gumball4000
Well-known member
Mooi! Welkom in de +200k km-club haha.Ik zit over de kaap van de 200k km met mijn 116d na 4j en enkele maanden. Niet zo lang geleden nog eens op onderhoud geweest en weer complimenten gekregen over de staat van de wagen. Er is wel voor het eerst een opmerking gekomen dat ze hebben moeten oplossen: flexibel uitlaat die loszat op de bodemplaat. Voor de rest is er op wat olie verversingen en filters/ruitenwissers/banden vervangen na nog niets aan deze wagen uitgevoerd.
De wagen rijdt super soepel, maar ik doe dan ook >90% snelweg en geregeld (zeer) lange afstanden waardoor de wagen quasi niet afziet. Volgens de boord computer moeten de remblokjes binnen 35 à 40k km vervangen worden.
@gumball4000 Aan hoeveel km zit jij nu?
De flexibele uitlaat werd rond 220k vervangen. Op een gegeven moment regenereerde mn uitlaat op de snelweg veel meer dan zou moeten (ik kreeg ineens een powerboost terwijl ik een constante snelheid had) en er was belachelijk veel rook (kon de achterligger niet meer zien). Ging 2-3sec erna ook terug naar normaal. Toen even gemeld en hebben ze ontdekt dat de flexibele uitlaat gescheurd was.
Zelf zit ik nu op bijna 270.000km and still going strong! Op 250.000km werd de scheurende riem en poelies/spanners vervangen. Werd gekenmerkt door een getsjirp bij het starten en lage toeren bij warm weer.
Vandaag heeft mijn rechter dimlicht het begeven (gebeurt jaarlijks xD)..
Echt nog wel tevreden over de wagen! Heb zelfs op het werk gemeld dat ik misschien toch graag dezelfde wil (desnoods in 118 of 120d)..maarja, die worden nu al 2 jaar niet meer gemaakt in het "oude" model?
Ohja! Vorige week voor de eerste keer olie moeten bijvullen en de batterij van mijn sleutel vervangen. Ging ik even bij BMW langs..die kennen mij daar als "de 1-reeks bestuurder met de hoge km-stand"
.Die baliemedewerker direct "seg, uw riem heeft het langer volgehouden dan de mijn eh..hij is op 60k km geknapt.."
Tussen 200-230k km is de turbodruksensor ook vervangen geweest en de gloeibougies 200km later (duurde +20sec om te starten in de winter).
Maar voor de rest 0,00 zorgen. Ik doe nog steeds 120-130k km met een setje remblokken. En het zijn nog de originele remschijven. Zelfs de koppeling is origineel. Die zelfs op het laatste onderhoud (250k km) laten nakijken en ze zeiden "die is nog volledig perfect".
Ze stonden er bij BMW zelf van versteld dat ze zo'n goei materiaal maakten
.Op het werk zijn ze nu een samenwerking aangegaan met Toyota en Peugeot. Voorheen was het Volkswagen en kreeg ik als uitzondering een 1-reeks.
Ben benieuwd wat de volgende zal worden. De nieuwe 1 is qua uiterlijk niet zo mijn ding. De 3-reeks dan weer wel helemaal...maar die zal ik niet krijgen (onze CEO rijdt met een c-klasse..om maar even mee te geven hoe ze denken over bedrijfswagens bij ons
).De nieuwe 308 vind ik ferm..maarja Peugeot..
De 508 kan ik ook pruimen..enja de nieuwe DS4...of de V60. Nuja, gaan doe Peugeots/DS het ook zo goed doen na zoveel kilometer?...ben benieuwd.. ook 90% kans dat het nog steeds een diesel wordt trouwens. Plug-in willen ze niet...en elektrisch..forget it. Niet eens laadapalen op het werk en ik woon voorlopig op appartement.
Voor de rest heb ik geen andere modellen rond mijn categorie waarbij ik denk "wauw die wil ik echt hebben".
Toyota ga ik ook niet krijgen. Ik pas fysiek niet in de Corolla...en SUV's zijn uitgesloten op het werk

De vraag die in mij opkomt is "kunnen ze mij van een 1-reeks naar een 308 laten gaan? Of is het een downgrade? En wat als die 308 full-option is?" (De 116d heeft maar zetelverwarming, gps en sensoren. Voor de rest basic)
Het ding is ook dat ik op het werk al 5 jaar achter mekaar goeie resultaten haal. Mijn manager zegt elk jaar letterlijk "ik moet u van hogerop een verbeterpunt geven...maar eigenlijk is er helemaal niks"..
Nuja, wie weet wordt het de 308 + opslag ter compensatie. Hoe dan ook zal ik wss de 300k of meer halen. Op het werk heeft er iemand al 335k gehaald met zijn bedrijfswagen lol..en zelfs hij heeft geen vooruitzicht op een nieuwe. Nu inderdaad, snelweg kilometers zijn duidelijk beter
. Hoewel..ik rijd al bijna heel de tijd aan 150-160kmh op de snelweg. Dus hij gaat ook hoger in toeren dan hij zou moeten. Maar mijn woon-werk ritten zijn ideaal.. 3-4km op de gewone banen laten warmlopen, 85km snelweg (per rit) en dan terug 3-4km gewone baantjes.