De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik ken zo goed als niks van al die lease-lijsten en categorieën, maar is dan bv Volvo geen merk waar je op zich wel een goede wagen hebt en die beter uitgerust zijn?
In dit geval, waar de vraagsteller blijkbaar geen al te grote auto kenner is (n/o en dat is ook totaal geen verwijt. Gewoon een - gemakkelijke- eigenschap) zijn er dan geen betere alternatieven prijs /kwaliteit?

Als ik bv zie in mijn omgeving rijdt er iemand een Peugeot partner en 'die rijdt super goed' of een c3 van 18j oud en 'ik weet ni waarom een nieuwe zoveel beter is' etc.. Ik zou die persoonlijk niet naar een 530e duwen :p

Hier gaat het over bedrijfswagen en dat 'krijg' (I know... Deel van..) je dus dat ligt misschien anders?

Het klopt dat mijn kennis over wagens zeer beperkt is. Dat komt voornamelijk door het feit dat ik er nooit over heb moeten nadenken. Ik heb eerst 8j een Fiat Panda gehad, nadien dan een Skoda Superb en Volvo V60. Die laatste 2 stonden vast, daar moest ik mij geen vragen over stellen.

Neemt niet weg dat ik veel tijd in de auto spendeer, zowel professioneel als privé. Daarom vind ik comfort en aangename wagen wel belangrijk. Ik zou er helemaal geen probleem mee hebben om met bvb een Octavia te rijden, maar als het beter kan….

Zal maandag hier wel eens posten wat de opties zijn, ook in andere categorieën en wat beginnen rondkijken en horen.

Ik ken zo goed als niks van al die lease-lijsten en categorieën, maar is dan bv Volvo geen merk waar je op zich wel een goede wagen hebt en die beter uitgerust zijn?
In dit geval, waar de vraagsteller blijkbaar geen al te grote auto kenner is (n/o en dat is ook totaal geen verwijt. Gewoon een - gemakkelijke- eigenschap) zijn er dan geen betere alternatieven prijs /kwaliteit?

Als ik bv zie in mijn omgeving rijdt er iemand een Peugeot partner en 'die rijdt super goed' of een c3 van 18j oud en 'ik weet ni waarom een nieuwe zoveel beter is' etc.. Ik zou die persoonlijk niet naar een 530e duwen :p

Hier gaat het over bedrijfswagen en dat 'krijg' (I know... Deel van..) je dus dat ligt misschien anders?
Of je nu veel over wagens kent of niet ... of je nu echt bepaalde nuances niet zal kunnen onderscheiden ... waarom zou je in godsnaam ooit voor pakweg een C3 kiezen ipv voor een 5 serie?
Als je echt back-to-back met de 2 gaat rond bollen zal je zeker en vast het verschil wel snel merken.
Ook is het niet alsof je ineens meer bruto gaat krijgen omdat je een wagen neemt die slechts 1/3 (of minder) kost van wat je kan krijgen.

Als je de vergelijking maakt tussen een A6/5/E, dat je dan minder de nuance verschillen in rijgedrag opmerkt tot daar aan toe, maar 't verschil tussen pakweg een Opel Corsa of zelfs een Mégane VS die wagens ... jah.
Gewoon al 't verschil in kwaliteit binnen in die wagens, je merkt het direct als je nog maar gaat neer zitten.

Onafhankelijk van wat ik hier boven aan geef, zal het ook gewoon niet logisch zijn (of zelfs niet mogelijk zijn).
Hij krijgt een lijst voorgeschoteld waaruit je kan kiezen. Daarop zal bv. geen Fiat 500 staan. 😋

Zelfs een categorie lager niet, want daar zal hij dan wss een 330e kunnen vinden. Maar een Polootje zal daar ook niet meer terug te vinden zijn.
A propos ... als de 530e er op staat in cat4, maar echt kaal moest zijn ... dan is het mss interessanter om voor een 330e te gaan & daarbij all-in te gaan bij het aanvinken van de opties. ;)

Alsook ... als je kan gaan voor de PHEV's wordt dit op dit ogenblik nog steeds een fiscale droom, want je krijgt veel voor je geld VS een ICE machine.

Ja tuurlijk, ik zeg niet dat hij een c3 moet kiezen he. Verre van zelfs.

En hij mag zeker voor een 530 gaan, dat maakt mij niet uit hoor. Ik vroeg me gewoon af of dat wel een auto van de gekende 3 moet zijn om 'goed' te zijn voor iemand die daar niet echt mee bezig is.

Je hebt nog merken die best wel ok zijn en misschien beter uitgerust zijn en ook 100% doen wat die moeten doen. Tenzij de grote 3 natuurlijk lease-gewijs altijd interessanter zijn net omdat het die merken zijn. Dat was hetgeen ik me af vroeg.

Je moet zeker je budget benutten. Zou ook niet zeggen dat je een polo moet kopen als je budget hebt voor een 530.

En hij mag zeker voor een 530 gaan, dat maakt mij niet uit hoor. Ik vroeg me gewoon af of dat wel een auto van de gekende 3 moet zijn om 'goed' te zijn voor iemand die daar niet echt mee bezig is.

Je hebt nog merken die best wel ok zijn en misschien beter uitgerust zijn en ook 100% doen wat die moeten doen. Tenzij de grote 3 natuurlijk lease-gewijs altijd interessanter zijn net omdat het die merken zijn. Dat was hetgeen ik me af vroeg.

Je moet zeker je budget benutten. Zou ook niet zeggen dat je een polo moet kopen als je budget hebt voor een 530.
De Duitse drie zijn niet altijd interessanter. Het blijven duurdere auto's. Veel hangt dus ook af van kortingen die je krijgt. En als auto's u minder interesseren zou ik toch ook rekening houden met VAA.

De Duitse drie zijn niet altijd interessanter. Het blijven duurdere auto's. Veel hangt dus ook af van kortingen die je krijgt. En als auto's u minder interesseren zou ik toch ook rekening houden met VAA.

Aan de andere kant, met een 530e budget moet je bij veel merken al moeite doen om het überhaupt nog op te krijgen :)

Kijken wat voor auto je wilt en het overige budget in andere mobiliteitskeuzes steken indien gewenst.

Zo kan het hier toch.
Budget van 1000 euro, wagen van 750 en bijkomend fiets van 250 bijvoorbeeld.

Niet relevante vraag.
Hoeveel korting heb je kunnen versieren op je Im50?

Zelfs een categorie lager niet, want daar zal hij dan wss een 330e kunnen vinden. Maar een Polootje zal daar ook niet meer terug te vinden zijn.
A propos ... als de 530e er op staat in cat4, maar echt kaal moest zijn ... dan is het mss interessanter om voor een 330e te gaan & daarbij all-in te gaan bij het aanvinken van de opties. ;)
100%, 330e is prachtbak. Alleen kan ik wel begrijpen dat sommige mensen graag die extra ruimte hebben van een 530e. Als een m-pakket u niet veel interesseert kan ge ook goed uitkomen met een 530e, business pack en niet-standaard velgen.

Wat betreft bang for buck, BMW is momenteel homerun na homerun aan het slaan op dat vlak. Zoveel duurder zijn ze op het einde van de rit niet. Bovendien zijn ze bij veel BMW dealers wat happiger om korting te geven heb ik de indruk.

Net niet. Ale soit ... kinda.

Als je (momenteel) voor de PHEV kunt gaan dan maakt de aankoopprijs al bijna niet meer uit. De CO waarde zorgt voor 't gros van de kost t.o.v. cataloguswaarde. Dus de cat. waarde moet al exuberant hoog liggen om nog maar in de buurt te komen van een gemiddelde ICE wagen.

Zo kan je minder VAA betalen voor de meeste 530e's dan voor een 120i met wat uitrusting.

Een 530e zit hier effectief in categorie 4, dat weet ik vanbuiten omdat mij dat meteen opviel. Voor de rest moet ik het eens terug nakijken, maar uiteraard ook bezien hoe al die wagens uitgerust zijn, za effectief wel een groot verschil op zitten.
Dan heb je twee keuzes in mijn ogen,
A6 TFSI-e of 530e.
Vrij simpel in feite :P

Dan heb je twee keuzes in mijn ogen,
A6 TFSI-e of 530e.
Vrij simpel in feite :p
Er zijn er nog he. E300e, Q5 tfsi-e. Met wat geluk A7 tfsi-e. Als Volvo kan, de V90 T8.
Maar het gaat in die klasse inderdaad heel lastig worden om geen PHEV te nemen, want dan is uw VAA altijd belachelijk hoog. Wel een leuk budget om in te kiezen trouwens :p

De C is gloednieuw hé.

De VAA van die 2 auto’s liggen wel een pak boven het minimum. Als niet auto liefhebber lijken er mij dan toch veel betere keuzes te zijn.
Ah, wist niet dat die er al was.

Een stuk boven het minimum, maar een heel stuk onder een 80k€ benzinewagen he... Je gaat toch al heel hard moeten zoeken om een ICE te vinden die in dat budget in de buurt gaat komen.

Ah, wist niet dat die er al was.

Een stuk boven het minimum, maar een heel stuk onder een 80k€ benzinewagen he... Je gaat toch al heel hard moeten zoeken om een ICE te vinden die in dat budget in de buurt gaat komen.
Ja maar vanuit het standpunt van iemand die weinig met auto’s heeft denk ik dat je beter zo dicht mogelijk bij het minimum VAA zoekt. Of die auto nu 80k is of zelfs 180k, veel doet dat hen meestal niet.

Ja maar vanuit het standpunt van iemand die weinig met auto’s heeft denk ik dat je beter zo dicht mogelijk bij het minimum VAA zoekt. Of die auto nu 80k is of zelfs 180k, veel doet dat hen meestal niet.
Kan ik u in volgen.
Maar welke wagen stel jij dan voor?

Daarbij moet ik zeggen dat niks met wagens hebben, niet wilt zeggen dat je daarom niet gecharmeerd kan zijn van een 530e en er geen enkel probleem mee hebben deze VAA te betalen.
Ik denk dat je niet iets van wagens moet kennen om het verschil te merken tussen een 530e (of eender welke 5) met een superb bijvoorbeeld.

Terug
Bovenaan