De 30i is een 2l motorOk, my bad, toch iets meer verschil qua vermogen dan ik dacht.
De gewone particulier echter zal de vergelijking maken tussen een goede basisdiesel of - benzine en de PHEV-versie. Hij stelt dan die meerprijs vast en zal concluderen dat hij nooit dat bedrag zal kunnen terugverdienen. Dat is het punt dat ik wilde maken.
Diezelfde particulier zal inderdaad echt niet gaan vergelijken met een 3liter diesel of benzine omdat hij dat als overkill beschouwt voor ons belgenlandje, dat is de realiteit.
De overheid echter subsidieert deze onzin van PHEV-wagens. Ik zie hierboven dat sommigen grotendeels elektrisch rijden. Dat komt dan wel eerder doordat de woonwerkafstand maar 10 km is wat laat ons eerlijk zijn eerder uitzondering dan regel is. Of de overheid hiervoor een wagen van 75K moet gaan subsidiëren is dan weer een andere vraag.
.De overheid subsidieert geen wagens (nuja buiten ev's voor particulieren denk ik). En de gemiddelde woon-werk afstand is 26km en dus perfect elektrisch te doen.