De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Indien er niet echt een compromis moet worden gesloten, en je zelf bereid bent de 10K extra op te leggen (& dat geen 'financiële last' is), en je er uiteraard zelf ook wat extra fun aan ziet ... zullen de extra PK's die je koopt in de M50 zeker aan te raden zijn.
Daar bovenop geef je ook aan dat het niet je daily driver moet worden, maar eerder een fun car.

Dus in die situatie ... zou ik ook voor de M50 gaan. Althans ... als je ook jezelf wat vertrouwt om dan niet om de haverklap uw rijbewijs kwijt te spelen voor snelheidsboetes. :devilish:

Ik heb eerlijk gezegd zelf geen prijs gevraagd voor de 40. Geen idee hoeveel die met elkaar schelen.

Doordat deze op een firma staat en we (partner en ikzelf) ondervonden hebben dat elektrisch rijden best wel aangenaam is. Is dat ook momenteel het enige model waar we beiden iets voor voelen. Die heeft een bepaalde prijs (gewoon config zoals we willen, zonder compromis) en dan is het beslissen of je dat er aan wil geven. Ik ga daar geen 10k (of whatever) proberen af pietsen want dan is dat ook gewoonweg niet de auto die ik wil. En dan rij ik wel gewoon verder met m'n huidige wagen tot dat wel kan.

(allemaal simpel gezegd, maar je snapt de clue wel.)

Ik heb eerlijk gezegd zelf geen prijs gevraagd voor de 40. Geen idee hoeveel die met elkaar schelen.

Doordat deze op een firma staat en we (partner en ikzelf) ondervonden hebben dat elektrisch rijden best wel aangenaam is. Is dat ook momenteel het enige model waar we beiden iets voor voelen. Die heeft een bepaalde prijs (gewoon config zoals we willen, zonder compromis) en dan is het beslissen of je dat er aan wil geven. Ik ga daar geen 10k (of whatever) proberen af pietsen want dan is dat ook gewoonweg niet de auto die ik wil. En dan rij ik wel gewoon verder met m'n huidige wagen tot dat wel kan.

(allemaal simpel gezegd, maar je snapt de clue wel.)
Wel, verschil in de basis voor 40 vs 50 is 13K met de 50 op 73K basis, maar zoals eerder aangehaald zit er wat extra standaard op de 50.
Dan TBD hoeveel je er nog aan opties wilt opsteken eh.

Dan heb ik 10k aan opties. Waar dat in mijn geval misschien wel 15k zou worden voor die 40. Want daar moet je wat meer tegenaan gooien als je een sportieve look wil. (sportzetels, M performance prul,..).en dan is dat verschil misschien nog 6-7k?

Geef me dan maar meteen de 50 :p

Wel ... in mijn geval, ter vervanging v/d 530e ... zou ik nog steeds liever eerst nog eens terug vervangen door een 530e.
Deze i4 50m, startende op 73K zou toch iets duurder uit vallen moest ik er alle toeters & bellen van m'n 5 reeks op steken.
i4 40 zal wss iets goeikoper uit vallen dan m'n huidige wagen, maar ik zou echt liever heel dat EV gedoe nog wat skippen.

Mss nadien, tegen dat '26 gekomen & gegaan is ... als het enigzins mogelijk zou zijn, een i5. But who knows, mss kan ik tegen dan nog enkel ne Polo krijgen.

Ik heb dat ook altijd gezegd hoor... En dan rij je eens een lange tijd ev en hoef je niks anders meer (voor gewone ritten).

15j geleden moest ik ook nooit een automaat hebben. Manueel is de shit..
Heb nu onlangs zelf een citan buiten gesmeten omdat het een manuele was en de kans bestaat dat ik daar soms ook eens mee moet rijden.

Idem met ev.

*Ik spreek over gewone verplaatsingen. Fun-cars niet in beschouwing genomen.

**En 95%van je traject kunnen doen door ev thuis te kunnen laden. Anders is het plezier er ook snel af.

**En 95%van je traject kunnen doen door ev thuis te kunnen laden. Anders is het plezier er ook snel af.
Ik denk dat de meeste mensen dat wel beseffen. Maar lang niet iedereen kan zijn EV thuis laden. Onze vriend goku kan dat bijvoorbeeld al niet, kan met moeite zijn 530e opladen. Ja dan is de pret er snel af.

Zit momenteel in Frankrijk en het verschil tussen fastned en tesla superchargers viel mij wel op. Fastned proper overdekt en aangekleed. Tesla gewoon 6 vakken met de paal en dat is alles :P

Ik denk dat de meeste mensen dat wel beseffen. Maar lang niet iedereen kan zijn EV thuis laden. Onze vriend goku kan dat bijvoorbeeld al niet, kan met moeite zijn 530e opladen. Ja dan is de pret er snel af.

Zit momenteel in Frankrijk en het verschil tussen fastned en tesla superchargers viel mij wel op. Fastned proper overdekt en aangekleed. Tesla gewoon 6 vakken met de paal en dat is alles :p

Dat snapt iedereen toch wel. Als ik geen oprit had zou ik elektrisch ook niet overwegen.
Heb een oprit met 2 plaatsen (waarvan er 1 de ingang naar de garage versperd en de andere de ingang naar de carport achteraan. Weet nog niet of ik de lader vooraan zou zetten of achteraan. Overweeg achteraan, bij brand zou alleen de carport en tuinberging weg moeten zijn. Scheelt toch een 300m2 ivm het huis zelf :rofl:.

Met mijn gebruik is iets anders nemen als elektrisch eigenlijk in mijn eigen vingers snijden. Al is hybride qua VAA ook nog heel gunstig.
Ik rij tegen de 85% van mijn kilometers naar het werk waar ook laadpalen staan. Voor de rest breng ik de kleine eens naart school (wat ik dan combineer met naar de winkel als dat moet).
Als we weggaan nemen we de bedrijfswagen van mijn vriendin in zowat alle gevallen, behalve als het 100+km is, dan is een grotere wagen wel aangenaam.

De I4 40 geraakt er volledig naar wens uitgerust in en krijg ik nog een klein compensatiebudget. Bij de 50 moet ik opties laten vallen.

Ik overweeg daarom de 40. Eind volgende week beslis ik.

De I4 40 geraakt er volledig naar wens uitgerust in en krijg ik nog een klein compensatiebudget. Bij de 50 moet ik opties laten vallen.

Ik overweeg daarom de 40. Eind volgende week beslis ik.
Welk voordeel heeft de 50 tegenover de 40 voor u?
Ja dat extra vermogen is tof. Maar daar heb je met de 40 ook geen gebrek aan.

De power ja.

Maar ik mis nu niks met de C en de 40 gaat in dezelfde tijd naar de 100. En de 40 heeft een grotere batterijbereik.

Gisteren een testrit met een Polestar gedaan samen met een goede vriend. De auto heeft dezelfde cijfers als de m50. Dat is leuk als je zelf rijdt maar ik werd onpasselijk van de explosiviteit toen mijn maat het stuur overnam. De m50 heb ik niet nodig.

De Polestar is interessant. De bouwkwaliteit is goed, Android infotainment werkt vlot, zetels zitten goed, het is met 2 packs een complete auto. De verbruikscijfers waren wel hoog en ik mis een meer verfijnde vering. In de 40 zou ik het adaptief onderstel nemen. Is dat comfortabel genoeg komende uit een C?

Gisteren een testrit met een Polestar gedaan samen met een goede vriend. De auto heeft dezelfde cijfers als de m50. Dat is leuk als je zelf rijdt maar ik werd onpasselijk van de explosiviteit toen mijn maat het stuur overnam. De m50 heb ik niet nodig.

De Polestar is interessant. De bouwkwaliteit is goed, Android infotainment werkt vlot, zetels zitten goed, het is met 2 packs een complete auto. De verbruikscijfers waren wel hoog en ik mis een meer verfijnde vering. In de 40 zou ik het adaptief onderstel nemen. Is dat comfortabel genoeg komende uit een C?
Had de Polestar gouden gordels? ;) Dan had hij de "manueel aanpasbaar" dempers. Die zijn goed, maar ge moet dus wel onder uw auto op ze aan te passen. Als ze nu dus op sportieve stand stonden, kan je eigenlijk niet veel zeggen over vering...

Mijn renting loopt nu af, kan de wagen ook niet meer inbrengen. Het goedkoopste is zeker toch nog blijven rijden ermee tot de nieuwe wagen geleverd wordt zeker? Of huur ik intussen beter eentje?

Of is dat een vraag voor de boekhouder :unsure:

Mijn renting loopt nu af, kan de wagen ook niet meer inbrengen. Het goedkoopste is zeker toch nog blijven rijden ermee tot de nieuwe wagen geleverd wordt zeker? Of huur ik intussen beter eentje?

Of is dat een vraag voor de boekhouder :unsure:
Dat is sowieso een vraag voor de boekhouder. En het hangt er wat vanaf wat je met de auto wil doen...
Ik neem aan dat je hem gaat afkopen van de renting-maatschappij? En nadien?

Dat is sowieso een vraag voor de boekhouder. En het hangt er wat vanaf wat je met de auto wil doen...
Ik neem aan dat je hem gaat afkopen van de renting-maatschappij? En nadien?
Afkopen en verkopen. Ik zie dat de tweedehandsmarkt wel best goed zit wegens de tekorten in de productielijnen..

Kga sowieso eens horen bij de dealer of ze iets kunnen doen voor dit te overbruggen. Uiteindelijk was de wagen eind juni beloofd.. maar bon, zullen zij zelf ook niet veel aan kunnen doen...

Ze gaan hem volgens mij op de wintervelgen moeten leveren als dat hier nog lang duurt :unsure:

Gewoon rijden tot als je nieuwe er is. Je hebt geen aftrekbare kosten meer, maar je hebt dan ook gewoon _geen_ kosten meer he*. Dus bouw gewoon wat extra winst op in je vennootschap zou ik zeggen...

*Afgezien van onderhoud natuurlijk, maar dat zal ook wel goedkoper zijn dan een wagen huren/shortleasen.

Misschien kun je vragen dat ze een factuur opmaken van een bepaald bedrag, welke je dan wel nog in onkosten kan inbrengen dit jaar?

Gewoon rijden tot als je nieuwe er is. Je hebt geen aftrekbare kosten meer, maar je hebt dan ook gewoon _geen_ kosten meer he*. Dus bouw gewoon wat extra winst op in je vennootschap zou ik zeggen...

*Afgezien van onderhoud natuurlijk, maar dat zal ook wel goedkoper zijn dan een wagen huren/shortleasen.
Dit lijkt mij persoonlijk de beste optie.
Al de rest lijkt me te veel te kosten, kosten naar baten eerder negatief.

Maar ik ga ervan uit dat de levering toch ook geen maanden meer gaat duren?

Terug
Bovenaan