulsieve gedachte om een 2e hands X3 m40i te kopen als de car list echt tegenvalt maar dan kom je niet ver met 800 EUR aan brandstof :unsure:

Ik zat met de impulsieve gedachte om een 2e hands X3 m40i te kopen als de car list echt tegenvalt maar dan kom je niet ver met 800 EUR aan brandstof :unsure:
Ik speel momenteel (een beetje) met het idee om m'n volgende wagen (m'n huidige vervalt eh, in februari) eventueel over te kopen na de lease periode om is.
Maar 't is eigenlijk nog te vroeg om te weten wat het klimaat dan zal zijn rondom wagens.

Zoals ik eerder al aan haalde, de lagere aftrekbaarheid zal sowieso gevoeld worden dus ik zal wss niet het zelfde niveau meer kunnen halen.
Maar de issues rondom het 'kunnen leven' met een EV zullen binnen 6j wss ook wel al veranderd zijn, so who knows.

Nuja, eerst die volgende nog geregeld krijgen dus eh. :sneaky:

Ik speel momenteel (een beetje) met het idee om m'n volgende wagen (m'n huidige vervalt eh, in februari) eventueel over te kopen na de lease periode om is.
Maar 't is eigenlijk nog te vroeg om te weten wat het klimaat dan zal zijn rondom wagens.

Zoals ik eerder al aan haalde, de lagere aftrekbaarheid zal sowieso gevoeld worden dus ik zal wss niet het zelfde niveau meer kunnen halen.
Maar de issues rondom het 'kunnen leven' met een EV zullen binnen 6j wss ook wel al veranderd zijn, so who knows.

Nuja, eerst die volgende nog geregeld krijgen dus eh. :sneaky:

Mss ben je tegen dan verhuisd naar een huis met een mogelijkheid om een paal te installeren eh. Dat lijkt me op dit moment het enige moeilijke.
Altijd ergens in de buurt gaan laden, uw auto gaan verzetten als die vol is of gaan snelladen is idd zeer lastig.

Voor al de rest moet het wel uitkunnen, de veel rijders daargelaten. Ben benieuwd of we bewust meer de andere leaseauto (benzine) gaan nemen dan de EV. Nu doen we bewust het omgekeerde en nemen we altijd mijn wagen omdat die meer ruimte biedt, een automaat is en de range ook gewoon x2 is (650 vs 1300km), al speelt dat minder. Mijn vriendin legt in mijn bedrijfswagen meer kilometers af dan in haar eigen bedrijfswagen bvb...

Mss ben je tegen dan verhuisd naar een huis met een mogelijkheid om een paal te installeren eh. Dat lijkt me op dit moment het enige moeilijke.
Altijd ergens in de buurt gaan laden, uw auto gaan verzetten als die vol is of gaan snelladen is idd zeer lastig.

Voor al de rest moet het wel uitkunnen, de veel rijders daargelaten. Ben benieuwd of we bewust meer de andere leaseauto (benzine) gaan nemen dan de EV. Nu doen we bewust het omgekeerde en nemen we altijd mijn wagen omdat die meer ruimte biedt, een automaat is en de range ook gewoon x2 is (650 vs 1300km), al speelt dat minder. Mijn vriendin legt in mijn bedrijfswagen meer kilometers af dan in haar eigen bedrijfswagen bvb...
Goh ... de range heb ik zelf nooit van wakker gelegen. Privé doe ik op zich niet veel km & de prof km zouden door pakweg een i4 of iets dergelijks in die categorie wel gedragen kunnen worden. Ale soit ... zolang je dagelijks thuis kan laden toch.

Nu ... momenteel ziet het er bv. ook naar uit dat ik nog wel iets gelijkaardig te pakken zal krijgen (PHEV, liefst terug een 530e), maar dat men wegens toch gewijzigde wetgeving & kost (& de restwaarde van een nieuwe PHEV zal ook wel mee spelen) merkt dat het moeilijker wordt dan 3,5j geleden.

Dus blijkbaar kijkt men nu, ook aangezien ik de laatste 2,5 jaar in feite maar een goei 4-5000 km zal gedaan hebben, om ook de lease op lagere afstand te pakken. Momenteel was mijne wagen op 30 of 35K geloof ik & men zou kijken om daar 10/15K van te maken. Maar dan op langere termijn dan 'slechts' 4j.
Want, gezien de kost v/d wagen, zal het toch een operationele moeten zijn (itt mijn 3-reeks zo vele jaren geleden). Men doet nog aankoop bij ons, maar enkel voor de instapwagens (e.g. ergens <30K).

Dat 4d/w thuiswerk is ondertussen permanent doorgevoerd op 't bedrijf dus die 40K die ik pre-corona regelmatig deed is ondertussen iets dat niet direct meer terug keert. Al zeker niet in de nabije toekomst.
NOTE: Ik ben er alleszins niet kwaad over dat ik wss niet direct terug 4/5d per week terug naar BXL/A'pen/... moet.

Althans, da's de huidige feedback die ik al ontvangen heb. Er is nog niets officieel.
Maar als het er door komt & 't blijkt dat ik aan 't huidig elan binnen 6j maar een 50K km heb gedaan (of nog véél minder), dan is dat een prima wagen om gewoon over te kopen, want da's 2 keer niets eh.
Zeker als blijkt dat ik een 530e zou moeten inwisselen voor, I dunno, een Polo EV of whatever binnen 6j op de markt is (wat extreem, but you know what I mean).

'k Wil maar zeggen dat het 'de volgende moet EV zijn' niet het enige zijn dat zal spelen.

Zopas de 320e LCI kunnen bestellen. Leverdatum is nog niet meteen bekend aangezien hij nog in productie moet gaan.
Aangezien het bij mij voor opties zelf bijleggen is, zal het buiten het business pack enkel bij de parking assistant blijven (achteruitrijcamera).
Niet dat ik nog echt zo veel mis. ACC, comfort access, verwarmd stuur en zetels hadden nog wel leuk geweest, maar hoe vaak gebruik je dat met een wagen die bijna constant binnen staat geparkeerd...

Zopas de 320e LCI kunnen bestellen. Leverdatum is nog niet meteen bekend aangezien hij nog in productie moet gaan.
Aangezien het bij mij voor opties zelf bijleggen is, zal het buiten het business pack enkel bij de parking assistant blijven (achteruitrijcamera).
Niet dat ik nog echt zo veel mis. ACC, comfort access, verwarmd stuur en zetels hadden nog wel leuk geweest, maar hoe vaak gebruik je dat met een wagen die bijna constant binnen staat geparkeerd...
Bij offerte voor 530e sprak men bij mij over eind dit jaar (productie datum week 47-51), dus levering januari.

Komend weekend ga ik een kia ev6 bestellen.
Ik raak alleen niet uit over de kleur :p

Om een of andere vage reden is de gt-line in België enkel mogelijk in moonscape, blauw, rood, wit en zwart...
Moonscape vind ik heerlijk, alleen niet te onderhouden.
Zwart wil ik nooit nog van mijn leven want dat is constant vuil.
De rode vind ik niet zo mooi (persoonlijk).
De blauwe ben ik niet zeker van.
En wit is zo wit...

Dus ik vermoed wit te nemen, of toch misschien nog blauw?
Iemand tips om me te overtuigen

bijkomende vraag: klopt het dat je als je boven budget gaat door enkele opties, je dit deels kan terugtrekken van je belastingsbrief?

Weet iemand of de touchpad op de iDrive bedieningsknop bij BMW standaard is op een 3 reeks met Live Cockpit Navigation Professional? Of is dit de derde optie die "verdoken" niet aanwezig is op mijn nieuwe wagen? (Na Apple CarPlay en voice command, wat er wel zou komen na een software update)

Weet iemand of de touchpad op de iDrive bedieningsknop bij BMW standaard is op een 3 reeks met Live Cockpit Navigation Professional? Of is dit de derde optie die "verdoken" niet aanwezig is op mijn nieuwe wagen? (Na Apple CarPlay en voice command, wat er wel zou komen na een software update)
die touchpad moet je daar normaal op hebben, ja!

Komend weekend ga ik een kia ev6 bestellen.
Ik raak alleen niet uit over de kleur :p

Om een of andere vage reden is de gt-line in België enkel mogelijk in moonscape, blauw, rood, wit en zwart...
Moonscape vind ik heerlijk, alleen niet te onderhouden.
Zwart wil ik nooit nog van mijn leven want dat is constant vuil.
De rode vind ik niet zo mooi (persoonlijk).
De blauwe ben ik niet zeker van.
En wit is zo wit...

Dus ik vermoed wit te nemen, of toch misschien nog blauw?
Iemand tips om me te overtuigen

bijkomende vraag: klopt het dat je als je boven budget gaat door enkele opties, je dit deels kan terugtrekken van je belastingsbrief?
Het is wel een atypisch design. Normaal gezien ben ik fan van een beetje kleur.
Hier past het rood en blauw echter niet op die wagen.

Moonscape, wit en zwart passen enigszins wel, ik zou 1 van deze 3 kleuren kiezen.

De touchpad van de iDrive controller is inderdaad niet op voorraad tegenwoordig, dus plaatsen ze maar een non-touch versie. Is ondertussen zo bij alle modellen.
Zie ook https://g80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?p=28552912
Vorig jaar lieten ze zelfs de touchscreen optie vallen, en kon je een non-touch scherm krijgen. :eek:

Ik bol al >8j rond met BMW's & heb dat 'touch' feature'ke op die knop nog nooit gebezigd (buiten dag 1 het eens proberen).
Dat kan, maar is eigenlijk niet relevant in deze discussie. In theorie heb je daar wel voor betaald, net zoals voor die voice command en carplay. Iedereen lijkt dat precies maar normaal te vinden dat er zaken ontbreken, en dat de constructeur dat op de koop toe niet eens meldt aan de koper.

Wat zou je zeggen op restaurant als je een steak champignon bestelt, maar de champignons zijn er niet bij omdat de kok er geen gekocht heeft? En als ze met de rekening komen, rekenen ze toch de volle pot. Dat zou toch ook niemand accepteren?

An sich kan ik het wel ergens begrijpen ... MAAR MELDT DIT DAN TOCH AAN DE KOPER?!

Als je het besteld hebt kan het wel. Tegenwoordig staat het wel op de configurator.
In December was het wel beschikbaarbij bestelling, in maart niet en nu weer wel.

Dus zal je moeten navragen wss.

Dat kan, maar is eigenlijk niet relevant in deze discussie. In theorie heb je daar wel voor betaald, net zoals voor die voice command en carplay. Iedereen lijkt dat precies maar normaal te vinden dat er zaken ontbreken, en dat de constructeur dat op de koop toe niet eens meldt aan de koper.

Wat zou je zeggen op restaurant als je een steak champignon bestelt, maar de champignons zijn er niet bij omdat de kok er geen gekocht heeft? En als ze met de rekening komen, rekenen ze toch de volle pot. Dat zou toch ook niemand accepteren?
De lumbar support op ed passagiesstoel is niet leverbaar op de iX3 en ze hebben daar wel een (marginaal klein) bedrag voor afgetrokken.

Terug
Bovenaan