Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Krijg je bij ons een poolwagen of een shortlease. Als dat niet kan, blijf je wss gewoon rijden eh.Bij ons laten ze het contract van 4j nog doorlopen tot 5j. Maar ik weet niet wat er gebeurt als het de 5j zou overschrijden.
Puur los uit de pols denk ik dat gij gelijk hebt: alles wat voor 2023 is ingeschreven valt nog voor de volledige looptijd onder de dan geldende regels. Ik ben er niet zeker van gezien ik dat niet meer zo hard volg: ik rijd toch al even met een EV, en ga niet meer terug.Gisteren discussieke gehad met mede consultant...
hij beweert dat de afschrijving van dino-sap auto's (dus alles behalve BEV) per jaar gaat verminderen vanaf 2023 (wat ook zo is) maar dat je percentage boekjaar na boekjaar gaat dalen.
dus 2023 zou hij 1/4de van zijn PHEV inbrengen aan 100%, 2024 zou dat 1/4de maar aan 75% mogen, 2025 aan 50% en 2026 aan 25%.
Een gemiddelde afschrijving over de ganse looptijd dus van 62,5% op de boekwaarde.
Ik denk dat als je in 2023 afschrijft voor 4 jaar, dat je 4 jaar aan 100% mag afschrijven. Als je pas in 2024 inboekt, dan is het 4 jaar aan 75%
who is right?
![]()
Volgens mij is dat nog niet definitief beslist. Ergens is wel aangegeven dat er niet aan lopende contracten geraakt wordt (dus heb jij gelijk), maar is volgens mij nog niet officieel in een besluit gegoten?Gisteren discussieke gehad met mede consultant...
hij beweert dat de afschrijving van dino-sap auto's (dus alles behalve BEV) per jaar gaat verminderen vanaf 2023 (wat ook zo is) maar dat je percentage boekjaar na boekjaar gaat dalen.
dus 2023 zou hij 1/4de van zijn PHEV inbrengen aan 100%, 2024 zou dat 1/4de maar aan 75% mogen, 2025 aan 50% en 2026 aan 25%.
Een gemiddelde afschrijving over de ganse looptijd dus van 62,5% op de boekwaarde.
Ik denk dat als je in 2023 afschrijft voor 4 jaar, dat je 4 jaar aan 100% mag afschrijven. Als je pas in 2024 inboekt, dan is het 4 jaar aan 75%
who is right?
![]()
Ja OK, 't zal nog niet in 't staatsblad verschenen zijn, maar ik heb even geleden zien passeren dat het goedgekeurd is door ons femeuze regering, dus verwacht u aan niet te veel changes ni meer. Al zeker niet in ons voordeel.Volgens mij is dat nog niet definitief beslist. Ergens is wel aangegeven dat er niet aan lopende contracten geraakt wordt (dus heb jij gelijk), maar is volgens mij nog niet officieel in een besluit gegoten?
Ik had dat destijds ook voor bij uw werkgever, lease wordt dan normaal verlengd, maar als je zeker wil zijn best een mailtje naar fleet sturen.Kan je eigenlijk met je auto blijven rijden nadat de leasetermijn overschreden is?
Vandaag mijn nieuwe auto moeten kiezen en mijn huidige zijn lease loopt af in maart en de kans is klein dat ik tegen dan die nieuwe heb![]()
DangIk had dat destijds ook voor bij uw werkgever, lease wordt dan normaal verlengd, maar als je zeker wil zijn best een mailtje naar fleet sturen.
Ben die Audi A3 echt beu 
Kunt ook vragen om de lease te stoppen en iets van de parking te nemen (als er iets staat naar uw goesting). Misschien nog wel een witte Skoda Superb Break die iemand besteld had maar geen dag mee gereden heeftDangBen die Audi A3 echt beu
Thanks!
.Kunt ook vragen om de lease te stoppen en iets van de parking te nemen (als er iets staat naar uw goesting). Misschien nog wel een witte Skoda Superb Break die iemand besteld had maar geen dag mee gereden heeft.

Roken & honden, etc. zouden voor mij persoonlijk toch eerder verboden moeten zijn in een wagen die niet van jezelf is.
Moet mijn huidige nog laten cleanen ergens.
Een jaar met een hond elke dag rond rijden is nu niet ideaal voor een auto.
Honden is relatief he. Als die altijd in een bench in de koffer hebben gezeten ofzo, zie ik geen probleem. En je zegt nu roken en honden omdat dat gevolgen heeft, maar hetzelfde kan gezegd worden van eten, drinken en kinderen heRoken & honden, etc. zouden voor mij persoonlijk toch eerder verboden moeten zijn in een wagen die niet van jezelf is.
Als jij vertrekt zou ik absoluut jouw wagen niet willen over nemen. De gevolgen van 't roken krijg je er vrijwel niet meer uit & in gelijkaardige mate is dat regelmatig 't geval voor de gevolgen van bepaalde huisdieren.

Ik heb onlangs nog mijn vorige wagen ingeleverd waarin de hond werd vervoerd. Als je die deftig kuist is er geen enkel probleem, je krijgt dat perfect proper...Roken & honden, etc. zouden voor mij persoonlijk toch eerder verboden moeten zijn in een wagen die niet van jezelf is.
Als jij vertrekt zou ik absoluut jouw wagen niet willen over nemen. De gevolgen van 't roken krijg je er vrijwel niet meer uit & in gelijkaardige mate is dat regelmatig 't geval voor de gevolgen van bepaalde huisdieren.
) af hé...Is dat ook niet meestal (of zelfs altijd) zo? Roken mag alleszins niet en ik heb ook al van anderen gehoord dat honden uitgesloten is. Ik weet niet of honden uitgesloten is in onze leasingpolis, maar het zou me niet verbazen.Roken & honden, etc. zouden voor mij persoonlijk toch eerder verboden moeten zijn in een wagen die niet van jezelf is.
Bron: https://financien.belgium.be/nl/Actueel/groene-autofiscaliteitDe huidige aftrekregels worden gehandhaafd voor voertuigen met verbrandingsmotor of hybride voertuigen, die in gebruik zijn of ter beschikking gesteld zijn en die vóór 1 juli 2023 worden gekocht, geleased of gehuurd. Voor diezelfde types voertuigen die na 1 juli 2023 worden gekocht, geleased of gehuurd, wordt de aftrekbaarheid beperkt naargelang van het jaar en eindigt zij vanaf aanslagjaar 2028.